یک جنگنده روسی سقوط کرد؛

روسیه: جنگنده سوخو 24 از زمین هدف قرار گرفته شده‌است/ ترک‌ها: در 5 دقیقه 10 بار هشدار دادیم

وزارت دفاع روسیه ساعتی پس از انتشار اخباری مبنی بر «هدف قرار گرفتن یک جنگنده روس در مرز روسیه و ترکیه»، هدف قرار گرفتن سوخو 24 را تایید کرد.
کد خبر: ۵۹۴۶۲
تاریخ انتشار: ۰۳ آذر ۱۳۹۴ - ۱۳:۴۷ - 24November 2015

روسیه: جنگنده سوخو 24 از زمین هدف قرار گرفته شده‌است/ ترک‌ها: در 5 دقیقه 10 بار هشدار دادیم

به گزارش گروه بینالملل دفاع پرس، برخی از رسانههای ترکیهای اعلام کردند که یکی از جنگندههای روسیه در نزدیکی مرز سوریه و ترکیه سقوط کردهاست.

در همین خصوص شبکه رویترز نیز گزارش داد که شبکه «هابرترک» ترکیه تصاویری از یک جت را نشان داده که در حال سوختن است و شبکه سیانان و پایگاه دیلی صباح ترکیه هم مدعی شدند که این جنگنده روسی توسط جنگندههای ترکیهای هدف قرار گرفت.

در حالیکه وزارت دفاع روسیه ساعتی پس از انتشار اخباری مبنی بر سقوط یکی از جنگندههای این کشور در مرز سوریه و ترکیه با صدور بیانیهای سقوط جنگنده «سوخو-24» در مرزهای سوریه و ترکیه را بوسیله تیراندازی از زمین تایید و اعلام کرد که این جنگنده حریم هوایی ترکیه را نقض نکرده و در 6 هزار پایی حریم هوایی سوریه در حال پرواز بوده است.


در حالیکه به گزارش پایگاه دیلی استار، منابع ترکیهای مدعی شدند که ظرف 5 دقیقه 10 بار به هواپیمای روس هشدار داده شد اما این جنگنده اعتنایی به هشدارها نکرد.

 برخی منابع رسانهای گزارش دادند که خلبانان روسی پس از سرنگون شدن جنگنده «سوخو-24» خود را به بیرون پرتاب کردند و همچنان از سرنوشت آنها اطلاعی در دست نیست.

سقوط این جنگنده در حالی است که علاوه بر جنگندههای روسی، جنگندههای فرانسوی نیز به بهانه بمباران مواضع داعش در آسمان سوریه حضور دارند.

نظر شما
پربیننده ها