چرایی و چگونگی مطالعه آثار استاد مطهری را در یک کتاب بیابید

کتاب «دلیل راه؛ درآمدی بر مطالعه آثار استاد مطهری» نوشته احسان بابایی از سوی دفتر نشر معارف منتشر شد.
کد خبر: ۴۶۷۰۵
تاریخ انتشار: ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۰:۱۵ - 19May 2015

چرایی و چگونگی مطالعه آثار استاد مطهری را در یک کتاب بیابید

به گزارش گروه فرهنگ و هنر دفاع پرس، کتاب«دلیل راه» به چرایی و چگونگی مطالعه آثار استاد مطهری میپردازد و به صورت مختصر و جامع، نکاتی درباره ویژگیهای فکری، شخصیتی و مجموعه آثار و پیشنهاداتی برای سیر مطالعاتی آثار استاد مطهری بیان میکند.

این کتاب برای فعالان فرهنگی و مذهبی به ویژه جوانان، دانشجویان و طلابی که علاقمندند مطالعه آثار استاد مطهری را شروع کنند بسیار مناسب است.
در بخشی از کتاب میخوانیم:

«توصیه و تأکید بر مطالعه آثار استاد مطهری به معنای نفی دیگر شخصیتها نیست. معتقدیم استاد مطهری و آثار او از ویژگیهایی برخوردار است که میتوان با اطمینان آن را نقطه آغاز مطالعات دینی قرار داد... اینکه «چه منبعی را به عنوان مرجع فکری خود قرار دهیم؟» پاسخ اطمینانآوری میطلبد. تأیید دو شخصیت علمی برجسته روزگار ما یعنی امام خمینی(ره) و علامه طباطبایی(ره) پشتوانه محکمی برای اعتماد به اندیشه و آثار استاد مطهری محسوب میگردد. امام خمینی، مطهری را اینگونه معرفی میکند: «او با قلمى روان و فکرى توانا در تحلیل مسائل اسلامى و توضیح حقایق فلسفى با زبان مردم و بىقلق و اضطراب به تعلیم و تربیت جامعه پرداخت. آثار قلم و زبان او بىاستثناء آموزنده و روانبخش است و مواعظ و نصایح او که از قلبى سرشار از ایمان و عقیدت نشأت مىگرفت، براى عارف و عامى سودمند و فرحزاست.» علامه طباطبایی نیز در وصف استاد میگوید: «مرحوم مطهری یک هوش فوق العاده ای داشت و حرف از او ضایع نمیشد. حرفی که میگفتیم، میگرفت و به مغزش میرسید. علاوه بر مسأله تقوا و انسانیت و جهات اخلاقی که انصافا داشت؛ یک هوش فراوانی هم داشت و هر چه میگفتم هدر نمیرفت؛ مطمئن بودم که هدر نمیرود. ـ این عبارت، عبارت خوبی نیست ـ بنده وقتی که ایشان به درسم میآمدند، حالت رقص پیدا میکردم از شوق و شعف، به جهت اینکه انسان میداند هر چه بگوید هدر نمیرود و محفوظ است.»
کتاب «دلیل راه» در 48 صفحه رنگی با شمارگان 3000 نسخه و به قیمت 1500 تومان در دسترس علاقهمندان قرار گرفته است.

دفتر نشر معارف دفتر نشر معارف به زودی از این نویسنده و پژوهشگر کتابهای «بایسته های فرهنگ عمومی از منظر مقام معظم رهبری»، «بایستههای اخلاق سیاسی از منظر مقام معظم رهبری»، «بایستههای تبلیغ از منظر مقام معظم رهبری»، «بایستههای خدمت از منظر مقام معظم رهبری» و «اندیشه، شخصیت و جایگاه تاریخی امام خمینی(ره) از منظر مقام معظم رهبری» را منتشر میکند.
****
برای تهیه کتاب «دلیل راه» و دیگر محصولات دفتر نشر معارف را می توان از طریق سایت پاتوق کتاب: ketabroom.ir یا دفتر مرکزی نشر معارف قم (02537740004) یا از طریق فروشگاههای پاتوق کتاب تهران (تلفن 88911212)، پاتوق کتاب قم (تلفن 37735451) و دیگر مراکز توزیع محصولات فرهنگی اقدام کرد.

 

منبع: فارس

نظر شما
پربیننده ها