مدیر اداره پاسخگویی به سؤالات دینی آستان قدس:

جهانی شدن تفکر شیعه نتیجه از خودگذشتگی شهدا است

حجت‌الاسلام «حسن­‌زاده» گفت: انقلاب اسلامی، رهبری­‌های داهیانه امام خمینی (ره) و خون شهدا باعث شده تا شیعه در جهان مطرح شود، بر همین اساس امیدواریم گفتمان انقلاب اسلامی که امروز سراسر عالم را فراگرفته و باعث هراس نظام سلطه شده زمینه‌­های ظهور حضرت مهدی (عج) را فراهم کند.
کد خبر: ۳۶۱۵۰۸
تاریخ انتشار: ۲۱ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۲:۱۷ - 12September 2019

به گزارش خبرنگار دفاع‌­پرس از مشهد، به مناسبت پنجمین سالگرد تدفین دو شهید گمنام در صنایع شهید کاوه وابسته به وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح مراسم بزرگداشتی با حضور کارکنان این صنایع در مشهد برگزار شد.

حجت‌الاسلام «مهدی حسن‌زاده» مدیر اداره پاسخگویی به سؤالات دینی آستان قدس رضوی در این مراسم با اشاره به اهمیت فریضه امر به معروف و نهی از منکر اظهار داشت: اگر جامعه‌­ای این فریضه را فراموش کند واجب­‌های دیگر نیز فراموش خواهد شد و آن جامعه در سرازیری سقوط و انحطاط قرار خواهد گرفت.

وی با بیان اینکه همه حضرات معصومین به اهمیت امر به معروف و نهی از منکر اشاره داشتند، افزود: در امر به معروف و نهی از منکر باید سعی کنیم ابتدا خوبی‌­های فرد مقابل را بیان کنیم و بعد عیوبش را به صورت پنهانی گوشزد کنیم.

حسن­‌زاده در بخش دیگری از سخنانش، اقتدار امروز جمهوری اسلامی را نتیجه مجاهدت ایثارگران دانست و خاطرنشان کرد: امروز نظام مقدس جمهوری اسلامی در پرتو مجاهدت شهدا و از خودگذشتگی ایثارگران دارای عزت شده است.

مدیر اداره پاسخگویی به سؤالات دینی آستان قدس رضوی تأکید کرد: علمای پیشین و شهدای طول تاریخ قابل احترام هستند و اقداماتی که در راه اعتلای اسلام انجام دادند ارزشمند است، اما بعد از ائمه اطهار هیچ حرکتی به اندازه حرکت امام خمینی (ره) و یاران انقلابی­‌اش غبار از چهره امیرالمومنین (ع) نزدوده است.

وی گفت: انقلاب اسلامی، رهبری­‌های داهیانه امام خمینی (ره) و خون شهدا باعث شد تا شیعه در جهان مطرح شود. امیدواریم گفتمان انقلاب اسلامی که امروز سراسر عالم را فراگرفته و باعث هراس نظام سلطه شده زمینه‌های ظهور حضرت مهدی (عج) را فراهم کند.

دو شهید گمنام 33 و 26 ساله عملیات «خیبر» که اسفند 1362 در «جزیره مجنون» به درجه رفیع شهادت نائل آمدند در 11 آبان­ سال 1393 مصادف با هشتم محرم 1436 در صنایع شهید کاوه مشهد به خاک سپرده شد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها