سردار رحیمی:

اجرای طرح بزرگ انضباط‌بخشی در تهران

فرمانده انتظامی تهران بزرگ از اجرای طرح بزرگ انضباط‌بخشی در مناطق مختلف تهران با هدف جمع‌آوری معتادان متجاهر و جمع‌آوری دست‌فروشان خبر داد.
کد خبر: ۳۵۷۴۷۴
تاریخ انتشار: ۲۰ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۲:۵۹ - 11August 2019

اجرای طرح بزرگ انضباط بخشی در مناطق تهران/ دستگیری فردی که روز گذشته به پلیس حمله‌ور شده بودبه گزارش خبرنگار اجتماعی دفاع‌پرس، سردار «حسین رحیمی» فرمانده انتظامی تهران بزرگ در مراسم بزرگداشت روز خبرنگار با بیان اینکه خبرنگاران برای تعالی و رشد جامعه تلاش می‌کنند، اظهار داشت: خبرنگاران جامعه افسران تلاشگر عرصه جنگ نرم محسوب می‌شوند که در این سال‌ها شدت بیشتری گرفته است.

وی ادامه داد: خبرنگاران با توجه به بضاعتی که دارند در مقابل تبلیغات دشمنان علیه نظام ایستادند و با حداقل امکانات آن‌ها را شکست دادند.

رئیس پلیس پایتخت امنیت داخلی در کشور را اصلی‌ترین نیاز هر جامعه دانست و افزود: پلیس در حال تلاش برای برقراری امنیت است و رسانه‌ها تلاش‌های نیروی انتظامی را به مردم منتقل می‌کنند.

سردار رحیمی گفت: تلاش هماهنگ پلیس و خبرنگاران تضمین‌کننده امنیت است و موجب ارتقای احساس امنیت در جامعه می‌شود.

وی با بیان اینکه پلیس تلاش‌های خود را در منظر خبرنگاران که نمایندگان مردم هستند می‌گذارد، بیان کرد: هیچ خبرنگاری با خبرنگار دیگر فرقی ندارد و همه رسانه‌ها برای پلیس یکسان هستند.

فرمانده انتظامی تهران بزرگ افزود: همان‌طور که امنیت باید برای همه اقشار برقرار باشد و امنیت همچون خورشیدی است که باید بدون منت بر همه بتابد، کسانی که قانون‌شکن هستند و قوانین و مقررات را رعایت نمی‌کنند، با برخورد قاطع پلیس مواجه خواهند شد.

سردار رحیمی در خصوص درگیری فردی با مأمور پلیس در تهران گفت: این فرد اقدام به هنجارشکنی کرده و مزاحم نوامیس بوده است. پس ار تذکر پلیس، آن فرد به مأمور پلیس حمله کرد. این فرد از دیشب تا صبح در اختیار پلیس بود و امروز به دادسرا انتقال یافت و به جرم اخلال در نظم عمومی با قرار ۴۰۰ میلیونی روانه زندان شد.

رئیس پلیس پایتخت عنوان کرد: طرح بزرگ انضباط‌بخشی به منظور جمع‌آوری معتادان متجاهر، جمع‌آوری دست‌فروشان و... با جدیت در نقاط مختلف تهران در حال اجراست و این طرح روزانه اجرا می‌شود.

وی با بیان اینکه امروز سهم تهران در جرایم کل کشور از ۲۹ درصد به ۲۱ درصد رسیده است، گفت: خوشبختانه در کنترل جرایم در تهران گام‌های خوبی برداشته شده است.

سردار رحیمی با اشاره به اینکه در چهار ماه گذشته بالغ بر هشت تن مواد مخدر کشف شده است، افزود: کشفیات ما ۱۳ درصد نسبت به سال گذشته افزایش داشته است.

فرمانده انتظامی تهران بزرگ ادامه داد: با تلاش‌های صورت گرفته یک قاچاقچی بین‌المللی به همراه هفت باند وابسته در تهران شناسایی و این باندها منهدم شد.

وی بیان کرد: خوشبختانه ما در حوزه وقوع سرقت مغازه ۱۶ درصد، سرقت خودرو هفت درصد و سرقت موتورسیکلت ۹ درصد کاهش داشتیم.

سردار رحیمی ادامه داد: در سرقت خشن و مسلحانه سه درصد کاهش داشتیم؛ همچنین در تجاوز به عنف ۲۶ درصد کاهش داشتیم و درصد کشف به وقوع ۷۲ درصد افزایش داشته است که پنج درصد افزایش کشف به‌وقوع داشتیم.

فرمانده انتظامی تهران بزرگ همچنین با بیان اینکه کاهش ۲۱ درصدی در تصادفات داشتیم، افزود: خوشبختانه کاهش ۲۰ درصدی در آمار متوفیان و کاهش ۲۶ درصدی در آمار مصدومان تصادفات داشتیم.

وی در خصوص طرح «ناظر یک» و ارسال پیامک به کسانی که هنجارشکنی کردند، گفت: واحد رسیدگی به اعتراضات در پلیس امنیت اخلاقی راه‌اندازی شده است و کسانی که معترض هستند، می‌توانند به این حوزه مراجعه کنند.

سردار رحیمی در پاسخ به سوال خبرنگار دفاع‌پرس در خصوص طرح‌های راهنمایی و رانندگی و برخورد با رانندگان متخلف تأکید کرد: پلیس با خودرو‌های با سرعت غیرمجاز، مخدوش کردن پلاک، بازکردن پلاک، پوشاندن پلاک و فاقد پلاک بودن برخورد می‌کند.

رئیس پلیس پایتخت تصریح کرد: هیچ‌یک از خودروها و موتورسیکلت‌های فاقد پلاک، فارغ از اینکه متعلق به چه کسی هستند، حق تردد در خیابان‌ها را ندارند.

انتهای پیام/ 241

نظر شما
پربیننده ها