همکاری وزارتخانه‌های دفاع و علوم برای ساخت هواپیمای ۱۵۰ نفره

معاون وزیر علوم گفت: در حال حاضر بیش از ۱۵۰۰ طرح و پروژه مشترک بین وزارت علوم و زیرمجموعه‌‌های وزارت دفاع در بخش صنایع و دانشگاه‌ها در حال انجام است.
کد خبر: ۲۱۱۱۱
تاریخ انتشار: ۱۸ خرداد ۱۳۹۳ - ۱۳:۰۷ - 08June 2014

همکاری وزارتخانه‌های دفاع و علوم برای ساخت هواپیمای ۱۵۰ نفره

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس، وحید احمدی، معاون پژوهش و فناوری وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در گفتوگو با تسنیم، با اشاره به همکاری وزارت دفاع با وزارت علوم در برخی از طرحهای کلان ملی، گفت: تفاهمنامهای بین وزیر علوم و وزیر دفاع درباره همکاریهای مشترک این دو دستگاه به امضاء رسیده که در دو بخش است.

وی افزود: در حال حاضر بیش از هزار و ۵۰۰ طرح و پروژه مشترک بین وزارت علوم و زیرمجموعههای وزارت دفاع در بخش صنایع و دانشگاهها در حال انجام است، که توافق شد مشارکت در این طرحها همچنان ادامه داشته باشد و اعتبار آنها توسط هر دو دستگاه تامین شود.

معاون وزیر علوم درباره بخش دوم همکاریهای این دو دستگاه، یادآور شد: در بخش دیگر که مربوط به طرحهای کلان ملی بود، وزارت دفاع توافق کرد از طرحهای ملی مربوط به این وزارتخانه حمایت کند و ۵۰ درصد اعتبار آنها را تامین کند.

احمدی تصریح کرد: در حال حاضر طرحهای کلان ملی مرتبط با وزارت دفاع هم از نظر تایید کلی و هم از نظر تامین اعتبار مورد حمایت وزارت دفاع قرار گرفته است.

وی درباره اسامی طرحها گفت: برخی از طرحها حالت محرمانه دارد و نمیتوان اسامی آنها را مطرح کرد. یکی از طرحهایی که مورد حمایت وزارت دفاع قرار گرفته طرح هواپیمای ۱۵۰ نفره است که وزیر دفاع و زیرمجموعههای این وزارتخانه در این زمینه با وزارت علوم همکاری دارند.

نظر شما
پربیننده ها