رهبر القاعده در سالگرد ۱۱ سپتامبر خواستار حمله به غرب شد

شبکه خبری الجزیره گزارش داد که ایمن الظواهری رهبر القاعده روز گذشته (چهارشنبه) در یک سخنرانی از اعضای این گروه خواسته است که اهداف نظامی آمریکا، اروپا، اسراییل و روسیه را مورد حمله قرار دهند.
کد خبر: ۳۶۱۵۲۳
تاریخ انتشار: ۲۱ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۳:۱۴ - 12September 2019

رهبر القاعده در سالگرد ۱۱ سپتامبر خواستار حمله به غرب شدبه گزارش گروه فرهنگ و هنر دفاع‌پرس، شبکه خبری الجزیره گزارش داده است که ایمن الظواهری رهبر القاعده روز گذشته (چهارشنبه) در یک سخنرانی  از اعضای این گروه خواسته است که اهداف نظامی آمریکا، اروپا، اسراییل و روسیه را مورد حمله قرار دهند.

الظواهری که یک جراح مصری است، از زمانیکه اسامه بن لادن بعد از حمله یازده سپتامبر توسط نظامیان آمریکایی در ابیت‌آباد پاکستان در نتیجه یک حمله هوایی کشته شد رهبری این شبکه را بر عهده گرفت.

گفته می‌شود که ایمن الظواهری در مرز میان افغانستان و پاکستان مخفی شده است.

به گفته این شبکه رهبر القاعده در یک ویدیوی 33 دقیقه‌ای که از سوی گروه رسانه سحاب پخش شد، گفته است: «اگر شما جنگ می‌خواهید تنها روی اهداف نظامی تمرکز کنید، نیروهای آمریکایی در تمام دنیا حضور دارند از غرب تا به شرق.»

براساس گزارش الجزیره، ایمن الظواهری گفته است که کشورهای‌ شما توسط پایگاه‌های آمریکایی که فساد را گسترش می‌دهند، احاطه شده است.

در حمله 11 سپتامبر 2001 که توسط گروه القاعده انجام شد، در حدود یسه هزار نفر در آمریکا کشته شدند، در واکنش به این حمله آمریکا به افغانستان لشکرگشی کرد و رژیم طالبان را به بهانه حمایت از القاعده سرنگون کرد.

این در حالی است که طالبان و آمریکا طی 9 ماه گذشته مشغول مذاکره در مورد خروج آمریکا از افغانستان بودند و یکی از شروط آمریکا برای توافق صلح قطع ارتباط طالبان با القاعده عنوان شده است. 

اما به یکباره ترامپ، رئیس جمهور آمریکا اعلام کرد که توافق میان طالبان و آمریکا را به دلیل کشته شدن یک نظامی این کشور در افغانستان لغو کرده و حملات برطالبان ادامه خواهد داشت. 

انتهای پیام/ 161

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار