امام‌جمعه خرم‌آباد:

کاهش تعهدات برجامی ادامه یابد

آیت‌الله سید احمد میرعمادی با تأکید بر اینکه مسئولان باید روند کاهش تعهدات برجامی را ادامه دهند، گفت: مسئولیت‌ها به جریان‌های انقلابی سپرده شود.
کد خبر: ۳۵۴۵۹۵
تاریخ انتشار: ۲۸ تير ۱۳۹۸ - ۱۶:۵۹ - 19July 2019

کاهش تعهدات برجامی ادامه یابد

به گزارش  دفاع‌پرس از خرم آباد، آیت‌الله «سید احمد میرعمادی» امام جمعه خرم آباد در خطبه‌های این هفته نماز جمعه که در مصلای الغدیر خرم آباد برگزار شد، ضمن سفارش همگان به تقوای الهی اظهار داشت: تقوا بالاترین مرتبه کمال است.

وی تصریح کرد: امام سجاد (ع) در روایتی می‌فرماید «معرفت و کمال دین در چهار چیز است، اول دوری از حرف‌های بیهود، دوم پرهیز از ریا و خودنمایی، سوم صبر و شکیبایی در برابر مشکلات و چهارم داشتن اخلاق پسندیده»

خطیب جمعه خرم آباد با اشاره به اینکه امسال مصادف با چهلمین سال اقامه نماز جمعه در ایران اسلامی پس از پیروزی انقلاب اسلامی است، گفت: این هفته ائمه جمعه سراسر کشور محضر مبارک رهبر فرزانه انقلاب شرف یاب شدند، توفیق داشتیم محضر ایشان را درک کنیم؛ شورای راهبردی تبیین بیانیه گام دوم انقلاب را در محضر ایشان داشته باشیم، که رهبر انقلاب بسیار خوشحال شدند و فرمودند در این زمینه باید تلاش بیشتر شود.

آیت الله میرعمادی با بیان اینکه در این دیدار رهبری محورهای متعددی از مسائل مربوط به نماز جمعه را یادآور شدند، تصریح کرد: محور اول اهمیت نماز جمعه است، اگر بخواهیم اهمیت نماز جمعه را درک کنیم باید ببینیم نیاز امروز جامعه چیست، نیاز امروز جامعه چهار چیز است، اول یاد خدا و دوری از غفلت از خدا، دوم همدلی و اتحاد، سوم روشنگری و بصیرت بخشی، چهارم روحیه مقاومت و ایستادگی.

وی با تاکید بر اینکه رهبر معظم انقلاب راجع به نماز جمعه فرمودند «تأمین کننده نیاز جامعه به ذکر و همدلی، تقویت کننده گفتمان عالی مقاومت و بصیرت بخشی است»، افزود: دومین محور صحبت‌های رهبر انقلاب ضرورت سلوک و رفتار مردمی ائمه جمعه است. ائمه جمعه الگوی عملی مردم در اخلاق و رفتار هستند، رفتار ائمه جمعه تأثیر در میان مردم دارد و از این رو مسئله مردمی بودن، ساده زیستی، پرهیز از ارتباط با صاحبان قدرت و ثروت بسیار مهم است.

نماینده ولی فقیه در لرستان با اشاره به اینکه امام جمعه باید مراقبت کند که ارتباط و انس با مردم داشته باشد و از صاحبان قدرت و ثروت به دور باشد، اظهار داشت: سومین مطلب مهارت خطبه خوانی است، بخشی از صحبت رهبری در این رابطه بود، ضرورت غنی سازی خطبه‌ها، مردم داوطلبانه به نماز جمعه می آیند می‌خواهند بهره‌ای ببرند. باید مطالب اغنا کننده باشد.

آیت الله میرعمادی با بیان اینکه لزوم سفارش به مصادیق تقوا از دیگر محورهای صحبت‌های رهبر فرزانه انقلاب در رابطه با نماز جمعه بود، اینکه خطبه‌ها به صورت بلیغ و رسا بیان شود و مردم خطبه‌های نماز جمعه را بفهمند، تصریح کرد: مسئله دیگر لزوم امید بخشی در خطبه‌ها است، مردم باید امیدوار شوند، امید به اسلام، انقلاب اسلامی و آینده روشن ایجاد شود، یاس از گناهان کبیره است و مهمترین مسئولیت امام جمعه امید بخشی در دل مردم است.

وی با تاکید بر اینکه امروز ما در یک شرایطی به سر می بریم که در سایه امید و وحدت و مقاومت، ملت ایران سربلند است، با وجود تلاش گسترده دشمنان انقلاب، چه دشمنان داخلی و چه خارجی، با وجود این همه فشار و تحریم اقتصادی امروز جمهوری اسلامی ایران دست برتر در منطقه است، افزود: قدرت و توانمندی جمهوری اسلامی مایه امید و نشاط در دل مردم است.

امام جمعه خرم آباد با اشاره به اینکه مسئله دیگر ضرورت حمایت از جریان‌های انقلاب اسلامی است، جریانات انقلابی که برای انقلاب به صورت خودجوش دارند کار می‌کنند، اظهار داشت: عده‌ای به دنبال انگ زدن به جریان‌های انقلابی هستند، سعی می‌کنند جوانان انقلابی و کسانی که برای انقلاب دارند خالصانه زحمت می کشند را انگ بزنند و از صحنه مسئولیت دور کنند.

آیت الله میرعمادی با بیان اینکه نماز جمعه باید پایگاهی برای تقویت جریان انقلابی باشد، در شرایط کنونی نقش آفرینی جوانان مؤمن و انقلابی بسیار مهم است، تصریح کرد: به مسئولان می‌گوئیم که مسئولیت‌ها را به جریان‌های انقلابی بسپارید. مبادا این‌طور باشد که عده‌ای نااهل مسئولیت‌ها را بگیرند و زحمت روی دوش جریان‌های انقلابی و جوانان مؤمن باشد. مبادا چنین شکافی اتفاق بیفتد.

خطیب جمعه خرم آباد خطاب به مسئولان با بیان اینکه اینقدر به دنبال افراد مسئله دار نباشید، برخی افراد برای تعیین مسئول دائماً دنبال افراد مسئله دار هستند که صلاحیتشان یا تأیید نمی‌شود یا با سفارش تأیید می‌شود، گفت: نمی‌شود دنبال افرادی باشیم که مشکل اخلاقی، سیاسی و اقتصادی دارند یا نقشی در انقلاب نداشته‌اند. چرا دائماً مسئولیت را به کسانی می‌دهیم که انقلابیون ناراحت هستند، مسئولیت را به افراد سالم، انقلابی و جوان بسپاریم. این امر باعث پیشرفت و حل مشکلات مردم می‌شود. وقتی کسی که مشکل اقتصادی دارد را می‌آوریم در بطن یک مسئولیت اقتصادی قرار می‌دهیم می‌خواهد مشکل مردم حل شود!

آیت الله میرعمادی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به خروج آمریکا از برجام گفت: اروپا می‌گوید پایبندیم اما بعد از ۱۴ ماه از خروج آمریکا اروپایی‌ها هیچ کاری انجام ندادند، اروپا ۱۱ تعهد برجامی دارد اما یکی را عملی نکرد، در مقابل ما همه را عمل کردیم بلکه بالاتر هم عمل کردیم.

وی با بیان اینکه حالا اروپا با تکبر و خودخواهی از ایران می‌خواهد پایبند به برجام باشد؛ اروپا دارد زمان می خرد، دنبال این است فشارهای آمریکا روز به روز بیشتر شود و مردم بیایند در برابر نظام بایستند اما کور خوانده‌اند، تصریح کرد: ما به صورت جدی از مسئولان می‌خواهیم این کاهش تعهدات برجامی را ادامه دهند و در برابر اروپای متکبر محکم بایستند.

نماینده ولی فقیه در لرستان با تاکید بر اینکه الان چند روز است رئیس جمهور فرانسه طرحی را به ایران داده تحت عنوان انجماد در برابر انجماد، یعنی آتش بس، یعنی اینکه ایران به تعهداتش در برجام ادامه دهد و آمریکا اقدامی علیه ایران انجام ندهد بعد بنشینیم دوباره مذاکره کنیم، افزود: این طرح برای این است که آمریکا تا می‌تواند فشار آورد، اما ایران همچنان به تعهد خود عمل کند و بعد بیاییم مذاکره کنیم، یعنی ایران دوباره به آمریکا باج بدهد و زیر بار تعهدات جدید برود، این واقعاً ننگ نیست؟ چرا برخی مسئولین درنگ می‌کنند، این جای تأمل ندارد، معنایش این است دوباره بنشینیم و دوباره امتیاز به آمریکا بدهیم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به حمله موشکی سپاه به مقر گروهک‌های تروریستی ضد انقلاب در شمال غرب کشور، گفت: این ضد انقلاب‌ها یک تحرکات ایضایی انجام می‌دادند، چندنفر از عزیزان سپاه را به شهادت رساندند، هدفشان این بود ناامنی در منطقه شمال غرب به وجود آورند.

امام جمعه خرم آباد با بیان اینکه این حمله نیروهای سپاه که بسیار دقیق و هوشمندانه صورت گرفته یک پیام داشت که امنیت ایران خط قرمز ماست، تصریح کرد: این عملیات صحیح و به موقع و کوبنده پاسخی به دهن کجی امنیتی عناصر ضدانقلاب بوده است، این عملیات با دستگاه هوشمند لیزری صورت گرفت که پیشرفت سلاح جدیدی بود و سپاه در این عملیات به کار گرفت و بسیار موفقیت آمیز بود.

آیت الله میرعمادی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه در جامعه ما روز به روز شاهد افزایش شدید اجاره بهای مسکن هستیم، اظهار داشت: الان هم فصل ازدواج و نقل و انتقال خانواده‌ها است، مردم نیاز به خانه اجاره‌ای دارند اما قیمت‌ها سر به فلک کشیده است.

وی افزود: تحمل این وضعیت برای خانواده‌ها بسیار سخت شده است، فشار روحی و روانی وارد کرده است، به ویژه در مناطق سیل زده، الان در مناطق سیل زده اجاره مسکن سرسام آور است.

خطیب جمعه خرم آباد خاطرنشان کرد: از مسئولین می‌خواهیم فکری کنند و قیمت را پایین بیاورند و خانه‌های خالی را مالیات ببندند. راه‌های مختلفی هست که می‌شود اجاره را پایین آورد، رسیدگی کنند. لااقل مردم بتوانند خانه و سرپناهی برای خود پیدا کنند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار