کرملین: مسکو و تهران در حال ایجاد جایگزین سوییفت هستند

دستیار کرملین می‌گوید ایران و روسیه در حال برقراری ارتباط بین سامانه‌های پیام‌رسان مالی خود برای جلوگیری از تحریم‌های کشور ثالث هستند.
کد خبر: ۳۶۱۶۳۲
تاریخ انتشار: ۲۲ شهريور ۱۳۹۸ - ۲۱:۲۵ - 13September 2019

کرملین: مسکو و تهران در حال ایجاد جایگزین سوییفت هستندبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس، آبان‌ماه گذشته و در پی تحریم‌های آمریکا علیه جمهوری اسلامی ایران، دسترسی بسیاری از بانک‌های ایرانی به سیستم پیام‌رسان سوییفت، قطع شد. این در حالی بود که سوییفت به‌عنوان یک پیام‌رسان بین‌بانکی اروپایی بر اساس «قوانین مسدودساز»، نباید به تحریم‌های آمریکا علیه ایران متعهد می‌شد.

روز جمعه، «یوری اوشاکف»، دستیار کرملین اما خبر داده که ایران و روسیه در تلاش هستند تا با مرتبط ساختن سیستم پیام‌رسان مالی روسیه و سامانه پیام‌رسانی مالی الکترونیکی ایران (سپام)، جایگزینی برای سوییفت در روابط بین بانکی خود ایجاد کنند که مانع تحریم‌های کشورهای ثالث شود.

بر اساس گزارش خبرگزاری اسپوتنیک روسیه، اوشاکف گفته است: «ما در حال اقداماتی برای ایجاد سامان‌دهی‌های مستقیم هستیم، استفاده از پول‌های ملی و ایجاد تعامل بین سپام و سیستم پیام‌رسان مالی روسیه، به‌عنوان جایگزینی برای پرداخت از طریق سوییفت.»

تحریم‌های آمریکا علیه ایران از اردیبهشت 97 و پس از خروج یک‌جانبه آمریکا از برجام آغاز شد. مسکو یکی از دیگر طرف‌های برجام است که بر حفظ این توافق تاکید دارد.

انتهای پیام/ 341

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار