یادداشت/ محمدامین میر بلوچ‌زهی

گفتمان، اعتدال و عقلانیت راه نجات از گرفتاری‌ها

در عصر کنونی، زورگویی، تهدید، ظلم، ستم و استبداد باید جای خود را به گفتمان، اعتدال و عقلانیت و رعایت حقوق انسان‌ها بدهد.
کد خبر: ۳۵۴۰۷۵
تاریخ انتشار: ۲۹ تير ۱۳۹۸ - ۰۰:۴۵ - 20July 2019

گفتمان، اعتدال و عقلانیت راه نجات از گرفتاریهاگروه استان‌های دفاع‌پرس- محمدامین میربلوچ‌زهی؛ در عصر کنونی زورگویی و تهدید و ظلم و ستم و استبداد باید جای خود را به گفتمان، اعتدال و عقلانیت و رعایت حقوق انسان‌ها بدهد.

با گسترش رسانه‌ها و همه گیر شدن فعالیت‌ها در شبکه‌های اجتماعی و تقویت ارتباطات ملل در دنیا، لازم است زیبایی‌ها و کرامت انسانی به نمایش گذاشته شود.

بهترین شیوه برای تکریم انسانی و ارزش دادن به جایگاه بشریت اجرای دستورات الهی است.

اسلام، دینی است که با هرگونه خشونت و افراط‌گرایی مخالف بوده و بر احترام گذاشتن به انسان‌ها تاکید دارد.

در اسلام تلاش برای حفظ وحدت و همگرایی، انسجام، تعامل، گفتمان و صلح و سازش و پرهیز از اختلاف و تفرقه و چند دستگی مورد اشاره و تاکید بوده و پیامبر اسلام و بزرگان دین بهترین الگوها در مباحث اخلاقی و حفظ کرامت انسانی به شمار می‌روند.

دشمنان اسلام از گفت‌وگو و تعامل سازنده مردم دنیا در هراس هستند و از هر فرصتی برای دامن زدن به اختلافات و وقوع جنگ و درگیری در ممالک اسلامی بهره می‌برند.

سران استکباری تلاش می کنند در سطح دنیا و جهان اسلام، صف های واحده و مستحکم اتحاد و همبستگی در هم شکسته شود.

برای دشمنان اسلام قابل تحمل و خوشایند نیست که ملت های مسلمان در کنار هم قرار بگیرند و ابهت و عظمت اسلام به نمایش گذاشته شود، لذا همواره به فکر شعله ور کردن اختلافات قومی و مذهبی هستند و از نبود گفتمان و اعتدال در جوامع اسلامی استقبال می‌کنند و با سرمایه گذاری بر روی طرفین اختلافی به راحتی نسل های امت اسلام را نابود می‌سازند و از طرفی چهره اسلام را بد جلوه داده و آن را خشن معرفی می‌کنند، در نتیجه مردم دنیا زیبایی‌های اسلام که مهر و محبت و اخلاق و حسن سلوک و تکریم انسانی بوده را نمی‌بینند.

در سرزمین‌های اسلامی باید تلاش شود که گفتمان و اعتدال و عقلانیت حاکم باشد تا اقتدار و عظمت امت برای مردم دنیا به نمایش گذاشته شود.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار