حاشیه تشییع شهید "امیر سیاوشی"؛

مهمانی باشکوه چیذری ها به مناسبت جشن شهادت یک شهید

"امیر سیاوشی" پس از چندین سال خادمی امامزاده علی اکبر(ع) چیذر، به جمع شهدا پیوست. شهدای گلزار امروز، میهمان تازه دارند.
کد خبر: ۶۳۹۶۱
تاریخ انتشار: ۰۶ دی ۱۳۹۴ - ۱۴:۳۸ - 27December 2015

مهمانی باشکوه چیذری ها به مناسبت جشن شهادت یک شهید

به گزارش خبرنگار حماسه و جهاد دفاع پرس، هوای دلها امروز از هوای شهر بهتر است. روز به روز بر تعداد شهدای مدافع حرم افزوده می شود. شهر بیش از پیش هوای شهادت به خود گرفته است.

روزی خبر شهادت یک عزیز و ساعتی دیگر تشییع عزیز دیگری را می شنویم. دوباره صدای گریه همسران، مادران و خواهران شهدا که با بغض گلوگیر و غروری عجیب حالتی معنوی در دل هر رهگذری ایجاد می کند، به گوش می رسد.

دوباره گروهی راه زمان را پیش گرفتهاند و این توفیق را پیدا کردند تا راهی کربلای سال شصت و یک هجری شوند حال و هوای امروز تهران ما را به دهه شصت برد. گویی پس از 35 سال تاریخ تکرار شد. عدهای بیدرنگ لبیک بر لب به قربانگاه میشتابند.

حضور در مراسم تشییع شهدا دلهای ناآرام را تسکین میدهد. دلهای که سخت تنگ است. مردم تهران نمیدانستند امروز دل تنگیشان را به تشییع کدام شهد ببرند.

روزی که خبر شهادت "امیر سیاوشی" را شنیدم، حس غریبی داشتم. مثل خبر فوت نیست. ناراحتی دنبالش نیست اما خوشحالی هم ندارد. نمیدانم چگونه میتوان به مادری که سالها شب و روز بر بالین فرزندش نشسته تا همچون سرو قد بکشد و حالا که کمتر از یک ماه بر دامادیش مانده است بگوییم فرزندی که در راه حق فرستادی به شهادت رسید.

با سلام به شهدا وارد صف تشییع کنندگان شدم. از گوشه و کنار صدای ناله و گریه میآمد یک نفر میگفت به یاد روزهای تشییع شهدای دفاع مقدس افتادم. پیرزنی که آرام با عصا به سختی قدم برمیداشت گفت "سلام مرا به پسر شهیدم برسان." مادر شهید حمیدرضا دهقان از شهدای عملیات والفجر 8 که در میان تشییع کنندگان حضور داشت با چشمی گریان به عکس فرزندش نگاه میکرد و میگفت "حمیدرضا امشب مهمان دارد."

مادر شهدای دفاع مقدس و شهدای مدافع حرم برای تسکین دل مادر شهید سیاوشی به تشییع آمده بودند. در میان جمعیت چشمم به مادر شهید امین کریمی افتاد به سمتش رفتم و جویای دلیل حضورش در مراسم تشییع شدم که گفت " برای بدرقه دوست و همرزم پسرم آمدهام."

نسل سومیهای انقلاب امروز برای شهدا به خصوص شهید "امیر سیاوشی" سنگ تمام گذاشتند. دوستان و همرزمان شهید سیاوشی به نشانه ادامه دادن راه شهید، سربندهای "مدافعان حرم"، "یا حسین" و "هل من ناصر" بر پیشانی خود بسته بودند.

امروز "امیر سیاوشی" پس از چندین سال خادمی امامزاده علی اکبر چیذر، به جمع شهدای گلزار شهدا پیوست. شهدای گلزار امروز میهمان تازه داشتند.

عطر شهدا امروز بار دیگر در فضای امامزاده علی اکبر چیذر به مشام میرسید. حاضران در مراسم با فریاد "یا زینب" و "یا حسین" یاد تشییع شهدای دوران دفاع مقدس را بار دیگر زنده کردند.

حاضران در مراسم، این تشییع با شکوه را با گوشی و دوربین ثبت می کردند تا یادگاری برای نسل های بعد بماند.

مراسم تشیع شهید "امیر سیاوشی" با حضور اقشار مختلف جامعه و مداحی حاج محمود کریمی که نوحه مورد علاقه شهید را خواند، به اتمام میرسید.

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار