ارشد نظامی ارتش در آذربایجان خبر داد؛

اعزام ۳ فروند بالگرد هوانیروز برای مهار آتش سوزی جنگل‌های ارسباران/ کانون آتش مهار شده است

ارشد نظامی ارتش در منطقه آذربایجان گفت: در پی وقوع آتش سوزی جنگل‌های ارسباران این استان، صبح امروز تعداد ۳ فروند بالگرد هوانیروز به منطقه اعزام شدند.
کد خبر: ۳۵۸۹۶۴
تاریخ انتشار: ۰۱ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۴:۳۲ - 23August 2019

اعزام ۳ فروند بالگرد هوانیروز برای مهار آتش سوزی جنگل‌های ارسبارانبه گزارش گروه دفاعی امنیتی دفاع‌پرس، امیر سرتیپ دوم حاجیلو فرمانده قرارگاه شمالغرب ارتش با بیان اینکه آتش سوزی در منطقه جنگلی ارسباران از پنج روز پیش آغاز شده، اظهار داشت: در ساعت‌های اولیه آتش سوزی پس از تشکیل جلسه ستاد بحران استان، بلافاصله از ارتش در خواست شد تا با نفرات زبده و دوره دیده‌ای که در اختیار دارد برای مهار آتش وارد عمل شود.

وی تصریح کرد: در پی این درخواست، بلافاصله به تیپ ۳۲۱ متحرک هجومی نیروی زمینی ارتش ماموریت اطفا حریق واگذار شد و گردان بلیات این تیپ با تمام تجهیزات به منطقه آتش سوزی اعزام شدند که با حضور کارکنان مجرب، کانون آتش مهار شد.

وی تصریح کرد: باتوجه به وزش باد و احتمال شعله ور شدن مجدد آتش با در خواست امام جمعه محترم تبریز و ریاست ستاد بحران استان، صبح امروز تعداد ۳ فروند بالگرد هوانیروز به مناطق آتش سوزی اعزام شد و ان‌شا‌ءالله با حضور بالگرد‌ها آتش سوزی کاملا مهار خواهد شد.

فرمانده قرارگاه شمال غرب ارتش خاطرنشان کرد: گردان‌های بلیات تیپ ۳۲۱ متحرک هجومی مستقر در مرند و جلفا با تشکیل ۱۸ تیم جداگانه با ارتباط تاکتیکی و بیسمی جزییات آتش سوزی را رصد کرده و تمام اطلاعات را به صورت آنلاین به ستاد بحران فرماندهی ارسال و در نهایت تصمیم نهایی برای کنترل هرچه سریعتر آتش سوزی صادر می‌شود.

امیر سرتیپ دوم حاجیلو افزود: وظیفه اصلی ارتش جمهوری اسلامی ایران حفظ حدود و ثغور مرز‌های نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران است، اما اگر مردم عزیز ما دچار حوادث طبیعی و یا غیر طبیعی گردند با آمادگی رزمی و تجارب ارزنده‌ای که در اختیار داریم برابر شعار «ارتش فدای ملت» به کمک آن‌ها خواهیم رفت.

همچنین در این ارتباط فرمانده تیپ ۳۲۱ متحرک هجومی نیروی زمینی ارتش نیز گفت: مهار کامل آتش سوزی جنگل‌های ارسباران تا ساعتی دیگر از سوی ارتش اعلام خواهد شد.

امیر سرتیپ دوم حیدرزاده با بیان اینکه تیم‌های مجرب گردان بلیات تیپ ۳۲۱ در مهار آتش سوزی جنگل ارسباران حضور موثر داشته‌اند افزود: کارکنان دوره دیده و مجرب با امکانات و تجهیزات در ساعات اولیه پس از ابلاغ با حضور موثر و به موقع توانسته‌اند کانون اصلی و مهم آتش را مهار کنند.

وی تصریح کرد: ما با تمام تجهیزات در منطقه هستیم و به جهت گرمای شدید، وزش باد و همچنین آتش‌های زیر خاکستر اگر چنانچه مناطقی آتش شعله بگیرد آن را در کنترل خود قرار دهیم.

وی ادامه داد: ان‌شاءالله تا ساعاتی دیگر مهار کامل آتش سوزی توسط فرمانده قرارگاه شمال غرب نیروی زمینی ارتش اعلام خواهد شد.

انتهای پیام/ 221

نظر شما
پربیننده ها