یادواره شهدای نبرد مستقیم ندسا با ناوگان متجاوز دریایی آمریکا در بندرلنگه برگزار شد

سالروز حماسه نبرد مستقیم دریادلان نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در مقابله با ناوگان متجاوز آمریکا در خلیج فارس با شکوه خاصی در بندرلنگه گرامی داشته شد.
کد خبر: ۱۶۷۵۹
تاریخ انتشار: ۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۱۵:۱۹ - 21April 2014

یادواره شهدای نبرد مستقیم ندسا با ناوگان متجاوز دریایی آمریکا در بندرلنگه برگزار شد

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس، همزمان با سالگرد تدفین دو شهید گمنام در بندرلنگه یادواره گرامیداشت بیست و ششمین سالگرد حماسه سرداران شهید نیروی دریایی سپاه؛ شهیدان اسدالله رییسی و اسحاق دارا با شرکت پرشور اقشار مختلف مردم، جمعی از خانواده های شهدا و ایثارگران، جمعی از رزمندگان و فرماندهان نیروی دریایی سپاه و سپاه امام سجاد(ع) و مسئولان محلی برگزار شد.

سردار عظمایی فرمانده منطقه پنجم دریایی سپاه و یکی از فرماندهان و بازماندگان عملیاتی گروه شهید اسدالله رییسی و شهید اسحاق دارا طی سخنانی حماسه دلاورمردی و ایستادگی این شهدا را گرامی داشت و با اشاره به عملیاتی که منجر به شهادت این عزیزان شد، گفت: در شرایطی که آمریکا از اقدامات صدام برای به زانو درآوردن جمهوری اسلامی ایران کاملا ناامید شده بود، در خلیج فارس مستقیما وارد عمل شد و دست به اقداماتی زد که شاید خودش بتواند کاری از پیش ببرد و نظام اسلامی را با چالش و شکست مواجه کند.

وی تصریح کرد: ایستادگی جانانه و هوشمندانه دریادلان سپاه و همچنین همرزمان ارتشی ما در حوزه خلیج فارس، باعث شد تا معادله این رویارویی هیچ وقت به نفع آمریکا تمام نشود.

دریادار دوم پاسدار علی عظمایی خاطر نشان کرد: سرنگونی یکی از هلیکوپترهای پیشرفته آمریکایی در جریان حماسه ایستادگی گروه رزمی شهیدان رییسی و دارا، گواه این حقیقت بود که جوانان این ملت حتی با حداقل امکانات جانانه می ایستند و از جان خود گذر می کنند اما زیربار زیاده خواهی و زورگویی و قلدرمنشی نخواهند رفت.

 وی بیان کرد: ما آن روز با کمترین امکانات در برابر تعدی و زیادخواهی شیطان بزرگ ایستادیم و امروز که به همت فرزندان رشید ملت به جدیدترین ابزارها و امکانات پیشرفته دفاعی دست پیدا کرده ایم، حتی خیال تعدی و تجاوز و زیاده خواهی را از مخیله تعدی گران، متجاوزان و زیاده خواهان محو خواهیم کرد.

سردار مارانی فرمانده سپاه امام سجاد علیه السلام سخنران دیگر این مراسم بود که فرهنگ پاسداری را یک نسخه سعادت آفرین و کمال آفرین توصیف کرد.

وی خاطرنشان کرد: فرهنگ پاسداری نیاز جامعه بشری و نسخه حیات بخش و سعادت آفرین است که اگر به تمام معنا نمود و تجلی پیدا کند، خوشبختی و سعادت بشریت را در پی خواهد داشت.

فرمانده سپاه امام سجاد(ع) در ادامه با اشاره به برگزاری یادواره سرداران شهید دارا و رییسی گفت: این گونه برنامه ها در ترویج فرهنگ پاسداری که شهادت منبعث از آن است، بسیار مؤثر است.

وی بیان کرد: تکریم شهدای انقلاب اسلامی و پاسداشت آنان، تکریم کرامت انسان و ارزش های انسانی است.
گفتنی است نمایش میدانی صحنه هایی از مجاهدت، اخلاص و ایستادگی رزمندگان اسلام در طول دوران هشت سال دفاع مقدس، بخشی از این مراسم باشکوه بود که مورد توجه و استقبال شرکت کنندگان در این مراسم قرار گرفت.

در پایان این مراسم و با حضور سردار عظمایی و سردار مارانی از خانواده شهیدان اسدالله رییسی و شهید اسحاق دارا به عنوان دو تن از قهرمانان دریادل سپاه در مقابله مستقیم با آمریکا، تجلیل و تقدیر صورت گرفت.
 

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار