رحمانی فضلی در دیدار با نخست وزیر قرقیزستان:

صلح و امنیت به روابط خوب کشور‌های منطقه بستگی دارد

وزیر کشور امریکا را غیرقابل اعتماد دانست و گفت: صلح و امنیت منطقه به روابط خوب کشور‌ها بستگی دارد، چون نقش امریکا در منطقه اختلاف افکنی است و این کشور و رژیم صهیونیستی به دنبال منافع خود می‌گردند.
کد خبر: ۳۶۱۶۳۱
تاریخ انتشار: ۲۲ شهريور ۱۳۹۸ - ۲۱:۰۰ - 13September 2019

صلح و امنیت به روابط خوب کشور‌های منطقه بستگی داردبه گزارش گروه اخبار داخلی دفاع‎پرس، «عبدالرضا رحمانی فضلی» وزیر کشور در ادامه سفر خود به قرقیزستان با محمد ابوالقاضی اف نخست وزیر این کشور ملاقات کرد.

ابوالقاضی اف در این ملاقات با قدردانی از همکاری‌های ایران با این کشور، به سابقه روابط دو کشور اشاره کرد و اظهار داشت: با توجه به ظرفیت‌های اقتصادی فراوان موجود، روابط دو کشور به ویژه در حوزه اقتصادی باید ارتقا یابد.

رحمانی فضلی وزیر کشورمان در این دیدار با اشاره به ملاقات با وزیر کشور قرقیزستان و امضای موافقتنامه با این کشور درخصوص مسائل امنیتی و پلیسی، خواستار همکاری بیشتر در این زمینه و دیگر موضوعات مورد علاقه دو طرف شد.

نخست وزیر قرقیزستان همچنین با اشاره به قطع پرواز‌های مستقیم بین دو کشور تاکید کرد برای رفت وآمد آسانتر تجار و بازرگانان از اتباع دوکشور، نیاز است پرواز مستقیم بین ایران و قرقیزستان انجام شود.

وی با توجه به تحریم‌های علیه ایران اعلام کرد، مخالف تحریم‌ها هستیم و معتقدیم این تحریم‌ها نه تنها به ضرر جمهوری اسلامی ایران است بلکه مشکلاتی برای کشور‌های دوست ایران فراهم می‌آورد.

رحمانی فضلی وزیر کشورمان در این دیدار با تشکر از همکاری خوب دو کشور، روابط دو کشور به ویژه در زمینه اقتصادی و فرهنگی را بسیار مهم ارزیابی کرد و خواستار افزایش این سطح روابط در سال‌های آینده شد.

وزیر کشور با اشاره به امضای موافقت نامه امنیتی انتظامی بین دو کشور، برای ارتقای روابط اقتصادی، فرهنگی، تبادل اطلاعات و همچنین همکاری‌های پلیسی بین دوکشور اعلام آمادگی کرد.

رحمانی فضلی با بیان اینکه افراطی گری، تروریسم و خشونت در منطقه از سوی امریکا، رژیم صهیونیستی و برخی کشور‌ها حمایت می‌شود، گفت: این کشور‌ها پول، سلاح و اطلاعات در اختیار آنان قرار می‌دهند.

وی افزود: امریکا و رژیم صهیونیستی به دنبال منافع خود بوده و برای منطقه کاری نمی‌کنند.

وزیر کشور با تاکید براینکه صلح و امنیت منطقه به روابط خوب کشور‌های منطقه بستگی دارد و صیانت از امنیت باید توسط کشور‌های منطقه انجام شود، اظهارداشت: همکاری‌های منطقه‌ای در میان کشور‌های منطقه باعث می‌شود صلح و امنت پایدار در منطقه شکل بگیرد.

رحمانی فضلی خاطر نشان کرد: 40 سال است امریکا، جمهوری اسلامی ایران را تحریم کرده است و با وجود توافقات صورت گرفته در برجام، این کشور به تعهد ات خود پایبند نبوده است.

وی امریکا را غیرقابل اعتماد خواند و ادامه داد: امریکا به دنبال ایجاد اختلاف در دنیای اسلام است. درحالی که ما سعی می‌کنیم صلح وحدت و امنیت در منطقه به صورت پایدار وجود داشته باشد؛ و نقشی که امریکا در منطقه دارد اختلاف افکنی است.

رحمانی فضلی با تاکید بر ضر ورت برگزاری کمیسیون مشترک بین دوکشور، همکاری‌های بین استان‌ها را بسیار موثر دانست و تصریح کرد: انتقال تجربیات، آموزش و تعاملات فرهنگی با توجه به اشتراکات فرهنگی دو کشور در اولویت قرار دارد.

رحمانی فضلی ضمن ابلاغ سلام رئیس جمهور و معاون اول ریاست جمهوری به نخست وزیر قرقیزستان از طرف آقای جهانگیری برای سفر به ایران از ایشان دعوت کرد که نخست وزیر قرقیزستان هم با قدردانی، دعوت را پذیرفت و ابراز امیدواری کرد در آینده‌ای نزدیک به ایران سفر کند.

انتهای پیام/ 341

نظر شما
پربیننده ها