واکنش فرانسه به اظهارات نتانیاهو درباره الحاق کرانه باختری

وزارت امور خارجه فرانسه به اظهارات نخست وزیر رژیم صهیونیستی درباره الحاق بخش‌هایی از کرانه باختری به سرزمین‌های اشغالی واکنش نشان داد.
کد خبر: ۳۶۱۴۸۴
تاریخ انتشار: ۲۰ شهريور ۱۳۹۸ - ۲۰:۵۶ - 11September 2019

واکنش فرانسه به اظهارات نتانیاهو درباره الحاق کرانه باختریبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس، وزارت امور خارجه فرانسه روز چهارشنبه به طور ضمنی وعده انتخاباتی «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر رژیم صهیونیستی درباره الحاق بخش‌های از کرانه باختری و دره اردن به سرزمین‌های اشغالی را رد کرد.

وزارت امور خارجه فرانسه تاکید کرد که این کشور همچنان به ایجاد دولت فلسطینی پایبند است.

از سوی دیگر یکی از سخنگویان اتحادیه اروپا امروز (چهارشنبه) در ایمیلی به خبرگزاری فرانسه، در خصوص اظهارات اخیر «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در ارتباط با الحاق کرانه باختری و بخش‌های مهمی از این منطقه به دیگر مناطق فلسطین اشغالی هشدار داد.

نتانیاهو روز گذشته (سه‌شنبه) رسما اعلام کرد که در صورت پیروزی در انتخابات پیش رو و تشکیل کابینه جدید، شهرک‌های صهیونیست‌نشین کرانه باختری و بخش‌های مهمی از این منطقه را به اراضی تحت اشغال رژیم صهیونیستی الحاق می‌کند. 

این مقام اروپایی تأکید کرد که ادعای اخیر نتانیاهو، چشم‌انداز سازش را تضعیف می‌کند و گفت: «طبق قوانین بین‌المللی، سیاست ساخت و توسعه شهرک‌... غیرقانونی است و تداوم آن و اقداماتی که در این زمینه صورت گیرد، حیات راه‌حل دو دولتی و چشم‌انداز صلح پایدار را تضعیف می‌کند».

انتهای پیام/ 341

نظر شما
پربیننده ها