مدیرعامل موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس تأکید کرد؛

ضرورت بازنمایی حماسه دفاع مقدس در قالب موزه و روش‌های مختلف تبلیغی

«علی‌اصغر جعفری» با تأکید بر ضرورت انتقال حماسه دفاع مقدس به نسل‌های بعد، گفت: یکی از روش‌های موثر و مهم در دنیا برای انتقال مجاهدت‌های مردم هر کشور، بهره‌گیری از عنصر هنر و شیوه‌های بازنمایی آن حوادث به شکل هنرمندانه در قالب موزه‌هاست.
کد خبر: ۳۵۷۳۷۸
تاریخ انتشار: ۱۹ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۶:۰۵ - 10August 2019

ضرورت بازنمایی حماسه دفاع مقدس در قالب موزه و روش‌های مختلف تبلیغیبه گزارش گروه حماسه و جهاد دفاع‌پرس، «علی‌اصغر جعفری» مدیرعامل موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس در همایش ائمه جماعات ناحیه حضرت عبدالعظیم (ع)، اظهار داشت: در طول تاریخ انقلاب اسلامی مقاطع ویژه‌ای وجود دارد که برای مردم از اهمیت زیادی دارد و دفاع مقدس ازجمله این نقاط عطف است.

وی با بیان اینکه دفاع مقدس ظرفیت بی‌بدیل و تکرارناشدنی است، افزود: شهدا، رزمندگان، ایثارگران و آزادگان فصلی را آفریدند که عزت اقتدار و سربلندی اسلام را به ارمغان آورد.

مدیر عامل موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس با تاکید بر اینکه بدون دفاع مقدس بسیاری از ارزش‌ها و باورها عمق پیدا نمی‌کرد، بیان کرد: اگر انقلاب اسلامی را احیاکننده اسلام ناب محمدی (ص) بدانیم، قطعاً دفاع مقدس تضمین و تحکیم انقلاب اسلامی را به دنبال خواهد داشت.

جعفری ادامه داد: در حال حاضر در بهترین دوران عمر اسلام قرار داریم؛ چراکه هر روز جمع زیادی به اسلام گرایش پیدا می‌کنند و محبین اهل بیت (ع) بیشتر و دشمنان نیز ضعیف می‌شوند که این به دلیل حماسه آفرینان دفاع مقدس و مدافعان حرم است.

وی گفت: در گذشته جایگاهی برای ایران قائل نبودند؛ اما امروز جمهوری اسلامی در دنیا نقش‌آفرین است و هیچ قدرتی نمی‌تواند نقش ایران را نادیده بگیرد؛ درحالی‌که جمهوری اسلامی ایران امروزه در همه تصمیمات منطقه‌ای نقش‌آفرینی می‌کند و در تصمیمات جهانی نیز اثرگذار است.

مدیر عامل موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس تاکید کرد: عزت و سربلندی جمهوری اسلامی ایران ساده به دست نیامده است؛ زیرا ملت ایران برای آن سال‌ها مجاهدت و امام خمینی (ره) نیز حداقل ۱۵ سال غربت را تحمل کرده‌اند.

وی افزود: در دوران دفاع مقدس بیش از ۲۰۰ هزار شهید تقدیم شد و امروز در حوزه دفاع از حرم و نفوذ اندیشه انقلاب، شهدایی تقدیم می‌شود که سرمایه‌های بزرگی هستند.

جعفری گفت: این حماسه باید به نسل‌های بعد منتقل شود تا بدانند امنیت پایدار، شکوه دانش، توسعه‌های فرهنگی و اجتماعی، مدیون کسانی است که برای این مرز و بوم از جان خود گذشتند.

مدیر عامل موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس بیان کرد: یکی از روش‌های موثر و مهم در دنیا برای انتقال مجاهدت‌های مردم هر کشور، بهره‌گیری از عنصر هنر و شیوه‌های بازنمایی آن حوادث به شکل هنرمندانه در قالب موزه‌هاست.

وی ادامه داد: موزه‌ها در تمام دنیا وظیفه دارند تا افتخارات ملت و کشور را بازنمایی کنند و در این راستا باید برای ترویج اسلام و انقلاب، همه فرصت‌های تبلیغ از جمله فیلم‌سازی، بازی‌های رایانه‌ای و موزه‌ها مورد توجه قرار داده شوند.

جعفری خاطرنشان کرد: موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس در منطقه غرب آسیا مدرن‌ترین و زیباترین موزه است که به لطف الهی معرف و مبلغ انقلاب اسلامی و دفاع مقدس است.

انتهای پیام/ 113

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار