وزیر اطلاعات:

نفوذ سرویس‌ها با تابلوی بازرگانی انجام می‌شود/ چشم CIA را کور کردیم

حجت‌الاسلام علوی گفت: «نفوذ» توسط سرویس‌ها، اما با تابلوی بازرگانی و اقتصادی و... انجام می‌شود و در لایه‌های متغیر حکومت مستقر نمی‌شوند و اولویت اداره نفوذ بر روی بخش‌هایی از دولت که به صورت دوره‌ای تغییر می‌کنند نیست؛ بلکه در لایه‌های ثابت سرمایه‌گذاری بلندمدت مثلاً ۲۰ ساله انجام می‌شود.
کد خبر: ۳۵۹۲۱۵
تاریخ انتشار: ۰۳ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۰:۲۳ - 25August 2019

نفوذ سرویس‌ها با تابلوی بازرگانی انجام می‌شود/ چشم CIA را کور کردیمبه گزارش گروه اخبار داخلی دفاع‌پرس، حجت‌الاسلام «سید محمود علوی» وزیر اطلاعات، شب گذشته (شنبه) در برنامه تلویزیونی گفت‌وگوی ویژه خبری شبکه دوم سیما، اظهار داشت: به حمد خدا از نعمتی به نام ولایت فقیه و از ولی فقیه عالم و رهبری شجاع و آگاه برخورداریم که هم سختی‌ها را بر ما هموار می‌سازد و هم با درهم کوبیدن ترفند‌های شیطانی، دشمن را نابود می‌سازد.

وی افزود: امروز در ایران اسلامی با هدایت‌های رهبری، ایران را در اوج اقتدار و صلابت و دشمن و در رأس آن‌ها ترامپ را در حال درماندگی مقابل ایران می‌بینیم؛ چون در صحبت‌های ترامپ هیچ‌گونه انسجامی مشاهده نمی‌شود و هرروز یه نوع حرف می‌زند و واضح است که وی دچار تشویش فکری درباره ایران است؛ البته اگر بر این باور باشیم که ایشان قبلا انسجام فکری داشته‌اند.

وزیر اطلاعات گفت: همه دولت‌ها بعد از انقلاب به کشور خدمت و در راستای رشد کشور کوشش کردند و فقط شرایط خدمت برای دولت‌ها متفاوت بوده و برخی دولت‌ها با توجه به اینکه اقتصاد کشور متکی به صادرات نفت است، اقتصاد کشور را با نفت شبکه‌ای هشت دلار اداره کردند، برخی هم شانس داشتند و کشور را در شرایط صادرات ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار بشکه با قیمت ۸۰ و ۹۰ و ۱۲۰ دلار و گاهی ۱۴۰ دلار اداره کردند.

حجت‌الاسلام علوی گفت: در دولت فعلی بی سابقه‌ترین درآمد را تجربه کرده‌ایم با این حال این دولت مدیریت کشور را به خوبی انجام داده است و نگذاشته شرایط به آن بدی که مورد نظر ترامپ بود برسد. با وجود مشکلات فراوان از بابت تحریم، دولت توانسته است قیمت ارز را ثابت نگهداشته و کاهش دهد و طبیعی است تا این کاهش قیمت به کالا‌های اساسی برسد کمی زمان صرف می‌شود.

وزیر اطلاعات افزود: در شرایطی که صادرات نفت ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار بشکه و قیمت آن هر بشکه ۱۲۰ دلار بود پرداخت ۵۲ هزار میلیارد تومان یارانه کار سختی نبود، اما در شرایطی که صادرات نفت با کمترین قیمت به کمترین حد خود رسیده، پرداخت ۵۲ هزار میلیارد تومان یارانه شبیه معجزه است که البته دولت این کار را انجام داده است.

حجت‌الاسلام علوی خاطرنشان کرد: تحریم‌ها می‌توانست یک کشور را فلج و آثار تخریبی سیاسی اقتصادی فراوانی بر ما بگذارد، اما با رهنمود‌های رهبر معظم انقلاب اسلامی، دولت با تدبیر و برنامه‌ریزی و مردم ما با بالابردن آستانه صبر در مقابل مشکلات ناشی از تحریم، از تحریم عبور کردیم. ملت و دولت خود را با تحریم وقف داده‌اند.

وی گفت: نقطه اوج تحریم‌ها پشت سر گذاشته شده است و ترامپ از تحریم‌ها چیزی بدست نمی‌آورد و ناچار است در مقابل ملت ایران سر تعظیم فرود آورد و مثل بچه آدم به برجام بازگردد؛ چون ملت ایران در شرایط فشار زیر بار مذاکره نمی‌رود و تسلیم آمریکا نمی‌شود.

وزیر اطلاعات همچنین تصریح کرد: دولت در سال‌های تحریم توانست کشور را به خوبی اداره کند؛ گوشت کیلویی ۳۰ هزار تومان سال ۹۲ در سال ۹۶ هم همان ۳۰ هزار تومان بود، بعد از اوج گرفتن تحریم‌ها قیمت‌ها افزایش یافت و به بازار شوک وارد شد.

حجت‌الاسلام علوی همچنین گفت: برای دشمن مهم است که مردم از همه دولت واگرایی پیدا کنند.

وی افزود: اگر به دولت احساس مثبت ندارید به گونه‌ای رفتار نکنید که گویی در زمین ترامپ بازی می‌کنید. دشمن فرقی میان این قسمت و آن قسمت نظام قائل نیست.

وزیر اطلاعات گفت: برای دشمن واگرایی مردم از هر جای دولت مهم است؛ البته در داخل هم مردم میان این قسمت و آن قسمت دولت فرق نمی‌گذارند.

حجت‌الاسلام علوی ادامه داد: در حوزه اقتصاد، بسیاری موارد اعم از شرکت‌های صوری و انجام ندادن تعهدات این شرکت‌ها در قبال ارز دریافتی که موجب شناسایی وزارت اطلاعات قرار گرفت و به قوه قضائیه ارجاع شد، بخشی از این موارد رسانه‌ای شد و ضرورتی هم ندارد که همه این موارد رسانه‌ای شود و مردم ما خیلی از مواردی را که ما خودمان مستقیما جلوگیری کرده‌ایم، متوجه نشده‌اند.

وی افزود: از آنجا که سرمایه، ترسو است، باید امنیت اقتصادی فراهم شود تا سرمایه در بخش‌های گوناگون جاری و ساری شود.

وزیر اطلاعات گفت: بخشی از امنیت اجتماعی و اقتصادی را می‌توان در مبارزه و مقابله با فساد اقتصادی تعریف کرد. وزارت اطلاعات در خصوص شناسایی عاملان فساد در بازار ارز و دلالان این حوزه، موارد بسیاری را بررسی و شناسایی کرده است و شناسایی شدگان متهم هستند چه در ایجاد فساد در بازار ارز و چه در اخلال و تعرض در زمین‌های منابع طبیعی که چیزی حدود یک میلیون هکتار تجاوز به این زمین‌ها را کشف و در اختیار قوه قضائیه قرار داده‌ایم و به بیت‌المال بازگشته است.

حجت‌الاسلام علوی تصریح کرد: وزارت اطلاعات چیزی حدود ۲۰ هزار میلیارد تومان فرار مالیاتی شناسایی و به سازمان امور مالیاتی معرفی کرده است.

وی گفت: در حوزه‌های گوناگون اقتصادی فساد‌هایی شناسایی شده است و همه شناسایی‌شدگان متهم محسوب می‌شوند نه مجرم، به این خاطر در مرحله اتهام، معرفی رسانه‌ای انجام نمی‌شود؛ زیرا بسیاری از مردم فرق میان مجرم و متهم را نمی‌دانند و بسیاری از متهمین ممکن است تبرئه شوند.

وزیر اطلاعات افزود: گاهی شکل‌گیری یک فساد اقتصادی چهار سال به طول می‌انجامد و شناسایی آن هم به تبع آن طولانی‌تر خواهد شد. اگر اقدامات وزارت اطلاعات نبو، نیمی از پرونده‌های فساد و اقتصادی شناسایی نمی‌شد.

حجت‌الاسلام علوی تصریح کرد: اولویت ما صیانت از مدیران کشور است در این راستا کارکرد بسیاری داریم. موضوع نفوذ، مسئله کاملا فنی و حرفه‌ای و کارشناسی است به این منظور تشکیلاتی به نام اداره کل نفوذ آن‌هم در سه قسمت که البته بیش از این نیاز به توضیح نیست، شکل گرفته است.

وی گفت: نفوذ توسط سرویس‌ها، اما با تابلوی بازرگانی و اقتصادی و... انجام می‌شود و در لایه‌های متغیر حکومت مستقر نمی‌شوند و اولویت اداره نفوذ بر روی بخش‌هایی از دولت که به صورت دوره‌ای تغییر می‌کنند نیست؛ بلکه در لایه‌های ثابت سرمایه‌گذاری بلندمدت مثلا ۲۰ ساله انجام می‌شود.

وزیر اطلاعات افزود: افرادی که نفوذ می‌کنند، معمولا داغ‌ترین شعار‌های حکومت را می‌دهند، خیلی زود دیگران را متهم می‌کنند پیش از اینکه خودشان در معرض کوچک‌ترین توهم و شبهه‌ای قرار گیرند. پیدا کردن عوامل نفوذی بسیار مشکل‌تر از جاسوسان است؛ نفوذی‌ها در راستای دفاع از نظام، مسائلی را مطرح می‌کنند که به باور‌های مردم آسیب می‌زند.

حجت‌الاسلام علوی گفت: اولویت ما صیانت از مدیرانی است که سرمایه نظام محسوب می‌شوند و مخلصانه خدمت کرده‌اند.

وی تصریح کرد: فضای مجازی یک واقعیت است که هم دشمن و هم ما می‌توانیم از آن استفاده کنیم؛ رهبر معمظ انقلاب اسلامی هم بار‌ها تاکید کرده‌اند که مسئولان نظام حداکثر استفاده را در راستای اهداف نظام از این فضای مجازی به‌عمل آورند. در این خصوص دشمن بهتر از ما از این فضا بهره برده است.

وزیر اطلاعات ادامه داد: فضای مجازی مانند یک ابزار است که باید درست از آن استفاده شود و دشمن در حال سوءاستفاده از فضای مجازی است؛ پس باید راهکار‌های عالمانه و فنی در مدیریت فضای مجازی بکار گرفته شود و روی فرهنگ فضای مجازی کار شود تا ما از ثمرات آن بهره‌مند و از اثرات زیان‌بار آن در امان باشیم.

حجت‌الاسلام علوی همچنین از کشف یک نوار ۱۵ هزارتایی فشنگ کلاشینکف در یکی از عملیات‌های سربازان گمنام از تیم‌ها و عوامل تروریستی خبر داد و افزود: در شش سال اخیر کمترین اقدامات تروریستی در ایران روی داده است؛ باوجود اینکه از تروریست‌ها حمایت بیشتری می‌شد.

وی تصریح کرد: اگر اشراف وزارت اطلاعات و همکاری دیگر نهاد‌های مربوطه نبود در مدت شش سال اخیر شاهد اقدامات تروریستی بسیاری بودیم؛ ضمنا رکن اصلی وزارت اطلاعات خود مردم هستند. مردم هر جا مورد مشکوکی مشاهده کنند، آن را گزارش می‌دهند و وزارت اطلاعات آن را شناسایی و به آن ضربه وارد می‌کند.

وزیر اطلاعات ادامه داد: در هیچ زمانی مانند سال‌های اخیر، تقرب و نزدیکی به دشمن را به عناصر خودی نداشتیم در جا‌هایی جاسوس کشف کردیم که وقتی گزارش آن را به مسئولان دادیم، دچار شگفتی شدند. وزارت اطلاعات با کمک حفاظت اطلاعات نیرو‌های مسلح توانست شبکه جاسوسی سازمان سیا (CIA) را متلاشی و جاسوسان را شناسایی کند و عملاً چشم CIA آمریکا کور شد.

حجت‌الاسلام علوی در پایان سخنانش گفت: ذکر و یاد یا زهرا (س) کمک‌کننده ما بوده است و ما تأثیر این ذکر را دیده‌ایم؛ حال ممکن است که عده‌ای مسخره کنند، ولی تمسخر آن‌ها بر باور‌های ما اثری ندارد.

انتهای پیام/ 113

نظر شما
پربیننده ها