در واکنش به انفجار تروریستی مسجد امام علی (ع)

درخواست شیخ نمر از جوانان؛ قوانین و عُرف اجتماعی زیر پا گذاشته نشود

روحانی مبارز شیعه عربستانی که در زندان به سر می‌برد در واکنش به حادثه انفجار تروریستی مسجد امام علی (ع) در قطیف از جوانان این منطقه خواست قوانینی که ضامن امنیت منطقه است را نقض نکنند.
کد خبر: ۴۷۴۲۸
تاریخ انتشار: ۰۹ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۱:۰۹ - 30May 2015

درخواست شیخ نمر از جوانان؛ قوانین و عُرف اجتماعی زیر پا گذاشته نشود

به گزارش گروه بین الملل دفاع پرس، «محمد النمر» اعلام کرد که روز پنجشنبه موفق شده با برادرش شیخ «نمر باقر النمر» روحانی مبارز شیعه که از سوی رژیم آل سعود به اعدام محکوم شده و در زندان به سر میبرد در زندان ملاقات کند.

محمد النمر در توئیتر رسمی خود اعلام کرد که 28 می با همراهی گروهی از اعضای خانوادهاش موفق به دیدار شیخ نمر شده است.

محمد النمر گفت که شیخ نمر در واکنش به انفجار تروریستی در مسجد امام علی (ع) در قطیف برای خانوادههای شهدا آرزوی صبر و بردباری کرد و ابراز امیدواری کرد که زخمیهای این حادثه نیز بهبود پیدا کنند.

شیخ نمر افزود که بزرگان و شخصیتهای برجسته منطقه در حد و اندازه این حادثه باید بتوانند با مردم ارتباط برقرار کنند و اختلافات را از بین ببرند.

وی همچنین با اشاره به نزدیک شدن به ماه مبارک رمضان گفته بود که مومنان باید میزان بخشش در میان یکدیگر را افزایش دهند و برای افرادی که به آنها بدی کردهاند طلب مغفرت کنند.

شیخ نمر با اشاره به حادثه انفجار قدیح از جوانان خواست که از قوانین و عرف های اجتماعی که امنیت و سلامت جامعه را تأمین میکنند تجاوز نکنند.

بعد از حادثه انفجار قطیف که حدود 22 شهید برجای گذاشته بود، مردم این منطقه خواستار تشکیل کمیتههای مردمی برای حفظ امنیت مناطق شیعه نشین شده بودند که با مخالفت دولت عربستان مواجه شد.

تنها چند روز بعد از این حادثه روز گذشته (جمعه) مسجد امام حسین در دمام مورد هدف حمله یک تروریست انتحاری قرار گرفت که با تلاش یک جوان شیعه تروریست انتحاری نتوانست وارد ساختمان مسجد شود و با منفجر کردن خود در بیرون مسجد چهار نفر را به شهادت رساند.

انتهای پیام/ک.ح

نظر شما
پربیننده ها