سوءاستفاده دولت سعودی از مراسم حج برای تجزیه یمن

حجاج یمنی امسال شاهد صدور دو نوع کارت شناسایی مغرضانه بودند که اعتراض بسیاری از حجاج یمنی را برانگیخته است.
کد خبر: ۳۵۷۹۰۳
تاریخ انتشار: ۲۳ مرداد ۱۳۹۸ - ۲۲:۳۴ - 14August 2019

سوءاستفاده دولت سعودی از مراسم حج برای تجزیه یمنبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس، کاربران یمنی در شبکه‌های اجتماعی می‌گویند که دولت سعودی در مراسم حج امسال با تقسیم حجاج به شمالی و جنوبی، عملا تجزیه یمن را آغاز کرده است.

به نوشته پایگاه خبری عربی۲۱، یکی از کاربران در صفحه توئیتر خود با انتشار تصاویر یکی از این کارت‌ها نوشت که دولت سعودی در رسانه‌های خود مدعی است که به دنبال وحدت یمن است اما برای حجاج یمنی کارت شناسایی با تابعیت «یمن جنوبی» و «یمن شمالی» صادر می‌کند.

۲۵ هزار یمنی توانسته‌اند از طریق گذرگاه «الودیعه» (تنها گذرگاه میان عربستان و یمن) در مراسم حج امسال شرکت کنند. آنها اجازه سفر هوایی به عربستان را نداشتند و از اینکه مجبور شده‌اند ساعت‌ها در پشت مرز برای صدور مجوز ورود، منتظر بمانند به شدت گلایه دارند.

این اقدام دولت سعودی در حالی است که جنوب یمن اکنون در کنترل تجزیه‌طلبان شورای انتقالی قرار دارد و آنها روز شنبه گذشته نیروهای دولت منصور هادی را از شهر اخراج کردند.

در همین حال منابع وابسته به دولت منصور هادی می‌گویند که ریاض امتیازات وسیعی را به تجزیه‌طلبان جنوب یمنی داده است. طبق توافق اولیه، قرار است که چهار وزارتخانه از جمله «وزارت کشور» و همچنین معاونت ستاد مشترک و فرماندهی نظامی یکی از مناطق به شورای انتقالی جنوب سپرده شود. همچنین این شورا اداره سه استان جنوبی را بر عهده خواهد گرفت.

انتهای پیام/341

نظر شما
پربیننده ها