سردار میرزایی:

ساخت مرکز فرهنگی دفاع مقدس هرمزگان 14 سال معطل مانده است

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس هرمزگان گفت: ساخت مرکز فرهنگی دفاع مقدس هرمزگان 14 سال معطل مانده است.
کد خبر: ۳۵۷۴۲۹
تاریخ انتشار: ۲۰ مرداد ۱۳۹۸ - ۰۹:۱۱ - 11August 2019

ساخت مرکز فرهنگی دفاع مقدس هرمزگان 14سال معطل مانده استبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از بندرعباس، جلسه بررسی وضعیت مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس هرمزگان، برنامه های دفاع مقدس و شورای پیشکسوتان دفاع مقدس استان هرمزگان روز گذشته در سالن جلسات استانداری برگزار شد.

سردار «حبیب الله میرزایی» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس هرمزگان در این جلسه ضمن ارائه گزارشی از وضعیت مراکز فرهنگی و موزه‌های دفاع مقدس در کشور گفت: متاسفانه 14 سال است که ساخت باغ موزه دفاع مقدس استان هرمزگان پیشرفتی نداشته است و ادارات مرتبط و استانداری اقدام عملی برای اجرایی کردن این طرح انجام نداده اند.

وی در ادامه افزود: بعد از سه بار تغییر مکان محل ساخت مرکز فرهنگی، کلنگ شروع پروژه در سال 1390 توسط استاندار وقت زده شد، اما برای ساخت این مجموعه در هشت سال گذشته فقط 800 میلیون تومان در اختیار اداره کل قرار گرفته است که آن هم از اعتبارات ملی بوده و استان هیچ کمکی در جهت تکمیل این بنای مهم و فرهنگی نکرده است.

وی در ادامه افزود :ما در قبال خون شهدا مسئول هستیم و تمام تمهیدات لازم برای ساخت این مرکز فرهنگی در نظر گرفته شده است و تنها مشکل اصلی برای ساخت آن مباحث مالی است که اگر ادارات همسو و استانداری این موضوع مهم را در اولویت کار خود قرار بدهند و تامین منابع مالی کنند بسرعت شاهد فاز اجرایی و تکمیلی این باغ موزه دفاع مقدس به عنوان یک مرکز فرهنگی خواهیم بود.

دبیر ستاد بزرگداشت هفته دفاع مقدس هرمزگان با اشاره به برنامه های این هفته عنوان کرد: برنامه های متنوعی برای هفته دفاع مقدس پیش بینی شده است، از جمله زدن زنگ مقاومت در مدارس، رژه ملی نیروهای مسلح در استان، بازدید از خانواده شهدا و بازسازی عملیات خیبر به همراه نمایشگاه دفاع مقدس، که اگر تمام مجموعه های همسو پای کار باشند هفته دفاع مقدس امسال پرشکوه تر از سال های قبل برگزار خواهد شد.

فریدون همتی استاندار هرمزگان در ادامه جلسه گفت: در جمهوری اسلامی ایران همه مسئولان باید قدردان خانواده های معظم شهدا و ایثار گران باشند و باید تا قبل از برگزاری کنگره ملی 1500 شهید استان هرمزگان از تمام خانواده های شهدا و ایثارگران که نور چشم ملت هستند دیدار کنیم.

همتی اظهار داشت: با توجه به اولویت‌دار بودن ساخت مرکز فرهنگی دفاع مقدس در استان از بودجه پروژه های متوازن ملی دولت، مبلغی برای این پروژه اختصاص یابد.

در پایان این جلسه ضمن اعطا احکام اعضای شورای پیشکوستان دفاع مقدس استان هرمزگان از آنها تقدیر به عمل آمد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار