سردار مقیمی:

کنترل و پیشگیری اجتماعی از جرم؛ راهبردهای اصلی پلیس آگاهی

رئیس پلیس آگاهی ناجا در نخستین نشست مشترک پلیس آگاهی با رییس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه سراسر کشور گفت: کنترل و پیشگیری اجتماعی از جرم؛راهبردهای اصلی پلیس آگاهی به حساب می آید.
کد خبر: ۳۶۱۹۶
تاریخ انتشار: ۲۵ آذر ۱۳۹۳ - ۱۰:۴۴ - 16December 2014

کنترل و پیشگیری اجتماعی از جرم؛ راهبردهای اصلی پلیس آگاهی

به گزارش خبرنگار انتظامی " دفاع پرس "، سردارمقیمی رییس پلیس آگاهی کشور در این نشست ضمن تشریح روند چرخه جرم و ماموریت پلیس آگاهی در این خصوص برضرورت مدیریت جرم، در ارکان سهگانه مولد جرم (نقش قربانیان ومالباختگان، فضاو محیط اجتماعی جرم و نقش مجرمان و تبهکاران) تاکید کرد.

وی ضمن بیان توانمندیها و اقتدار پلیس در مهار، کنترل و برخورد با مجرمان، نقش و مشارکت سایر نهادها به ویژه شورای سیاستگذاری ائمه جمعه برای اصلاح محیط اجتماعی و آگاه سازی قربانیان بالقوه را بسیار مهم و اثر بخش در پیشگیری اجتماعی از جرم برشمرد.

در این نشست حجت الاسلام والمسلمین تقوی رییس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه سراسر کشور،ضمن قدردانی از این رویکرد و نگاه پلیس آگاهی به پدیده جرم، بر ضرورت استفاده از تمام ظرفیتهای فرهنگی و اجتماعی به ویژه طراحی و تعریف طرحهای آموزشی و آگاه سازی هدفمند تاکید کرد.

رییس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور در ادامه بر حضور و مشارکت دستگاه های فرهنگی و اجرای اصل امر به معروف و نهی از منکردر مقابله با جرم تاکید وخواهان مسئولیت پذیری نهادها و سازمان های فرهنگی در زمینه تولید امنیت درکشور شد.

 وی در نخستین گام برای همکاری و مشارکت شورای سیاستگذاری ائمه جمعه و پلیس آگاهی اعلام آمادگی کرد تا مسئولین و کارشناسان پلیس آگاهی ناجا با حضور در سمینارهای سراسری و استانی ائمه جمعه نسبت به آگاه سازی و توجیه ائمه جمعه اقدام نمایند.

در پایان حجت الاسلام والمسلمین تقوی ابراز امیدواری کرد تا این حرکت مقدس به صورت یک نهضت و گفتمان تبدیل شود و  جامعه از برکات آن بهرهمند شود.

در این نشست مسئول و کارشناس دفتر آموزش و مشارکت پلیس آگاهی ناجا و همچنین حجت الاسلام طباطبایی و حجت الاسلام عرب از مسئولان شورای سیاستگذاری حضور داشتند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار