مشروح/ سرلشکر جعفری در نشست خبری:

تهدیدات فرهنگی مهمترین تهدید علیه انقلاب است/ سپاه مدافع انقلاب اسلامی در داخل و خارج مرزهای کشور

فرمانده کل سپاه پاسداران با بیان اینکه انقلاب اسلامی محدود به مرزهای ایران نیست، گفت: انقلاب مخالف نظام سلطه و نظم نوین جهانی بوده و همه شعار‌ها و مواضع در سیاست خارجی نیز در این محور است؛ مانند دفاع از مردم فلسطین و سوریه که امروز هدف دشمن هستند.
کد خبر: ۱۶۷۳۵
تاریخ انتشار: ۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۱۲:۳۲ - 21April 2014

تهدیدات فرهنگی مهمترین تهدید علیه انقلاب است/ سپاه مدافع انقلاب اسلامی در داخل و خارج مرزهای کشور

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس، سردار سرلشکر "محمدعلی جعفری" فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، در نشستی خبری که صبح امروز با حضور اصحاب رسانه برگزار شد، گفت: فلسفه وجودی سپاه این است که انقلاب اسلامی حفظ شود.

وی با بیان اینکه معمولا انقلابها در دنیا عمر زیادی ندارند، اظهار داشت: انقلابها در نقاط مختلف دنیا یا استحاله میشوند یا از بین میروند اما انقلاب اسلامی پویا و هدفمند به راهش ادامه میدهد.

جعفری ادامه داد: سپاه با مخالفتهایی که با انقلاب میشود برخورد میکند و موانع موجود بر سر راه را برمیدارد تا اهداف انقلاب که همان اهداف اسلام و قرآن است، حفظ شود.

فرمانده کل سپاه خاطرنشان کرد: فلسفه وجودی سپاه حمایت از مردم است و به دنبال استفاده از ظرفیتهای مردم است.

وی با اشاره به فتنه سال ۸۸ اظهار داشت: فتنه آن سال بزرگترین فتنه سیاسی، امنیتی علیه ایران بود که بدون نقش تعیین کننده مردم که همان بسیجیها هستند، پایان نمییافت.

فرمانده کل سپاه در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا با توجه به بحث اقتصاد مقاومتی و اعلام آمادگی سپاه و بسیج برای همکاری با دولت در این عرصه، آیا دولت رغبتی برای استفاده از ظرفیتهای سپاه دارد، گفت: همکاری سپاه با دولتها با هدف ایفای نقش سپاه در راستای برقراری امنیت، رفاه، آسایش و معیشت مردم است.

سردار جعفری با بیان اینکه وظیفه دولتها نیز همین است، افزود: سپاه نمیتواند با دولتها همکاری نداشته باشد و با توجه به گستردگی سپاه، بسیج و توان عظیم آنها این همکاری میتواند و باید در خدمت مردم باشد.

فرمانده سپاه پاسداران هدف دولتها را خدمت به مردم برشمرد و خاطرنشان کرد: دلیلی برای عدم همکاری سپاه با دولتها ندارد، اما دولتها دیدگاهشان متفاوت است و ممکن است در جاهایی در برخی دولتها تقابلی بین مسائل سیاسی و یا توجه به جلب آرای مردم و موضوع خدمتگزاری، فرهنگ و ارزشهای مردم دیده شود؛ برخورد دولتها ممکن است اینها را در تعارض و فقط صرفا اهداف سیاسی را ببیند و تا جایی در مسیر انقلاب اسلامی و اسلامی بودن جمهوری اسلامی نباشد.

وی بر همین اساس تاکید کرد: تا اینجا ممکن است سپاه تذکراتی بدهد تا نقش خود در حفظ انقلاب اسلامی را ایفا کند، وقتی سپاه میخواهد نقش خود را در حفظ انقلاب انجام دهد ممکن است به نظر بیاید که میخواهد با برخی دولتها مخالفت کند در حالی که اینطور نیست.

سردار جعفری با بیان اینکه اگر به حفظ ارزشهای انقلاب توجه شود هیچگونه تعارضی بین سپاه و دولتها وجود ندارد، به گلایه اخیرش از دولتها اشاره کرد و افزود: گلایهای که داشتیم این بود که با توجه به اینکه فشار اقتصادی دشمنان علیه کشورمان زیاد شده، تاکید رهبر معظم انقلاب نیز این است که دولتها نگاهشان به توانمندیهای درونی باشد، بسیاری از مشکلات مردم با تمرکز و توان داخلی قابل حل است و این همان اقتصاد مقاومتی است.

فرمانده سپاه پاسداران خاطرنشان کرد: حال با توجه به در اختیار بودن سازمان گسترده بسیج توسط سپاه، توانمندی زیادی در اختیار سپاه قرار دارد و بسیج از ۲۰ میلیون عضو برخوردار است که با سپاه در ارتباط هستند.

وی با تاکید بر اینکه سپاه میتواند از این توان در خدمت اقتصاد مقاومتی استفاده کند، تصریح کرد: البته این منوط به مطالبه و حمایت و خواست دولت است.

سردار جعفری ادامه داد: البته در این زمینه استقبال هم شده بود، اما شاید به خاطر تمرکز در اجرای دور دوم هدفمندی یارانهها نتوانستهاند وارد این موضوع شوند.

جعفری ادامه داد: تهدیدات فرهنگی در حال حاضر مهمترین تهدید علیه انقلاب است که این تهدیدات هدفشان باورها و ایمان مردم است.

وی با بیان اینکه در صورتی که دشمن اعتقادات و فرهنگ مردم را تغییر دهد مسئله انقلاب اسلامی از بین میرود، گفت: سپاه مدافع انقلاب اسلامی هم در داخل و هم بیرون مرزهای کشور است.

فرمانده کل سپاه با اظهار این مطلب که هر کشوری که طرفدار شعار و راه انقلاب اسلامی شدند و میخواهند آن را ادامه دهند به صورت طبیعی مورد ظلم و مخالفتهای نظام سلطه واقع میشوند، به کشورهای لبنان، سوریه، مصر و بسیاری از کشورهای اسلامی که در بیداری اسلامی حرکتی کردند اشاره کرد و گفت: سپاه حمایتهای نرمافزاری، فکری، دانشی و تجربهای خود را به این حکومتها ارائه خواهد داد و از مردمی که در یک کشور اراده کردند که مقابل نظام سلطه ایستادگی کنند، حمایت میکند.

فرمانده کل سپاه خاطرنشان کرد: دشمن آشکار و شفاف جمهوری اسلامی و جبهه مقاومت آمریکا و اسرائیل است که این جبهه در هر مقطع و زمانی مشاهده میشود.

جعفری با اشاره به اتفاقات کشور سوریه اظهار کرد: سوریه به دلیل اینکه در جبهه مقاومت اسلامی قرار داشته و خط مقدم آن جبهه است، مورد غضب آمریکا واقع شده و ایالات متحده آمریکا از تروریستها برای ستم به مردم سوریه استفاده میکند و در مقابل وظیفه هر مسلمانی است که از آنها حمایت کند.

وی با بیان اینکه سپاه با افتخار از حرکت مقاومت سوریه و مردم آن حمایت میکند، افزود: با توجه به نیروی انسانی و حضور خود مردم آن کشور نیاز به دخالت نظامی مجموعههای دیگر نیست و ما فقط آموزش تجربی و نرمافزاری را در اختیار آنان قرار میدهیم و اثرش را بعد از این چند سال درگیری میبینیم.

فرمانده کل سپاه با بیان اینکه انقلاب اسلامی محدود به مرزهای ایران نیست، گفت: انقلاب مخالف نظام سلطه و نظم نوین جهانی بوده و همه شعارها و مواضع در سیاست خارجی با این محور است؛ مانند دفاع از مردم فلسطین و سوریه که امروز هدف دشمن هستند.

وی تأکید کرد: سپاه باید نگهبان انقلاب در داخل و خارج مرزها باشد.

سردار جعفری با اشاره به اقدامات سپاه در زمینه سازندگی اظهار کرد: سپاه بر اساس نگاه ماموریتی و برای رقابت با بخش خارجی و رفاقت با بخش خصوصی وارد عرصه سازندگی شد تا بخش خصوصی برای حضور در این حوزه تشویق شود.

فرمانده کل سپاه همچنین در پاسخ به سوالی در خصوص ویژگیهای مدیریت جهادی نیز گفت: یکی از ویژگیهای مدیریت جهادی این است که باید در کار مدیریت، هدایت و تصمیمگیری، اخلاص برای رضای خدا وجود داشته باشد و کارها برای جلب رضایت دیگران انجام نشود.

وی تلاش و سختکوشی و همچنین حضور میدانی و در صحنه را از دیگر ویژگیهای مدیریت جهادی خواند و گفت: مدیریت جهادی برتر از مدیریت بحران است و در این زمینه سپاه تجربههای زیادی در دوران دفاع مقدس و پس از آن دارد.

فرمانده کل سپاه تحولآفرینی و مدیریت انقلابی را یکی دیگر از ویژگیهای مدیریت جهادی خواند و گفت: متاسفانه دیده میشود در بسیاری از سازمانها، مدیران به همان روشهای سنتی که مربوط به سالهای قبل است، اقدام کرده و از مدیریت پویا و تحولی غفلت میکنند در حالی که در همه عرصهها و فعالیتها باید از فناوریهای نوین و روشهای جدید استفاده کرد و نباید روشهای قدیمی موجود در سازمان، مدیران را تحتالشعاع قرار دهد.

سردار جعفری تاکید کرد: تحقق شعار سال منوط به تحقق مدیریت جهادی در عرصههای مختلف است.

فرمانده کل سپاه در بخش دیگری از سخنانش به موضوع مرزهای جنوب شرقی و شمال غرب کشور اشاره کرد و گفت: با توجه با سرمایهگذاریهای دشمن در این مناطق موقعیت امنیتی خاصی به وجود آمده که نیروی زمینی سپاه در آنجا فعالیت میکند.

وی با بیان اینکه در سالهای اخیر سیاست این بود که امنیت به نیروهای بومی واگذار شود اظهار داشت: در در مرزهای جنوب شرقی کشور در ۴-۵ سال گذشته به دلیل پیگیری این سیاست مشکل خاصی نداشتیم و ناامنی در عمق کشور نیست.

سردار جعفری با اشاره به گروگانگیری اخیر در مرز سیستان و بلوچستان تاکید کرد: اتفاقات اخیر در نقاط صفر مرزی بوده که با توجه به لزوم طرحهای مهندسی و عملیاتی جدید، به ناچار مرز را از نیروی انتظامی تحویل گرفتیم و مشغول هستیم تا دیگر شاهد چنین وقایعی نباشیم.

وی با اشاره به لزوم جوانگرایی در سپاه گفت: در راستای جوانگرایی در سپاه و استقاده از نیروهای باتجربه چند سال پیش مجوزی اخذ کردیم تا نیروهای باتجربهای که عمر خدمتیشان تمام شده نگه داریم تا تجربیات خود را به نیروهای جوان انتقال دهند.

سردار جعفری با تاکید بر این مطلب که آینده سپاه برای ما بسیار مهم است، تصریح کرد: جوانها روحیه انقلابی بیشتری دارند و ما تلاش میکنیم از این شور انقلابی استفاده کنیم.

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار