حجت‌الاسلام و المسلمین محمدحسنی:

راهبرد جمهوری اسلامی تاسی از سیره امام حسین (ع) است

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش با بیان اینکه سیره امام حسین (ع) راهبرد جمهوری اسلامی ایران در برخورد با کشورهای متخاصم است، گفت: دشمنان تلاش دارند با استفاده هر ابزاری ما را تسلیم کنند اما مسئولان عالی‌رتبه جمهوری اسلامی ایران، حسین‌گونه در مقابل زیاده‌خواهی‌های آنان ایستاده‌اند.
کد خبر: ۳۶۰۶۸۴
تاریخ انتشار: ۱۳ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۷:۱۴ - 04September 2019

سیره امام حسین(ع) راهبرد جمهوری اسلامی ایران در برخورد با کشورهای متخاصم استبه گزارش گروه دفاعی امنیتی دفاع‌پرس، حجت‌الاسلام و المسلمین عباس محمدحسنی رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش در جمع کارکنان سازمان قضایی نیروهای مسلح، با اشاره به ایام سوگواری ابا عبدالله الحسین (ع)، اظهار داشت: جامعه اسلامی ما باید با سیره و مرام امام حسین (ع) آشنا شده و عزاداری‌ها نظام‌مند و هدفمند شوند چون تا زمانی که با مرام امام حسین (ع) آشنا نشویم این عزداری‌ها بی اثر خواهد بود.

وی افزود: برای حسینی شدن باید نخست با سیره و مرام امام حسین (ع) آشنا شد و سپس به آن پایبند بود.

نماینده ولی فقیه در ارتش با بیان اینکه آن‌چیزی که امام حسین (ع) را در دنیا ماندگار، متفاوت و محبوب کرده، همان سیره و مرام آن بزرگوار است، خاطرنشان کرد: در دنیا مجاهدان بسیاری بوده که از نام آنها یا اصلا خبری نیست و یا بسیار کم است.

حجت‌الاسلام محمدحسنی ادامه داد: امام حسین (ع) مشهورترین غریب و مقتدرترین مظلوم عالم است و نظیر ایشان در محبوبیت، شهرت، فتح قلوب و ماندگاری در کل تاریخ قبل و بعد از اسلام سراغ نداریم.

وی با بیان اینکه سیره اباعبدالله (ع) بسیاری از دل ها را فتح کرده است، گفت: «اولویت دادن به معنویات و در رأس آن نماز اول وقت حتی در بحرانی‌ترین شرایط»، «زیر بار ظلم نرفتن»، «فدا کردن و پای کار آوردن دار و ندار خود برای حفظ اسلام» و «مروت و جوانمردی» از ویژگی‌های امام حسین (ع) بود.

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش با بیان اینکه اهالی دینداری در ارتباط با معنویات به چهاردسته تقسیم می‌شوند، گفت: دسته اول هم اعتقاد دارند هم التزام، دسته دوم کسانی هستند که اعتقاد دارند اما التزامشان چند خط در میان است، دسته سوم کسانی هستند که اعتقاد و التزام را توأمان دارند اما بیشتر مربوط به زندگی عادی خودشان است. دسته چهارم کسانی هستند که در هر شرایطی هم اعتقاد و هم التزام دارند.

حجت‌الاسلام محمدحسنی گفت: امام حسین (ع) اعتقاد و التزام به اسلام حتی در سخت‌ترین شرایط داشته است و ما باید در عزاداری‌ها بر این رفتار تاکید کنیم.

وی با تاکید بر اینکه مهلت خواستن امام حسین (ع) در ظهر عاشورا برای این بود که دار و ندار ما نماز است، گفت: اگر نماز سرپا باشد یعنی اسلام و عدالت هم وجود دارد، چون عمود خیمه نماز است. باید همه نماز را بزرگ بدارند، نماز خلاصه و روح اسلام و حاکمان اسلامی است.

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش با اشاره به آیه 279 سوره بقره بر این اساس که «نه ستم کنید و نه ستم بپذیرید»، تصریح کرد: سرآمد این مرام امام حسین (ع) «هیهات من الذله» است که همه جای دنیا را گرفته است و ایشان می فرمایند: مسلمان کسی است که نه ظلم کند و نه ظلم را بپذیرد.

حجت الاسلام محمدحسنی تاکید کرد: منطق قرآن در برابر دشمنان همواره این است که هیچ‌گاه با دشمنان خدا دوستی نکنید؛ امروز مرام جمهوری اسلامی ایران نیز همین است.

وی افزود: امروز دشمنان تلاش دارند با استفاده از هر ابزاری ما را تسلیم کنند اما مسئولان عالی رتبه جمهوری اسلامی حسین گونه در مقابل زیاده‌خواهی‌های آنان ایستاده اند چرا که قرآن و مکتب عاشورا و عقل اجازه پذیرش ظلم دشمنان را به ما نمی‌دهد و البته هزینه تسلیم از هزینه مقاومت بیشتر است. بنابراین سیره امام حسین(ع) راهبرد جمهوری اسلامی ایران در برخورد با کشورهای متخاصم است.

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش گفت: به همین دلیل است که جمهوری اسلامی ایران مردانه بر روی عقاید خود ایستاده و زیر بار ظلم نمی‌رود چون اگر ظلم را بپذیرد از راه امام حسین (ع) جدا شده است؛ ما می‌خواهیم با تأسی از فرهنگ حیات بخش عاشورا به دنیا بفهمانیم که مسلمان هرگز زیر بار ظلم نمی‌رود.

حجت‌الاسلام محمدحسنی یادآور شد: خیلی‌ها سعی کردند که ابا عبدالله الحسین (ع) را با تهدید و تطمیع تسلیم کنند اما آن بزرگوار با مقاومت به ما فهماند که اگر عزت می‌خواهید هرگز زیر بار ظلم نروید.

وی با بیان اینکه یکی از ویژگی‌های مرام امام حسین (ع) فدا کردن و پای کار آوردن دار و ندار خود برای حفظ اسلام است، به فرمایشات امام راحل مبنی بر اینکه حفظ نظام اسلامی مهمترین واجب است، اشاره و تصریح کرد: ایستادگی جبهه مقاومت در یمن، لبنان و عراق برای حفظ اسلام است.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها