حجت‌الاسلام شهیدی در جشنواره اسوه‌های صبر و مقاومت:

باید فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه نهادینه و پر رنگ شود

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران گفت: باید فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه نهادینه و پر رنگ شود.
کد خبر: ۱۶۷۴۳
تاریخ انتشار: ۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۱۳:۰۹ - 21April 2014

باید فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه نهادینه و پر رنگ شود

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس، حجتالاسلام والمسلمین "سید محمدعلی شهیدی" رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران در اولین جشنواره اسوههای صبر و مقاومت با بیان اینکه باید شخصیت حضرت زهرا(س) الگو قرار بگیرد، گفت: جشنواره اسوههای صبر و مقاومت در راستای فرمایشات مقام معظم رهبری در رابطه با نقش فرهنگ ایثار و شهادت برگزار شده، که امسال را به عنوان سال فرهنگ و اقتصاد نامگذاری کردند.

وی با اشاره به دیدار مقام معظم رهبری با معصومه آباد، نویسنده کتابهای دفاع مقدس اذعان کرد: این بانو خاطرات ۴ سال اسارت را در کتاب "من زنده هستم" نوشته است. هنگامی که رهبر انقلاب فرمودند "این کتاب چند صد صفحهای را در دو روز خواندهام" بنده تشویق شدم تا این کتاب را بخوانم.

حجتالاسلام شهیدی افزود: زنانی که در این مراسم حضور دارند، اسوههای صبر و مقاومت هستند، از آن جمله خانم مرضیه دباغ که زنی مقاوم و شجاع است.

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران در ادامه گفت: در روزهای اول حضور امام(ره) در مسجد علوی، به دلیل مشکلاتی، قرار بود دیدار خانمها با امام(ره) تعطیل شود، که امام به هیچ وجه اجازه ندادند و فرمودند «فکر میکنید ما مردها کاری کردهایم؟ این خانمها هستند که انقلاب را به ثمر رساندند».

وی با تاکید بر اینکه زنان در عرصه انقلاب و دفاع مقدس نقشآفرینی کردهاند، گفت: در بازدید از مرکز جانبازان ثارالله، جانبازی را دیدم که سالها در بستر خوابیده بود و همسرش پروانهوار دور این جانباز میگشت و به او رسیدگی میکرد.

حجتالاسلام شهیدی با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری تصریح کرد: باید بکوشیم تا فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه نهادینه و پر رنگ شود، چرا که هر چه داریم از این فرهنگ است.

در پایان این مراسم از خانمها "مرضیه دباغ"، همسر شهید "منوچهر مدق"، "معصومه آباد" و تعدادی از نویسندگان و پژوهشگران زن، تجلیل شد.

همچنینی از کتابهای "شهود" نوشته "نادره عزیزی نیک"، "مادری که از تمام دلش چشم بست" نوشته "مرضیه مقدم"، "خوشبوترین گل سرخ برای من" نوشته "منیره جان قلی"، "زنان پایار" نوشته "لیلی محمدی" رونمایی و از نویسندگان آنها تقدیر شد.

نظر شما
پربیننده ها