نماینده ولی فقیه در لرستان:

نقش‌آفرینی روحانیون لرستان در دوران انقلاب و دفاع مقدس مثال‌زدنی است

آیت‌الله سید احمد میرعمادی گفت: نقش‌آفرینی روحانیون لرستان در دوران انقلاب و دفاع مقدس نه‌تنها در استان بلکه در سراسر کشور، مثال‌زدنی است و حماسه‌آفرینی این بزرگان در این برهه از تاریخ به یادگار مانده است.
کد خبر: ۳۵۴۰۰۵
تاریخ انتشار: ۲۳ تير ۱۳۹۸ - ۱۴:۰۱ - 14July 2019

نقش آفرینی روحانیون لرستان در دوران انقلاب و دفاع مقدس مثال زدنی است

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از خرم‌آباد، آیت‌الله سید احمد میرعمادی نماینده ولی فقیه در لرستان و امام جمعه خرم‌آباد در آیین تکریم و تجلیل از زحمات حجت‌الاسلام علی میناپور در مدیریت حوزه علمیه استان لرستان که با حضور حجت‌الاسلام غفوری قائم‌مقام حوزه‌های کشور، جمعی از روحانیون حوزه علمیه لرستان و سرهنگ «حجت‌الله ناصرپور» مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس لرستان برگزار شد، اظهار داشت: در طی مدیریت حجت‌الاسلام «علی مینایی»، حوزه علمیه لرستان پیشرفت قابل توجهی داشته است و این پیشرفت چیزی نیست جز آینده‌نگری و دوراندیشی رهبر عظیم الشأن انقلاب اسلامی.

آیت الله میرعمادی با بیان اینکه چیزی که مقام معظم رهبری 12 سال قبل فرمودند که حوزه‌های علمیه لرستان باید به جایگاه خودشان برسند، نشان از توجه ویژه ایشان به حوزه علمیه لرستان دارد، تصریح کرد: در حوزه‌های علمیه لرستان شخصیت‌های بزرگ علمی مانند آیت الله بروجردی‌، آیت الله کمالوند، آیت الله سید حسن طاهری و بزرگانی دیگر داشته‌ایم.

نماینده ولی فقیه در لرستان ضمن تشکر از اقدامات ارزشمند حجت الاسلام میناپور افزود: روزی که ایشان به عنوان مدیریت حوزه‌های استان معرفی شد، با اینکه ایشان را ملاقات نکرده بودم، ولی با اطلاعاتی که راجع به وی به دست آوردم، از ایشان دفاع کردم؛ چرا که ایشان یک مدیر انقلابی، جانباز دوران دفاع مقدس و از نیروهای مخلص سپاه بوده است.

وی با اشاره به ابعاد فرهنگی و تبلیغی شخصیت حجت الاسلام مینایی گفت: بیشترین وقت من برای امورات حوزه‌های علمیه است؛ چرا که معتقدم این سنگر می‌تواند به عنوان گرداننده امور مملکت و امور جامعه باشد و اگر یک نفر در اینجا تربیت شود، می‌تواند یک شهر و منطقه را اداره کند.

آیت الله میرعمادی تحصیلات حوزوی و ملبس شدن به لباس روحانیت را میراث فرهنگی اهل بیت (ع) دانست و بیان کرد: ما در مکتب امام صادق (ص) شاگردی می‌کنیم. ما امروز میراث علمی امام رضا (ع) را داریم که مشهورترین لقبش عالم آل محمد (ص) است. شاگردانی که امام رضا تربیت کرده، اسم‌شان در تاریخ ثبت شده است.

نماینده ولی فقیه در لرستان با بیان اینکه مکتب علمی قم که اشعری‌ها پایه گذاری کردند، به برکت وجود امام رضا (ع) بوده است، افزود: امام رضا فرمودند علوم و معارف ما را یاد بگیرید و به مردم یاد بدهید.

 وی با ذکر سخن امام رضا (ع) که فرمودند «اگر مردم زیبایی‌های کلام ما را بفهمند از ما تبعیت می‌کنند»، اظهار داشت: حیات جامعه به علم و دانش بستگی دارد و امروز معنویت، بصیرت و پیشرفت جامعه ما مدیون حوزه‌های علمیه است.

آیت الله میرعمادی با بیان اینکه اگر حوزه‌های علمیه نبودند، از این معنویت و بصیرت و آگاهی‌بخشی نسبت به دین خبری نبود، تصریح کرد: در آموزش، پژوهش، مسائل فرهنگی و تبلیغی، روش کار و روش آموزش بسیار مهم است که  چگونه محاسن کلام اهل بیت (ع) را القا کنیم که مردم تبعیت کنند و انگیزه‌ ایجاد شود.

 امام جمعه خرم آباد، درایت را فهم عمیق و تدبر مسائل دانست و عنوان کرد: درایت آن درک دقیق است نه اینکه مجموعه‌ای از علوم را حمل کنیم و راوی باشیم و روایتی که در آن درایت باشد، ارزشمند است.

وی با بیان اینکه آینده بشریت به حوزه‌های علمیه بستگی دارد، گفت: امروز انقلاب اسلامی ما به سایر ملل آزادی‌خواه صادر شده است. ما در کشورهای دیگر حوزه‌های علمیه داریم که در بیداری مردم جوامع بسیار نقش دارند.

نماینده ولی فقیه در لرستان در ادامه گفت: شیخ زکزاکی پرورش‌یافته حوزه علمیه قم چقدر تأثیرگذار بوده است؟ هر کدام از ما می‌توانیم به اندازه شیخ زکزاکی در آگاه‌سازی  و بصیرت‌افزایی، مؤثر باشیم.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها