حجت‌الاسلام والمسلمین اعلایی با اشاره به پیروزی انقلاب اسلامی:

امام خمینی(ره) ثابت کردند که دین از سیاست جدا نیست

رئیس اداره عقیدتی سیاسی مرزبانی نیروی انتظامی گفت: انقلاب اسلامی با ایجاد خودباوری، بیداری، خودآگاهی و روحیه استقلال به ملت جان دیگری بخشید و همه ما را به سمت قرآن هدایت کرد.
کد خبر: ۱۰۸۶۲
تاریخ انتشار: ۱۶ بهمن ۱۳۹۲ - ۰۹:۳۷ - 05February 2014

امام خمینی(ره) ثابت کردند که دین از سیاست جدا نیست

حجت الاسلام والمسلمین اعلایی رئیس اداره عقیدتی سیاسی مرزبانی نیروی انتظامی در گفتوگو با خبرگزاری دفاع مقدس، ضمن تبریک ایام الله دهه فجر با اشاره به پیروزی انقلاب اسلامی در سال 57 اظهار کرد: امام راحل بعد از حضرت علی(ع) دومین حکومت را در جهان به عنوان حکومت اسلامی ایجاد کردند.

وی افزود: مدیریت و رهبری حضرت امام(ره) در پیروزی انقلاب اسلامی به عنوان حرکتی جدید بعد از چندین قرن در جهان صورت گرفت که ایشان دین را به عنوان عامل نجات و پیروزی جوامع بشری معرفی کردند.

رئیس اداره عقیدتی سیاسی مرزبانی ناجا تصریح کرد: در دوره حکومت پهلوی دین به عنوان افیون جامعه بشری تلقی میشد و این رژیم نگاه مثبتی نسبت به آن نداشت.

وی منشأ انقلاب را از سوی معمار کبیر انقلاب یک منشأ دینی و قرآنی عنوان کرد و گفت: انقلاب ما از حوزههای علمیه سرچشمه میگیرد. این حرکت امام(ره) نشان داد که  دین میتواند بر جوامع بشری تاثیرگذار باشد تا انسانها را به سرحد مقصود و سعادت برساند.

حجتالاسلام والمسلمین اعلایی ادامه داد: نقش اولیه و ریشه انقلاب به امام راحل برمیگردد؛ چرا که ایشان ولایتمداری را برای جامعه اسلام به ارمغان آوردند.

وی با بیان اینکه ایام دهه فجر، ولایتمداری، اطاعتپذیری، صبر، استقامت و ظلمستیزی را برای ما تداعی میکند، خاطرنشان کرد: پیروزی انقلاب اسلامی حرکت به سوی تحولات فرهنگی، اجتماعی، استقلال و حفظ ارزشهای انقلاب اسلامی و سیر به سوی خداوند را به ما نشان داد.

حجتالاسلام اعلایی اضافه کرد: انقلاب امام0ره) با ایجاد خودباوری، بیداری، خودآگاهی و روحیه استقلال در ملت جان دیگری بخشید و همه ما را به سمت قرآن هدایت کرد.

وی با اشاره به اینکه پیام امام حسین(ع) 1400 سال پیش در جریان عاشورا نشان داد که ما در برابر ظلم و ستم نباید کوتاهی کنیم، خاطرنشان کرد: رهبری معمار کبیر انقلاب در کشور به ما فهماند که نباید در برابر ظلم مستکبران بی تفاوت بود.

رئیس اداره عقیدتی سیاسی مرزبانی ناجا افزود: امام(ره) به ما ثابت کردند که دین از سیاست جدا نیست و اسلام دین پویا و فراگیری است. ایشان همانند سیره رسول اکرم (ص) حرکت کردند؛ به طوری که امروزه شاهد شکوفایی جمهوری اسلامی ایران درصحنههای سیاسی، اقتصادی و بینالمللی هستیم.

وی با بیان اینکه توانمندی ایران در همه عرصههای بینالمللی پشت دشمنان را به لرزه در آورده است، گفت: هجمههایی که استکبار علیه جمهوری اسلامی ایران انجام میدهد به دلیل  پیشرفت درعرصههای بینالمللی بوده که ایران به پشتوانه ولایت و مردمی از خود گذشته به آنها رسیده است.

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار