حمایت وزیر خارجه عمان از موضع ایران در سوریه

وزیر امور خارجه عمان با بیان اینکه طرف‌های خارجی زیادی در سوریه دخالت می‌کنند، از موضع ایران در دمشق حمایت و بر یافتن راهکاری سیاسی برای حل بحران سوریه تاکید کرد.
کد خبر: ۱۶۷۲۷
تاریخ انتشار: ۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۱۱:۵۰ - 21April 2014

حمایت وزیر خارجه عمان از موضع ایران در سوریه

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس به نقل از فارس، "یوسف بن علوی" در گفتوگو با روزنامه الحیاة که امروز دوشنبه بخش آخر آن منتشر شد، در پاسخ به سوالی درباره بحران سوریه و موضعگیری طرفهای دیگر از جمله ایران در آن، از موضع جمهوری اسلامی حمایت کرد.

"بن علوی" در پاسخ به این سوال ادعایی که "ایران در کشتار سوریها سهیم است و از نظام سوریه دفاع میکند"، تاکید کرد: [خیر] ایران در کشتار سوریه سهیم نیست. [ممکن است] در بحران سهیم باشد، چرا که طرفهای خارجی بسیاری در آن هستند [و دخالت میکنند]. آیا این [صحبت شما] بدین معناست که چچنیها اجازه دارند وارد سوریه شوند تا در سوریه بجنگند اما ایران اجازه ندارد؟

"بن علوی" تاکید کرد: این توجیه، مغالطه کردن است. اما اینکه چه شد که اینطور شد؟ ما اینجا از اهمیت حل مشکل صحبت میکنیم. راهکار این نیست که به آنان [طرفهای خارجی] بگوییم [از سوریه] بیرون بروید. چون آنها نخواهند رفت. ما اینجا از اهمیت یافتن راهکارهای سیاسی صحبت میکنیم. دیپلماسی میگوید تو اینجا جایی نداری پس برو بیرون.

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار