جلسه نقد کتاب «از مشهد تا کاخ صدام» در کاشمر برگزار شد

طی مراسمی با حضور فعالان حوزه کتابخوانی، کتاب «از مشهد تا کاخ صدام» در برگیرنده خاطرات شفاهی آزاده خراسانی «محمود رعیت‌­نژاد» در «کاشمر» مورد نقد و بررسی قرار گرفت.
کد خبر: ۳۵۸۴۵۴
تاریخ انتشار: ۲۷ مرداد ۱۳۹۸ - ۲۳:۳۸ - 18August 2019

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از کاشمر، به مناسبت سالروز ورود آزادگان به میهن اسلامی، نشست نقد و بررسی کتاب «از مشهد تا کاخ صدام»، با حضور «محمود رعیت‌‌نژاد» آزاده و راوی کتاب، «سعیده زراعتکار» نویسنده کتاب و جمعی از مسئوولین و فعالان حوزه کتاب و کتابخوانی امروز در سالن شهید شهابیان کاشمر برگزار ‌شد.

زراعتکار در این مراسم اظهار داشت: انگیزه من در ورود به عرصه ادبیات دفاع مقدس، تحقق سخن رهبر انقلاب اسلامی مبنی بر زنده نگهداشتن یاد و خاطره شهدا بود.

وی افزود: با توجه به صبر و استقامتی که آزاده سرافراز «محمود رعیت­‌نژاد» به عنوان یک نوجوان در دوران اسارت داشت و همچنین تلاش برای حفظ قرآن در شرایط دشوار اسارت، باعث شد که کتاب «از مشهد تا کاخ صدام» را بنویسم.

رعیت‌­نژاد نیز در ادامه این مراسم ضمن تشکر از برگزاری این نشست، در خصوص ارتقاء روحیه معنوی آزادگان علی رغم شکنجه­‌های دژخیمان بعثی اظهار داشت: زمانی که توسط نیروهای بعثی شکنجه­ می­‌شدیم احساس می­‌کردیم به خدا نزدیکتر می‌­شویم.

این آزاده خراسانی خاطرنشان کرد: با توجه به شکنجه­‌های سنگینی که شدم، حافظه‌­ام را از دست دادم به نحوی که نام برادرم را به خاطر نمی­‌آوردم و به وسیله نامه­‌هایی که خانواده برای من ارسال کرده بود و از طریق صلیب سرخ به دستم رسید توانستم نام برادرم را به یاد بیاورم.

وی ابراز داشت: در این شرایط سخت، خواندن سوره زیبای «طه» یک آتش نشان در ذهنم بوجود آورد و به سرعت توانستم قرآن را حفظ کنم. برگشت حافظه‌­ام و حفظ قرآن را در دوران اسارت یک معجزه می­‌دانم.

رعیت‌­نژاد در پایان سخنانش خاطراتی در خصوص چگونگی اعزامش به جبهه در سن نوجوانی و همچنین حال و هوای دوران اسارت خاطراتی را بیان کرد. 

در ادامه، منتقدین به نقد و بررسی کتاب «از مشهد تا کاخ صدام» پرداختند.

«محمود رعیت‌نژاد» راوی کتاب «از مشهد تا کاخ صدام» یکی از 23 رزمنده نوجوانی است که ماجرای دیدار او با «صدام» در سال‌های اخیر زبانزد شده است. در شرایطی که «صدام حسین» دیکتاتور معدوم عراق، می‌کوشد از دیدار با این 23 نوجوان اسیر و دادن وعده آزادی‌شان بهره‌برداری تبلیغاتی کند، اما آن‌ها هوشمندانه دست به اعتصاب غذا می‌زنند و حاضر به آزادی از بند رژیم بعث نمی‌شوند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار