معاون نیروی انسانی ناجا عنوان کرد

جذب ۱۵ هزار پلیس افتخاری در نیروی انتظامی

معاون نیروی انسانی ناجا از جذب ۱۵ هزار پلیس افتخاری در نیروی انتظامی خبر داد و گفت: نیروهای این پلیس در ماموریت‌هایی که در زمان‌های خاص به آنها ابلاغ می‌شود متناسب با آموزش‌هایی که دیده‌اند در خدمت ناجا و مردم خواهند بود.
کد خبر: ۲۲۰۱۲
تعداد نظرات: ۴ نظر
تاریخ انتشار: ۳۱ خرداد ۱۳۹۳ - ۱۰:۴۲ - 21June 2014

جذب ۱۵ هزار پلیس افتخاری در نیروی انتظامی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دفاع مقدس، سردار «محمدتقی عصار» معاون نیروی انسانی ناجا در نشست خبری معرفی پلیس افتخاری نیروی انتظامی که صبح امروز در ستاد فرماندهی ناجا برگزار شد، اظهار کرد: امنیت تولیدی جمعی و اجتماعی است و نیروی انتظامی به تنهایی قادر نیست نظم و امنیت را در جامعه برقرار کند و طبیعی است که از همه مولفههای موجود برای برقراری امنیت بهره ببرد.

وی ادامه داد: برای به دست آوردن پلیسی جامعهمحور برنامههای بسیار گستردهای را در نیروی انتظامی طراحی و اجرا کرده و به موجب قانون و مقررات استخدامی در ناجا به جذب پلیس افتخاری پرداختهایم.

معاون نیروی انسانی ناجا اذعان کرد: پلیس افتخاری کسانی هستند که در همه ابعاد به صورت داوطلبانه به کمک پلیس میآیند و قطعا ناجا از این افراد به شکل نمونه و پایلوت بیشترین بهرهبرداری را خواهد کرد.

وی با اشاره به اینکه پلیس افتخاری در بخشهای پیشگیری انتظامی استفاده خواهد شد، تصریح کرد: در ۱۵ استان و سه یگان استراتژی ناجا (پلیس فتا، مرزبانی و یگان ویژه) در سطح گستردهای از کشور از پلیس افتخاری استفاده خواهد شد که از این ۱۵ هزار نفر ۵ هزار نفر از تهران و حدود ۲۰ درصد خانم جذب شده است.

معاون نیروی انسانی ناجا ادامه داد: پلیس افتخاری در ماموریتهایی که در زمانهای خاص به آنها ابلاغ میشود متناسب با آموزشهایی که دیدهاند در خدمت ناجا و مردم خواهد بود. در طرح سالمسازی دریا متناسب با ماموریتهایی که به آنها محول شده و آموزشهایی که دیدهاند با اختیارات لازم که ناجا به آنها داده در برخورد با هنجارشکنان ورود خواهند کرد.

سردار عصار گواهی عدم سوء پیشینه، نداشتن سوء شهرت و سن بالای ۱۸ سال را از جمله پیشگزینههای پلیس افتخاری برشمرد و اظهار کرد: پلیسهای افتخاری در دو سطح؛ سطح یک و سطح ویژه کار خود را شروع میکنند که در حال حاضر فقط در سطح یک بهصورت آزمایشی جذب شدهاند و بعد از سال ۹۳ به سطح ویژه ارتقا خواهند یافت.

وی ادامه داد: پلیسهای افتخاری با پایگاههای اطلاعاتی و پاسگاههای ما به شکل منظم در ارتباط بوده و در تمامی استانها که مرکز جذب و گزینش داریم این افراد میتوانند با مراجعه به این مراکز جذب پلیس افتخاری ناجا شوند.

معاون نیروی انسانی ناجا تصریح کرد: ما با راهبردهای موجوود در ناجا و در نظر گرفتن ماموریتها و نیاز جامعه به پلیسهای اجتماعی و پلیس اجتماعمحور، پلیس افتخاری را در ناجا تشکیل دادیم؛ چرا که در برخی از ماموریتهای ما شاید به ۵ سال آموزش نیاز باشد و در برخی از عملیاتهای ما یک سال هم کفایت میکند، اما ما از پلیس افتخاری در پروژههای مناسبتی، در ایام نوروز و اعیاد بهصورت کنترل شده در کنار ماموران ناجا استفاده خواهیم کرد.

سردار عصار در پایان با اشاره به الگوبرداری از پلیس حرفهای در ناجا عنوان کرد: وقتی پلیسهای افتخاری را در کنار پلیسهای حرفهای خود قرار میدهیم طبیعی است که این افراد با الگوبرداری از پلیسهای حرفهای ما به سمت حرفهای شدن خواهند رفت که از جمله امتیازاتی که به این افراد داده خواهد شد اولویت اول استخدام و سرباز شدن در ناجا خواهد بود.

غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۴
مصطفی توحیدی فر
|
-
|
۰۱:۰۰ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۴
0
2
باسلام**من عاشق تیروی انتظامی هستم-لطفا برای استان کهگیلویه وبویراحمد استخدامی پلیس افتخاری رابزنید-خواهش میکنم استخدامی بزنید.باتشکر
محمد امین
|
-
|
۰۸:۲۶ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۴
1
3
سلام . خیلی عالیه بایدبه کجا مراجعه کرد ممنون راهنمایی کنید
توحید خاوندی
|
-
|
۲۱:۲۳ - ۱۳۹۳/۱۱/۳۰
0
0
سلام خسته نباشید من میخوام ثبت نام کنم به پلیس افتخاری اگر بشود منو راهنمایی کنید .29ساله ام
مجید صفری
|
-
|
۱۸:۲۷ - ۱۳۹۴/۰۲/۰۴
0
0
با عرض سلام وخسته نباشید، بنده هم تصمیم ثبت نام دارم،از زحمات شما سپاسگزارم.
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار