حرف امام برای من حجّت است

"کمال کورسل" می‌خواست حتماً در جبهه حضور پیدا کند. او می‌گفت «این جنگ، فقط جنگ بین ایران و عراق نیست، این جنگ بین ایران و کفر است. فقط مخصوص ایرانی‌ها نیست.»
کد خبر: ۲۳۸۱۵
تاریخ انتشار: ۳۰ تير ۱۳۹۳ - ۱۳:۵۰ - 21July 2014

حرف امام برای من حجّت است

خبرگزاری دفاع مقدس: اولین بار همراه چند تن از طلبههای مدرسه حجتیه از طریق بسیج در گروههای اعزامی ثبت نام کردند تا به جبهه بروند، اما مسئولان حجتیه از حضورشان در جبهه ممانعت کردند.

یک روز از مدرسه بیرون رفت و عصری برگشت. دیدم خیلی ناراحت است و زیر لب چیزی با خودش میگوید؛ مثل اینکه با کسی حرفش شده بود. از کنار نگهبانی رد شد و به سمت سالن دستشویی مدرسه رفت و دست و صورتش را شست.

گفتم: کمال با کسی دعوا کردی؟

گفت: رفتم پیش آقای منتظری، اجازه خواستم که به جبهه بروم. میگوید: نه، من مسئول شما هستم و صلاح نیست طلاب غیر ایرانی به جبهه بروند".

بعد با ناراحتی ادامه داد: "من گوش به حرف آقای منتظری نمیدهم. امام(ره) فرمود هر کسی میتواند اسلحه بهدست بگیرد، به جبهه برود؛ من میروم".

گفتم: "خوب حقیقت میگوید".

گفت:" نه، من میروم. گوش به حرف هیچکس هم نمیدهم. حرف امام(ره) برای من حجت است".
....

یک احساس وظیفه در او ایجاد شده بود که حتماً در جبهه حضور پیدا کند. یک روز که با او صحبت میکردم، گفت: "این جنگ، فقط جنگ بین ایران و عراق نیست، این جنگ بین ایران و کفر است. فقط مخصوص ایرانی ها نیست، اگر نگذاشتند بروم، اینگونه تکلیف از من ساقط نمیشود. به هر طریقی که شده باید بروم".

گفتم:" خوب مسئولین اجازه نمیدهند که در جنگ شرکت کنی".

گفت: " اگر امام(ره) دستور بدهد که نروم، از من ساقط میشود.

خاطرنشان میشود "ژروم ایمانوئل کورسل" پس از آنکه در فرانسه به تشیع گروید نامش را به کمال تغییر داد و برای ادامهٔ تحصیل به حوزه علمیه قم رفت. او در جریان جنگ تحمیلی عراق علیه ایران، به سپاه بدر پیوست. وی سرانجام در عملیات مرصاد و در سن ۲۴ سالگی در شهر اسلامآباد به شهادت رسید.

نظر شما
پربیننده ها