امام جمعه بردخون:

دولت‌ها خادم مردم هستند

حجت‌الاسلام سیدحسین رکنی‌حسینی گفت: دولت‌ها خادم مردم هستند و ارباب و کدخدای آنان نیستند و بدترین خسارت برای کشور این است که کارگزاران به جای اینکه بر اساس لیاقت و شایستگی انتخاب شوند بر اساس خط و مشی‌ها برگزیده شوند.
کد خبر: ۳۵۸۹۷۹
تاریخ انتشار: ۰۱ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۷:۳۲ - 23August 2019

به گزارش دفاع‌پرس از بوشهر، حجت‌الاسلام سیدحسین رکنی‌حسینی امام جمعه بردخون در خطبه‌های نماز جمعه اظهار داشت: مهم‌ترین عامل ماندگاری و پایداری همه دولت‌ها همدلی و همزبانی است و دولت‌ها باید تلاش کنند بجای حکومت بر جسم مردم بر قلب آنان حکومت کنند.

امام جمعه بردخون رحمت، محبت و لطف را از ابزار مهم پایداری دولت‌ها دانست و افزود: مردم بزرگ‌ترین پشتوانه دولت‌ها هستند و بدون حمایت مردم نمی‌توانند کاری کنند.

وی اضافه کرد: دولت‌ها خادم مردم هستند و ارباب و کدخدای آنان نیستند و بدترین خسارت برای کشور این است که کارگزاران به جای اینکه بر اساس لیاقت و شایستگی انتخاب شوند بر اساس خط و مشی‌ها برگزیده شوند.

رکنی‌حسینی با اشاره به ضرورت اجرای عدالت در جامعه گفت: منابع و درآمدها نباید در اختیار قشر خاصی باشد و اعتبارات به مناطق خاصی تعلق گیرد زیرا اسلام با تبعیض و بی‌عدالتی مخالف است، چرا عده‌ای در اوج لذت و خوشی و برخی در اوج فقر و محرومیت به سرببرند.

وی با بیان اینکه توجه به اقشار آسیب‌پذیر مهم است، گفت: نباید در این کشور محروم داشته باشیم، عده‌ای منابع کشور را به غارت می‌برند و عده‌ای دستشان به جایی نمی‌رسد.

رکنی‌حسینی با تبریک هفته دولت و گرامیداشت یاد شهیدان رجایی و باهنر بیان کرد: مسؤولان نسبت به فعالیت‌های خود قضاوت کنند که چه میزان از وعده‌ها عملی شده، مسؤولان در این هفته با مردم نشست داشته باشند و از رسانه‌ها با مردم ارتباط برقرار کنند و انتقادات و درددل‌های آنان را بشنوند.

خطیب جمعه بردخون با تقدیر از خدمات و فعالیت‌های انجام‌شده، تصریح کرد: مردم توقع دارند که مسؤولان حرف آنان را بشنوند، بعضی از مسؤولان رفتار مناسبی با مردم ندارند و برخوردی طلبکارانه دارند.

رکنی‌حسینی با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در دیدار هیأت دولت اظهار داشت: آنان که مخاطب سخنان رهبری معظم هستند، بدانند که تهاجم فرهنگی با کنسرت و این برنامه‌ها حل نخواهد شد و متصدیان فرهنگی به جای اینکه اعتبارات را صرف کنسرت کنند فکر دیگری کنند که این راه اشتباه است.

خطیب جمعه بردخون از حضور کمرنگ مردم در مراسم روز غدیر انتقاد کرد و گفت: در برنامه بازسازی روز غدیر حضور مردم و نسل جوان کمرنگ بود که اگر قرار بر اجرای کنسرت با بلیت بود حضور بیشتری داشتیم.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها