برگزاری کارگاه مقاله نویسی دانشنامه استانی دفاع مقدس در زاهدان + تصاویر

اولین کارگاه مقاله نویسی دانشنامه استانی دفاع مقدس در اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس سیستان و بلوچستان برگزار شد.
کد خبر: ۳۵۴۴۱۴
تاریخ انتشار: ۲۶ تير ۱۳۹۸ - ۱۶:۱۰ - 17July 2019

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از زاهدان، اولین کارگاه مقاله نویسی دانشنامه استانی دفاع مقدس امروز با حضور معاون علمی دانشنامه دفاع مقدس استانها و مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس سیستان و بلوچستان و پژوهشگران و نویسندگان دفاع مقدس استان در اداره کل حفظ آثار این استان برگزار شد.

سرتیپ دوم پاسدار «غلام نبی کوهکن» مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس سیستان و بلوچستان اظهار داشت: این استان در کتب پژوهشی دفاع مقدس دارای عقب ماندگی‌های است که انشالله با کمک نویسندگان و پژوهشگران استان بتوانیم این عقب ماندگی را جبران کنیم.

کوهکن افزود: مفقود یا امحاء شدن برخی اسناد اداری آن دوره نیز کار را دشوارتر کرده است.

وی گفت: در سال 1395 که از سوی بنیاد مرکز مدخل یابی ابلاغ شد، ما در همان سال با تشکیل کارگروه‌ها و نشست‌ها مدخل مورد نظر را آماده کردیم که در سال 1396 مداخل ارسالی به مرکز به تصویب نهایی رسید.

این مسئول بیان داشت: این دایره المعارف که در بخش استانی با عنوان «دانشنامه دفاع مقدس» در سه بخش با اسامی مدخل شهدا و اشخاص به تعداد 96 مدخل، جغرافیا و نظامی 101مدخل، فرهنگی و سیاسی 129 مدخل تقسیم بندی شده که در مجموعه تعداد 326مدخل جمع آوری شده است که این تعداد امکان افزایش است.

«علی میرهاشمی» معاون علمی دانشنامه دفاع مقدس استانها اظهار داشت: بعد از انقلاب اسلامی ما دو دانشنامه به نامهای«جهان اسلامی» و «دانشنامه بزرگ اسلامی» که معتبرترین دانشنامه‌های کشور هستند داشتیم.

وی گفت: دانشنامه گونه‌ای از منابع مرجع در قالب مجموعه مقالات به قصد پاسخگویی سریع است.

میرهاشمی بیان داشت: تدوین دانشنامه دفاع مقدس یکی از مهم ترین گام‌ها در حفظ و نشر آثار جنگ و دفاع مقدس است، در مطالب دفاع مقدس ضد و نقیض زیاد داریم که ما باید بتوانیم با دانشنامه جامع این موضوع را حل کنیم.

در این کارگاه آموزشی به شیوه مقاله نویسی پرداخته شد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار