برگزاری نشست فصلی اعضای کمیته خادمین شهدای سیستان و بلوچستان

نشست فصلی اعضای کمیته خادمین شهدای سیستان و بلوچستان در اداره‌کل حفظ آثار دفاع مقدس این استان برگزار شد.
کد خبر: ۳۵۳۹۵۶
تاریخ انتشار: ۲۳ تير ۱۳۹۸ - ۱۰:۳۴ - 14July 2019

برگزاری نشست فصلی اعضای کمیته خادمین شهدای سیستان و بلوچستانبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از زاهدان، نشست فصلی اعضای کمیته خادمین شهدای سیستان و بلوچستان امروز در اداره‌کل حفظ آثار دفاع مقدس این استان برگزار شد.

حجت‎الاسلام «سیدروح‎الله سجادی‌فر» مسئول کمیته خادمین شهدای استان سیستان و بلوچستان در این نشست ضمن تبریک دهه کرامت و هفته حجاب و عفاف اظهار داشت: شاخصه مهم زندگی حضرت فاطمه معصومه (س) به عنوان الگو برای دختران نسل امروز همراه عفاف و حیای زبانزد، رعایت تقوا به معنای واقعی است؛ بنابراین اگر امروز هم این شاخصه نورانی همراه با حجاب برای دختران وحتی مردان امروز جامعه باشد، هم از گناه مصون می‌مانیم و هم معروف مهمی را ترویج کرده‌ایم که سلامت جامعه را تضمین می‌کند.

وی خاطرنشان کرد: خادمین شهدا منتسب به شهدا هستند، که در رأس زندگی فردی خود تقوا الهی که همان خداترسی و پرهیزکاری هست را قرار داده‌اند و تقویت تقوای فردی بهترین گزینه برای نهادینه کردن ارزش‌های الهی در جامعه است که می‌توان آن را از کتاب الهی قرآن کریم و توسل و محبت به اهل بیت (ع) و سیره بزرگان و علمای دین به عنوان الگو اخذ کرد و در این برهه انقلاب اسلامی میدان‌دار شناساندن این منابع مهم باشیم.

مسئول کمیته خادمین شهدای استان بیان داشت: حضور در برنامه‌های مربوط به شهدا و منازل خانواده‌ معظم شهدا برای خواهران خادم شهدا در وهله اول خودسازی و بعد از آن انس با شهیدان و تجلیل و اکرام مادران و همسران و فرزندان شهداست که کمترین خدمت به شهید است.

این مسئول بیان داشت: قبل از ورود به مجموعه‌ای اول آن را کاملا بشناسیم و بررسی کنیم که آیا این مجموعه ولو به ظاهر انقلابی آیا ما را به ارزش‌های انقلاب و شهدا نزدیک می‌کند؟ یا به توان نیرو و ظرفیتش در این راستا جایگاه می‌دهد؟ یا مثلا فلان موسسه‌ فرهنگی مروج انقلاب است یا افرادی که در پناه امورات فرهنگی جایگاه خودشان را تبلیغ می‌کنند؟ و باید با بالا بردن سطح علمی و معرفتی کسانی که مشتاق کار فرهنگی هستند جلوی این آسیب‌ها گرفته تا سوء استفاده‌ها خنثی شود و یاددآوری می‌کنم که اگر خط قرمز خودمان را ولایت فقیه قرار دهیم، عملکرد ما در امورات فرهنگی از هر خطایی مصون می‌ماند.

سجادی‌فر افزود: راستای ماموریت کمیته خادمین شهدا در سه حوزه (کشوری، استانی و شهرستانی) اعزام به مناطق عملیاتی در ایام راهیان نور، حضور و همکاری در یادواره‌های شهدا و همچنین فعالیت در جوار شهدای گمنام و گلزارهای شهدای شهرستان و برپایی مجالس انس با شهدا و سرکشی از خانواده‌ معظم شهدا با همکاری دیگر نهادهای فرهنگی موجه است که به این وسیله بتوانیم انقلاب و فرهنگ ایثار و شهادت را به درستی تبلیغ کنیم.

در ابتدای این نشست، خادمین شهدا فعالیت‌های انجام شده خود را در ماه‌های قبل بیان و راهکارهای جدید را ارائه کردند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار