آتش به اختیار فرزندان شهدا برای کمک به محرومان

مدیر عامل کانون همبستگی فرزندان شاهد نیشابور گفت: یکی از ویژگی‌های بارز شهدا انجام کارهای خیر بوده است پس به منظور ترویج سبک زندگی شهدا یک مرکز نیکوکاری با عنوان مرکز پدران آسمانی را راه اندازی کردیم.
کد خبر: ۳۵۷۸۳۳
تاریخ انتشار: ۲۳ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۴:۲۸ - 14August 2019

به گزارش گروه سایر رسانه‌های دفاع‌پرس به نقل از «تسنیم»، کانون همبستگی فرزندان شاهد یکی از تشکل‌های فعال ایثارگران و فرزندان شهداست. این کانون در واقع اتحادیه‌ای از تشکل‌های فرزندان شاهد است. کانون همبستگی فرزندان شاهد که سال 91 تاسیس شد در نظر داشته که حوزه فرزندان شاهد در سراسر کشور را سازماندهی و صیانت کند. بدین ترتیب این تشکل‌ها از سراسر کشور در این کانون جمع می‌شوند تا با برنامه ریزی مشترک در راه اهداف انقلاب و فرزندان شهدا به صورت متمرکز در کل کشور فعالیت‌های منسجمی را انجام دهند.

«علی ابوالفضلی» مدیر عامل کانون همبستگی فرزندان شاهد شهرستان نیشابور در گفت‌وگو تسنیم، با اشاره به افتتاح مرکز نیکوکاری پدران آسمانی گفت: از حدود پنج سال پیش که کانون همبستگی فرزندان شاهد در این شهر تأسیس شد. کارهای خیریه متنوعی به صورت خودجوش از طرف خانواده‌های ایثارگر در قالب توزیع لوازم التحریر، افطار محرومین، توزیع بسته‌های ارزاق و توزیع غذا به خانواده‌های بی‌بضاعت انجام می‌شد. ما تصمیم گرفتیم به این مجموعه کارهای خیر نظم و انسجام بیشتری بدهیم. از طرفی همگی خوب می‌دانیم یکی از ویژگی‌های  بارز شهدا انجام کارهای خیر بوده است پس به منظور ترویج سبک زندگی شهدا یک مرکز نیکوکاری با عنوان مرکز پدران آسمانی را راه اندازی کردیم.

آتش به اختیار فرزندان شهدا برای کمک به محرومان

وی افزود: مرکز نیکوکاری پدران آسمانی یک ماه پیش در 27 تیرماه 98 راه‌اندازی شد. بیش از 90 درصد اعضای آن را خانواده شهدا و ایثارگران تشکیل می‌دهند. هر چند مرکز زیر نظر کانون همبستگی فرزندان شاهد است اما برای اعضا محدودیتی تعیین نکردیم تا خیرین غیر ایثارگر هم بتوانند در کمک‌های آن سهیم باشند. در طول این یک ماهی که مرکز نیکوکاری فعالیت‌هایش را آغاز کرده است، بیش از 70 عضو خیر در آن فعال شده‌اند و به صورت ماهیانه کمک‌های نقدی خود را واریز می‌کنند. ما هم به نسبت موجودی که جمع‌آوری می‌شود برای فعالیت‌های آتی برنامه ریزی می‌کنیم.

ابوالفضی با بیان اینکه تا کنون حمایت‌های خیرانه در سه محور آغاز شده است، گفت: اول حمایت مالی از ایثارگران و فرزندان شهدایی که مشکلات مالی دارند. دوم حمایت مالی از بچه‌هایی که به علت مشکلات مالی توانایی ادامه تحصیل را نداشته‌اند که از این به بعد تحت پوشش مرکز پدران آسمانی قرار می‌گیرند و می‌توانند از امکانات آموزشی و تربیتی مدارس بهره‌مند شوند.

مدیر عامل کانون همبستگی فرزندان شاهد شهرستان نیشابور در ادامه تصریح کرد: سومین فعالیت مرکز هم تهیه نان برای خانواده‌هایی است که توانایی تهیه آن را برای اعضای خانواده خود ندارند. آغاز توزیع نان میان خانواده‌های محروم از روز عید غدیرخم که در آن به شدت اطعام توصیه شده آغاز می‌شود و به صورت ماهانه میان خانواده ‌هایی که مشکل تهیه نان دارند، نان توزیع خواهد شد تا به کمک خیرین، دیگر کسی در سطح شهرستان بدون نان نماند.

انتهای پیام/ 113

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار