حجت‌الاسلام حاجی صادقی:

انقلاب اسلامی روحیه انقلابی و جهادی را در کشور پرورش داد

نماینده ولی فقیه در سپاه با بیان اینکه روحانیان مبلغ و مدافع دین بودند و امروز در پیاده کردن دین مکلف هستند، گفت: انقلاب اسلامی روحیه انقلابی و جهادی را در کشور پرورش داده است.
کد خبر: ۳۵۸۹۹۹
تاریخ انتشار: ۰۱ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۹:۲۲ - 23August 2019

به گزارش دفاع‌پرس از مشهد، حجت‌الاسلام والمسلمین عبدالله حاجی صادقی نماینده ولی فقیه در سپاه عصر امروز در گردهمایی اساتید طلاب بسیجی اظهار داشت: روحانیت شیعه افتخار سنگرنشینی دفاع از حقیقت دین و اسلام ناب در عرصه‌های مختلف در برابر انواع تهاجم‌ها را دارد.

وی افزود: یکی از برجسته‌ترین ابعاد سیره اهل بیت (ع)، تبدیل تهدیدها به فرصت‌ها در شرایط مختلف است، ما می‌توانیم تهدیدهای دشمنان را به فرصت تبدیل کنیم، امام رضا (ع) این برنامه بزرگ را تبدیل به فرصتی کرد که پایه‌های امامت بازگشت.

حجت‌الاسلام حاجی صادقی تاکید کرد: باید روحانیت سنگرنشین باشد، این سنگرنشینی در هیچ زمانی به اندازه زمان ما اهمیت نداشته است، این نظام الهی از 40 سال گذشته تاکنون به دست مسلمانان حفظ شده است.

نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران عنوان کرد: در این وضعیت روحانیت رسالت سنگین‌تری دارد، چراکه تقابل جبهه استکبار، کفر و اسلام بدلی در برابر جبهه اسلام نابرابر است، ما به دنبال رسیدن به مفهوم بسیجی به همان نحوی که امام راحل به آن افتخار کرد هستیم، روحانی در سنگرنشینی انقلاب پیشتاز بوده و در پیش برندگی انقلاب نقش دارد، روحانیت باید بسیجی پرور باشد.

حاجی صادقی خاطرنشان کرد: روحانی بسیجی نه تنها باید انقلابی باشد بلکه امت را در این سنگرنشینی هم باید حفظ کند، دشمن به دنبال جلوگیری از سنگرنشینی ما است، روحانیت با بصیرت، صراحت و قاطعیت می‌تواند به بقای اسلام ناب و تجلی آن کمک کند.

وی با اشاره به اینکه دین، نعمت بی‌بدیل الهی است اظهار داشت: تاریخ تکمیل دین و یا به عبارتی غدیر از دیگر روزهای مهم شمرده می‌شود، عاشورا نیز از نگاه خداوند از روزهای ویژه است، دین در روز عاشورا نجات داده شد. روز ظهور از دیگر روزهای مهم است، انقلاب اسلامی با پیروزی خود، احیاگر اسلام ناب بود، همچنین حاکمیت انقلاب اسلامی تجلی بخش غدیرخم بود، مأموریت دیگر انقلاب، آمادگی عالم برای نهضت ظهور است.

نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران تاکید کرد: انقلاب اسلامی کفر و تبعیت از تمامی حاکم‌های غیرالهی و نظایر این موارد را از بین برد و عالم را تشنه دین اسلام کرد، انقلاب اسلامی روحیه انقلابی و جهادی را در کشور پرورش داده است.روحانیان مبلغ و مدافع دین بودند و امروز در پیاده کردن دین مکلف هستند.

حاجی صادقی تصریح کرد: امروز برای پیاده‌سازی دین، روحانیان وظایف سنگینی را به دوش می‌کشند، اساتید بسیجی برای تحول و متناسب سازی گروه‌های مختلف مطابق با اسلام می‌کوشند، همچنین نسبت به عموم و تبلیغ، بسیج کردن و هدایت آنها پیشتاز عمل می‌کنند. روحانی و بسیجی باید سرباز خوبی باشند.

نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران تاکید کرد: انجام این رسالت‌ها جز از طریق برخی از الزامات مانند دارا بودن روحیه جهادی امکان پذیر نیست، روحانیت باید محدود به تدریس دین نباشد و فعالیت خود را گسترش دهد، همچنین روحانی باید درک درست و واقع‌بینانه از شرایط داشته باشد. روحانیون باید راهکارهای مناسب و تکنیک‌های پاسخگویی داشته باشند.

حاجی صادقی گفت: بستر تقابل جبهه استکبار با جبهه اسلامی، ماندگاری انقلاب بر اصول خود است، در صورت زنده ماندن انقلاب اسلامی مرگ جبهه استکبار قطعی است.

وی گفت: رژیم صهیونیستی، کشورهای اروپایی، منفعلین و سکولارهای داخلی، متحجران و کج اندیشان و نظایر آنها در جبهه استکبار هستند، هدف آنها نابودی و متوقف کردن حرکت انقلاب است، آنها برای جلوگیری از ماندگاری انقلاب در تلاش هستند و از انواع راه‌ها برای رسیدن به اهداف خود وارد می‌شوند؛ دشمنان در صدد تعویض گفتمان انقلاب اسلامی هستند. دشمن از سوی دیگر به دنبال تغییر ذائقه فرهنگی است که باید از آن جلوگیری کرد.

حاجی صادقی خاطرنشان کرد: تبدیل تقابل فکری به تقابل در استراتژی و روش نیز از اهداف دیگر دشمنان است، ایجاد اختلاف و فشارهای مختلف دو نکته دیگری است که رسیدن دشمنان به اهداف خود را ممکن می‌سازد، اساتید بسیجی در مقابل با استراتژی‌های دشمن باید برنامه‌های وسیعی داشته باشد.

وی تصریح کرد: نباید از شیطان انتظار خوبی داشت، ذات آمریکا شیطنت و ذات استکبار حمله است، ما باید این حمله را به فرصت تبدیل کنیم، باید از تدابیر رهبر انقلاب اسلامی استفاده کنیم تا وضعیت را بهبود ببخشیم، به گفته ایشان، ما نیز باید مانند دشمنان جبهه داشته باشیم.برای داشتن جبهه مقابل آنها باید چهار نکته را رعایت کنیم که یکی از آنها تنوع است، آنها نامتجانس هستند، انگیزه و ابتکار نیز دو نکته حائز اهمیت دیگر برای وجود جبهه مقابل با مستکبران است، برنامه هدایت شده از
مهم‌ترین خصوصیات جبهه است.

نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران بیان کرد: ما برای چهار مورد مذکور برنامه‌های مختلفی داریم، در حال حاضر دشمنان برای نفوذ به ما امور مختلفی انجام می‌دهند اما تاکنون موفق نشدند، ما باید استقامت ملی، عملی و فکری داشته باشیم، افشای نقشه‌های دشمن از اهداف ماست. ترویج روحیه مطالبه گری و جهت گیری از مسائل بسیار حائز اهمیت است.

حاجی صادقی گفت: بیانیه گام دوم انقلاب در راستای ماندگاری انقلاب است؛ یکی از محورها، وظایف، کارکردها و نقش بسیجی در حوزه‌ها است، وظایف استاد بسیجی نسبت به مردم و جامعه است.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار