لاریجانی:

آدرس دقیقی از دلال‎ها برای اخذ مالیات وجود ندارد/ مردم باید پول خود را وارد حوزه تولید کنند

رئیس مجلس گفت: برخی زیر تیغ مالیات هستند و برخی از پرداخت آن فرار می‌کنند و در این راستا از تولیدکننده مالیات اخذ می‌شود اما از دلال آدرس دقیقی وجود ندارد تا بتوان مالیات دریافت کرد.
کد خبر: ۳۵۳۹۳۱
تاریخ انتشار: ۲۲ تير ۱۳۹۸ - ۲۰:۲۳ - 13July 2019

مردم باید پول خود را وارد حوزه تولید کنندبه گزارش گروه اخبار داخلی دفاع‎پرس، علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی عصر امروز با وزیر امور اقتصاد و دارایی، رئیس سازمان امور مالیاتی و برخی از مدیران این سازمان دیدار و گفت‎وگو کرد.

لاریجانی در این نشست با بیان اینکه توسعه کشور بدون نظام مالیاتی صحیح امکان پذیر نیست، گفت: باید نظامات جدیدی در حوزه مالیاتی کشور ایجاد شود و همه باید در حوزه فرهنگ سازی مالیاتی فعالیت کنند و جنبه‌های اقناعی آن توسط رسانه‌ها ارائه شود.

رئیس نهاد قانونگذاری کشورمان با بیان اینکه ساختار دولت باید کوچک و به اندازه دخل کشور، هزینه شود افزود: در حوزه مالیاتی باید بهسازی روش‌ها، حرکت به سمت نظام‌های هوشمند و تبادل اطلاعات صورت گیرد که اگر در این راستا دولت الکترونیک ایجاد شود داده‌ها به یکدیگر متصل و می‌توان از آن برای اداره صحیح کشور استفاده کرد.

وی با اشاره به اینکه برخی زیر تیغ مالیات هستند و برخی از پرداخت آن فرار می‌کنند، ادامه داد: از تولیدکننده مالیات اخذ می‌شود اما از دلال آدرس دقیقی وجود ندارد تا بتوان مالیات دریافت کرد.

لاریجانی با بیان اینکه درصد سود واحدهای تولیدی مشخص است، تاکید کرد: ثروت‌های بادآورده مربوط به کارخانه‌ها نمی‌شود، چرا که میزان درآمدهای واحدهای تولیدی مشخص است و صورت‌های مالی آنها نمایان می‌کند که چه میزان درآمد کسب می‌کنند و ثروت بادآورده ای ندارند.

رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه مردم باید ثروت خود را در بخش تولید سرمایه گذاری کنند افزود: مردم باید پول خود را وارد حوزه تولید کنند.

وی با بیان اینکه هزینه‌های تولید در کشور افزایش یافته است، ادامه داد: باید به بخش تولید کشور کمک و اگر واحدی جریمه مالیاتی داشته بخشوده شود، البته این مصوبه می‌تواند برای دو یا سه سال ساری و جاری باشد و پس از آن متوقف شود.

لاریجانی با تأکید بر اینکه میزان معوقات مالیاتی باید کاهش یابد، تصریح کرد: تسرّی مالیات به سایر امور اقتصادی همانند ارز اقدامی مثبت است، اما موضوع مهم‌تر این است که باید از فرارهای مالیاتی که در کشور رخ می‌دهد نیز جلوگیری شود.

رئیس قوه مقننه با اشاره به اینکه یکی از مشکلات تولیدکنندگان، سیستم فعلی اخذ مالیات بر ارزش افزوده است افزود: گزارش کمیسیون اقتصادی در خصوص مالیات بر ارزش افزوده ظرف سه تا چهار ماه آینده در دستور کار صحن علنی مجلس قرار می‌گیرد تا پس از بررسی و تصویب پرونده آن در مجلس بسته شود.

رئیس نهاد قانون گذاری کشورمان با اشاره به حجم گسترده قاچاق در کشور، گفت: میزان قاچاق در ایران بین ۱۲ تا ۲۵ میلیارد دلار تخمین زده می‌شود که باید بر کالاهای قاچاق جرایم سنگینی وضع شود.

انتهای پیام/341

نظر شما
پربیننده ها