مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس آذربایجان شرقی خبر داد

رونمایی کتاب «با تو می‌مانم» خاطرات سردار نظمی در تبریز

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان آذربایجان شرقی گفت: کتاب «با تو می‌مانم» خاطرات سردار «جمشید نظمی» تنها فرمانده گردانی که تا لحظه شهادت «مهدی باکری» در کنارش ماند، 20 خرداد با حضور سردار «گلعلی بابایی» در تبریز رونمایی می‌شود.
کد خبر: ۲۱۱۰۶
تاریخ انتشار: ۱۸ خرداد ۱۳۹۳ - ۱۲:۵۸ - 08June 2014

رونمایی کتاب «با تو می‌مانم» خاطرات سردار نظمی در تبریز

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس از تبریز، سردار «عزتالله جعفری» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس آذربایجان شرقی از رونمایی کتاب «با تو میمانم» در روز بیستم خرداد با حضور فرماندهان و رزمندگان هشت سال دفاع مقدس، هنرمندان، خانوادههای معظم شهدا و مسئولین استانی در مجتمع فرهنگی صدرا خبر داد.

وی خاطرنشان کرد: این اثر با تیراژ دو هزار نسخه، شامل 27 فصل (25 بخش نوشتاری و دو فصل عکس و اسناد) در 768 صفحه، بهار امسال منتشر شده است.

سردار جعفری گفت: جمشید نظمی (راوی اثر) سال 1339 در تبریز به دنیا آمد. قبل از آغاز جنگ وارد سپاه شد، و در روابط عمومی این نهاد مشغول شد. شانزدهم شهریور سال 1360 نخستین بار به جبهه سوسنگرد رفت و در عملیات «شهید مدنی» شرکت کرد. او در سوسنگرد بر اثر اصابت ترکش از ناحیه بازو زخمی شد و در اعزام بعدی عملیات «مطلع الفجر» را تجربه کرد.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس استان آذربایجان شرقی گفت: جمشید نظمی در نبردهای مهم و سرنوشت­سازی هچون مطلع­الفجر، مسلمبنعقیل، والفجر مقدماتی، والفجرهای 1، 2، 4 و 8، خیبر، بدر، کربلای 4 و 5 و بیت­ المقدس 2 شرکت کرد، چندبار زخمی شد و به افتخار جانبازی نایل آمد. در عملیات بزرگ بدر فرمانده گردان سیدالشهدای لشکر عاشورابود و تنها فرمانده گردانی بود که آنسوی دجله تا لحظه شهادت مهدی باکری در کنارش ماند.

سردار جعفری بیان کرد: عنوان کتاب از پاسخ سردار جمشید نظمی به گفته شهید باکری پیش از شهادت، گرفته شده است که؛ «آقا جمشید، تو تنها فرمانده گردانی که برای من ماندهای!..» و پاسخ وی که؛ «با تو میمانم». در سطر، سطر این اثر به نام مردانی برمیخوریم که زندگی­شان امروز برای ما خاطره شده است؛ مردانی چون مهدی باکری، حمید باکری، مرتضی یاغچیان، علی تجلایی، اصغر قصاب عبداللهی، صادق آذری، علیاکبر حسین­پور رهبری، بایرامعلی ورمزیاری، صالح اللهیارلو، عوض عاشوری، سعید فقیه، ایوب ضربی، علی مولایی، میرزاعلی رستم­خانی، حمید احدی، خلیل فاتح، محمدباقر مشهدی­عبادی، محمدرضا باصر، اصغر دیزجی، سیدمحمود بنیهاشم و ...

گفتنی است؛ نویسنده این کتاب، رضا قلیزاده که خود از رزمندگان دوران دفاع مقدس بوده و تا به حال چندین کتاب خاطره و داستان از وی به چاپ رسیده، در این اثر تلاش کرده تا تصاویری ماندگار و پررنگ از دوران پرمخاطره و خاطره را با ابزار کلمه پیش روی مخاطبان، قرار دهد.

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار