مشروح/ مجتهدزاده خبر داد

جریان‌سازی هدفمند با موضوع فرهنگ دفاع مقدس و نقش زنان در این حماسه

رئیس سازمان نشر آثار و ارزش‌های مشارکت زنان در دفاع مقدس گفت: این سازمان قصد دارد جریان‌سازی هدفمندی را با موضوع فرهنگ دفاع مقدس و نقش بی همتای زنان در این عرصه به انجام رساند تا به لطف خداوند گام‌های مؤثری را در مسیر احقاق مطالبات قانونی و موضوعات حقوقی مورد توجه میراث‌داران شهدا، ایثارگران، جانبازان و آزادگان برداریم.
کد خبر: ۱۶۷۱۵
تاریخ انتشار: ۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۱۰:۴۴ - 21April 2014

جریان‌سازی هدفمند با موضوع فرهنگ دفاع مقدس و نقش زنان در این حماسه

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس، "مریم مجتهدزاده" رئیس سازمان نشر آثار و ارزشهای مشارکت زنان در دفاع مقدس، در اولین جشنواره اسوههای صبر و مقاومت که صبح امروز برگزار شد، ضمن تبریک میلاد بانوی دو عالم حضرت فاطمه زهرا(س) و میلاد فرزند صالحش امام راحل(ره) اظهار کرد: مکتب فاطمی مکتبی انسانساز و حماسهساز است. بنا به فرمایش مقام معظم رهبری این مکتب در خور عقول برجسته انسانهای بزرگ، در اصلیترین رشته تفکر است.

وی افزود: حضرت فاطمه(س) این دردانه هستی تربیت کننده و هدایتگر اندیشههای نابی است که به شهادت، ایثار و حماسه خو گرفتهاند. این بانو الگویی تمامعیار برای تمام زنان آزاده است.
 
مجتهدزاده اذعان کرد: رهبر معظم انقلاب چه نکو فرمودهاند "بازماندگان شهدا باید به شهدایشان افتخار کنند ولی به این کار اکتفا نکنند" و به تدبیر ایشان شهادت، گل خوشبو و معطری است که جز دست برگزیدگان خداوند، در میان انسانها به آن نمیرسد.
 
رئیس سازمان نشر آثار و ارزشهای مشارکت زنان در دفاع مقدس اضافه کرد: به راستی شما زنان غیور، پرورشدهندگان و نگهبانان این گلستان ابراهیمی هستید و یادتان در تاریخ گوشه گوشه این سرزمین به نیکی سروده خواهد شد که این منزلتی آسمانی است.
 
مجتهد زاده خاطرنشان کرد: شما همسران شهدا، ایثارگران، جانبازان و آزادگان نهتنها میراثدار مکتب شهادت، بلکه خالقان این حماسه هستید و به یقین این فراقت بار مسئولیتی سنگینتر را برای همه شما به دنبال خواهد داشت و البته خداوند یاری دهنده  کسانی است که به امید نصرت الهی، پویندگان و جویندگان صراط مستقیم بوده و هستند.
 
وی در ادامه با اشاره به جایگاه شهدا بیان کرد: گرامیداشت آنها به معنای این است که ما راهشان را ادامه داده و اهدافشان را ادامه دنبال کنیم.
 
رئیس سازمان نشر آثار و ارزشهای مشارکت زنان در دفاع مقدس ادامه داد: دنبال کردن راه شهدا به این معناست که ارزشهای ناب اسلامی را به عنوان پایههای مستحکم و شاخصهای نمایانی که میتواند این ملت سرافراز را به اوج افتخار دنیوی و اخروی برسانند در نظر داشته و دنبال کنیم.
 
وی در ادامه افزود: هرگز فراموش نکنیم هر ملتی که هنر شهادت را آموخت برای همیشه سربلند است و شما در این امتحانات بزرگ شرکت کرده و از آنها پیروز بیرون آمدهاید، اما زنده نگه داشتن یاد شهید کمتر از شهادت نیست. این همه شعور دینی و شور انقلابی محتاج شأن شناسی شایسته و در خوری است که وظیفهای ملی بوده و اهتمامی همگانی را میطلبد.
 
مجتهدزاده اظهار کرد: همه دستاوردهای انقلاب اسلامی مرهون مجاهدت و صبر شهیدان و خانوادههای مکرم آنهاست. عزت و استقلال امروز ملت ایران و پیشرفتهای مادی و معنوی کشور که مردم و مسئولان آنها را افتخار خود میدانند و بدان میبالند، با جانفشانی فرزندان این مرز و بوم در راه استقرار نظام اسلامی و دفاع از ارزشهای ناب به دست آمده است.
 
وی با بیان اینکه همه ملت باید خود را امانتدار این هدیه الهی بدانند و با تمام تلاش برای پاسداری از آن بکوشند، تصریح کرد: در همین راستا سازمان نشر آثار و ارزشهای مشارکت زنان در دفاع مقدس عزم خویش را بر این قرار داده است تا با شناخت این مسیر و طلایهداران آن، جریانسازی هدفمندی را با موضوع فرهنگ دفاع مقدس و نقش بی همتای زنان در این عرصه به انجام رساند تا به لطف خداوند گامهای مؤثری را در مسیر احقاق مطالبات قانونی و موضوعات حقوقی مورد توجه میراثداران شهدا، ایثارگران، جانبازان و آزادگان برداریم.
 
رئیس سازمان نشر آثار و ارزشهای مشارکت زنان در دفاع مقدس  تصریح کرد: این سازمان در آغاز راهی مقدس به منظور پاسداشت ارزشهای مشارکت حماسی زنان ایثارگر و مجاهد، مجدانه بر این آرمان خواهد بود.
 
وی تصریح کرد: دفاع مقدس جنگی بیبدیل است که امانتدارانش در طول زمان از امروز تا فرداهای روشن آن را صیانت کرده و به نسل آینده خواهند سپرد.
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار