امیرعبداللهیان:

انتشار اخبار تایید حکم «شیخ نمر» نگران کننده است

معاون وزیر خارجه کشورمان با بیان اینکه بی تردید اعدام شیخ نمر هزینه سنگینی را متوجه سعودی خواهد کرد، به مقامات عربستان توصیه کرد که دست از رفتارهای ماجراجویانه علیه مردم کشورشان و کشورهای منطقه بردارند.
کد خبر: ۵۵۸۲۸
تاریخ انتشار: ۰۳ آبان ۱۳۹۴ - ۲۰:۵۸ - 25October 2015

انتشار اخبار تایید حکم «شیخ نمر» نگران کننده است

به گزارش گروه بین الملل دفاع پرس، حسین امیرعبداللهیان معاون وزیر خارجه کشورمان با بیان اینکه انتشار اخباری مبنی بر تایید حکم اعدام روحانی برجسته عربستان، شیخ نمر نگران کننده است، یادآور شد: عربستان هنوز پاسخی قانع کننده برای سوء مدیریت در حج تمتع امسال که باعث کشته شدن هزاران مسلمان شیعه و سنی شد، ندارد.

وی افزود: بی تردید اعدام شیخ نمر هزینه سنگینی را متوجه سعودی خواهد کرد.

معاون وزیر خارجه کشورمان با بیان اینکه وقایع حج سال جاری و تجاوز نظامی ناکارآمد سعودی علیه مردم مظلوم یمن اثبات کرد که شرایط عربستان مناسب نیست و رویکردهای تحریک آمیز و طایفه ای بر ضد شهروندان این کشور به مصلحت حکومت نخواهد بود، به عربستان سعودی توصیه کرد که دست از رفتارهای ماجراجویانه علیه مردم کشورش و کشورهای منطقه بردارد و در مسیر انصاف و عقلانیت گام بردارد.

وزارت کشور عربستان با امضای «محمد بن نایف» ولیعهد این کشور حکم اعدام شیخ «نمر باقر النمر» روحانی مبارز شیعه عربستانی را تأیید کرده که به معنای مجوز به وزارت کشور برای اجرای حکم اعدام او بدون هشدار قبلی است.

شیخ نمر باقر النمر متولد سال 1379 هجری قمری در عوامیه یک مجتهد شیعه و فعال حقوق بشر عربستانی است، او در پی اعتراضات شیعیان عربستان در سال 2012 بازداشت شد و در 23 مهرماه 1393 دادگاه جنایی عربستان سعودی شیخ نمر را به اتهام اقدام علیه امنیت ملی و محاربه، به «اعدام با شمشیر و به صلیب کشیده شدن در انظار عمومی» محکوم کرد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها