رزمنده دوران دفاع مقدس تأکید کرد؛

ضرورت آشنایی جوانان و نوجوانان با واقعیات دفاع مقدس

حجت‌الاسلام ذوالفقاری گفت: جوانان و نوجوانان باید در یادواره‌های شهدا شرکت کنند و با شنیدن خاطراتی از دوران دفاع مقدس با واقعیات این دفاع هشت ساله در برابر دشمن متجاوز آشنا شوند.
کد خبر: ۳۵۸۶۰۷
تاریخ انتشار: ۲۸ مرداد ۱۳۹۸ - ۲۲:۵۵ - 19August 2019

حضور جوانان و نوجوانان در یادواره‌های شهدا و آشنا شدن آنها با واقعیات دفاع مقدس

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از خرم‌آباد، حجت الاسلام ذوالفقاری از رزمندگان دوران دفاع مقدس در یادواره شهدای عملیات عاشورای 2 که امروز در مسجد جامع الشتر برگزار شد، اظهار داشت: در دوران دفاع مقدس با قدرت ایمان در مقابل خیل کثیر دشمنان ایستادگی کردیم.

وی افزود: در دوران جنگ تحمیلی جوانان 23 و 24 ساله فرمانده تیپ‌ها، گردان‌ها و لشکرها بودند و دشمن انگشت به دهان می‌ماند که چگونه یک جوان در قامت فرماندهی یک لشکر، یک تیپ و یا یک گردان با قدرت ایمان در مقابل تانک‌ها و توپ‌ها ایستادگی می‌کردند و خم به ابرو نمی آوردند و در کوه‌های سر به فلک کشیده «مریوان» و «حاج عمران» ایستادگی می‌کردند و امروز خاطرات و تصاویری از آنها برای ما به یادگار مانده است.

این رزمنده پیشکسوت بیان کرد: ما نباید از گذشته خسته شویم و آن را فراموش کنیم بلکه باید با امید و انگیزه برای رسیدن به جامعه آرمانی راه شهدا را ادامه دهیم.

حجت الاسلام ذوالفقاری با اشاره به فلسفه عید قربان تصریح کرد: عید قربان تعریف عهد و پیمانی است که حضرت ابراهیم و خانواده اش با خدا بستند و این مسئله تعریف شد که چگونه باید در راه خدا از همه چیز گذشت و عید قربان یک عید نفی همه آقازادگی هاست، حتی اگر فرزند  حضرت ابراهیم (ع) باشی.

وی با بیان اینکه ما نباید عهدی را که در مورد اطاعت و بندگی با خدا بسته ایم فراموش کنیم، خاطرنشان کرد: حجاج ما که به مکه می‌روند ثمره آن عهد بندگی است که باید از همه چیز گذشت.

این رزمنده دوران دفاع مقدس در ادامه سخنان خود به فرا رسیدن عید غدیر اشاره کرد و گفت: عید غدیر اعلام آن عهد الهی ولایت  است که  پیامبر اکرم (ص)، حضرت علی (ع) را به عنوان جانشین خود معرفی کرد.

حجت الاسلام ذوالفقاری افزود: اگر ما به فلسفه غدیر که همان بحث ولایت است بی‌توجه باشیم، مطمئناً عاشورا در مقابل ما است چرا که اگر آن زمان غدیر را متوجه می‌شدند واقعه عاشورا پیش نمی‌آمد.

 وی با تأکید بر اینکه تمام تلاشمان را در احیای غدیر بگذاریم، ادامه داد: تفکر حضرت علی علیه السلام همچنان جاری و ساری است و این تفکر علوی و فاطمی، تفکر دفاع از ولایت است و تفکر حسینی برای احیا غدیر است و اگر ما غدیرشناس شدیم عاشورایی پدید نمی‌آید.

این رزمنده دوران دفاع مقدس با اشاره به نقش ولایت در پیروزی جبهه اسلام در برابر جبهه کفر، گفت: مسیر ولایت را گم و فراموش نکنیم چون ما مدیون ولایت و رهبری اسلامی هستیم.

حجت الاسلام ذوالفقاری برگزاری یادواره‌های شهدا را باعث زنده نگه داشتن یاد و خاطره رشادت‌ها و دلاوری‌های شهدا و ایثار گران دانست و بیان کرد: ما نخواهیم گذاشت خون شهدا هدر برود، ما با همان فریادی که 34 و 35 سال پیش داشتیم  هنوز هم پیروی خود را از ولایت فقیه اعلام می‌کنیم.

وی در پایان اظهار داشت: جوانان و نوجوانان باید در یادواره‌های شهدا و اینگونه جلساتی که با هدف حفظ نام و یاد شهدا برگزار می‌شود شرکت کنند و با شنیدن خاطراتی از دوران دفاع مقدس با  واقعیات این دفاع هشت ساله در برابر دشمن متجاوز آشنا شوند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار