برادر شهید فخارمقدم:

تبلیغ انقلاب اسلامی باعث اخراج شهید «فخار مقدم» از آمریکا شد

«احمد فخارمقدم» گفت: شهید «محمود فخارمقدم» پس از دستگیری و بازداشت در سال 1365 به دلیل محبوبیتی که در جمع سیاهپوستانی که برای آشنایی با اسلام و انقلاب اسلامی گرداگرد او جمع می‌شدند، داشت از آمریکا اخراج شد.
کد خبر: ۳۶۱۵۱۹
تاریخ انتشار: ۲۱ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۳:۴۶ - 12September 2019

به گزارش خبرنگار دفاع‌­پرس از مشهد، در راستای تکریم خانواده‌های معظم شهدا، «سید وحید موسوی» مدیر فرهنگسرای «پایداری» و جمعی از کارکنان این فرهنگسرا به همراه «علیرضا دلبریان» فعال فرهنگی و رزمنده دفاع مقدس با حضور در منزل شهید «محمود فخارمقدم» با خانواده این شهید والامقام دیدار کردند.  

احمد فخارمقدم برادر شهید در این دیدار اظهار داشت: شهید محمود از سنین نوجوانی در قبال هم نوعان خود احساس مسئولیت می‌کرد. ساخت منزل نیازمندان، رساندن سوخت و یا توزیع آذوقه بین محرومان از جمله اقدامات شهید بود.

این برادر شهید بیان داشت: محمود دو سال پیش از پیروزی انقلاب اسلامی برای ادامه تحصیل به آمریکا رفت و در رشته مهندسی برق موفق به اخذ مدرک کارشناسی شد. وی در ادامه، کارشناسی ارشد خود را در رشته مهندسی کامپیوتر پشت سر گذاشت.

وی ادامه داد: محمود زمانی که ازدواج کرد پدر برای خرید خانه در آمریکا و همچنین هزینه­‌های زندگی در دو سه نوبت برای او پول ­فرستاد اما او بعد از مدتی دوباره تقاضای پول می­‌کرد. پدر که جویای علت این درخواست­‌ها بود متوجه می‌­شود که شهید پول­‌ها را برای تبلیغ انقلاب اسلامی در آمریکا هزینه کرده است. این­ روحیه نشأت گرفته از تربیت صحیح و ایمان او بود.

فخارمقدم در خصوص فعالیت‌های برادر شهیدش، خاطرنشان کرد: محمود از همان ابتدای ورود به آمریکا به جمع اعضای انجمن اسلامی دانشجویان آمریکا و کانادا پیوست و در تظاهرات، گردهمایی‌ها و نشست‌های تشکیلاتی، فرهنگی و تبلیغاتی انجمن اسلامی نقش تعیین‌کننده‌ای داشت.

وی ابراز داشت: محمود به دلیل همین فعالیت‌ها، پس از دستگیری و بازداشت در سال 1365 به اتهام اخلال در امنیت ملی آمریکا از آن کشور اخراج شد. بهانه این اتهام، محبوبیت وی در جمع سیاهپوستانی بود که برای آشنایی با اسلام و انقلاب اسلامی گرداگرد او جمع می‌شدند.

این برادر شهید ادامه داد: برادرم پس از ورود به کشور، سپاه پاسداران را برای خدمت انتخاب کرد و تلاش‌های زیادی در راستای پشتیبانی تجهیزاتی رزمندگان اسلام داشت که منجر به مصدومیت شیمیایی وی شد.

فخارمقدم گفت: به یاد ندارم که محمود خواسته‌­ای داشته باشد اما زمانی که به دلیل عوارض شیمیایی در بیمارستان بستری شده بود از ما خواست تا در صورت شهادتش در حرم امام خمینی (ره) به خاک سپرده شود. هر چند این امکان برای ما فراهم بود که شهید را در حرم امام رضا (ع) دفن کنیم اما بنا به توصیه خود او در حرم حضرت امام خمینی(ره) به خاک سپرده شد.

«محمود فخارمقدم» در ششم فروردین 1337 در «مشهد» متولد شد و به دلیل عوارض شیمیایی دوران دفاع مقدس در هشتم شهریور 1375 به شهادت رسید.

وی در طول حیات خود عهده‌­دار مسئولیت­‌هایی همچون معاونت بازرگانی دانشگاه صنعتی مالک اشتر (مؤسسه آموزشی و تحقیقاتی وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح) و نیز در بنیاد مستضعفان و جانبازان به ‌ترتیب معاونت بازرگانی، معاونت طرح و برنامه سازمان عمران و مسکن، مشاور قائم‌مقام بخش اقتصادی و مدیریت بازرگانی سازمان صنایع بوده است.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار