وهابیت، ریشه اصلی تروریسم است

یک روزنامه‌نگار و کارشناس مسائل خاورمیانه گفت: ریشه اصلی تروریسم تفکر تروریسم وهابی است که عربستان سعودی به صدور آن می‌پردازد.
کد خبر: ۶۸۸۱۹
تاریخ انتشار: ۱۳ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۱:۵۳ - 02February 2016

وهابیت، ریشه اصلی تروریسم است

بهگزارش گروه اخبار داخلی دفاع پرس به نقل از پایگاه اطلاعرسانی هابیلیان؛ «علی ریزک» در مصاحبه با راشاتودی گفت: متحدان عربستان سعودی بهخصوص آمریکا هنوز نتوانستهاند فشار کافی را بر سعودیها برای توقف صدور ایدئولوژی تروریسم تکفیری وارد کنند.

وی افزود: اقدامات تروریستی چه از سوی داعش باشد، چه از سوی سایر گروههایی نظیر النصره، درنهایت به یک مشکل اصلی میرسد که ایدئولوژی وهابیت سلفی است.

این کارشناس مسائل سیاسی بااشاره به ضرورت مذاکره خاطرنشان کرد: دولت سوریه، روسیه و ایران همواره تأکید کردهاند که مبارزه با تروریسم باید اولویت اصلی باشد؛ لذا من معتقدم که حوادث امروز احتمالاً سایر کشورها را هم به ضرورت پرداختن به مشکل اصلی یعنی تروریسم و ریشههای آن متقاعد میسازد.

وی درادامه ضمن اشاره به حمله تروریستی اخیر در یکی از مساجد شیعیان در عربستان گفت: بهنظر من هدف این حملات و سایر حملات به حرم حضرت زینب برانگیختن خشم شیعیان و لذا ایجاد نزاع شیعه و سنی است که نهایتاً درراستای منافع داعش و النصره و عربستان سعودی و شیوخ وهابی است.

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار