بیانیه جشنواره فیلم مقاومت به مناسبت «روز جهانی قدس»

جهان، شاهد نسل کشی ملتی است که پای شرف، خاک و تاریخش ایستاده است

دبیرخانه جشنواره فیلم مقاومت به مناسبت روز قدس بیانیه‌ای صادر کرد که در آن آمده است: اکنون، کودکان فلسطینی در پشت دیوارهای بلند غزه، منتظر کمک دو میلیارد مسلمان و میلیون ها انسان آزاده جهان هستند. درنگ جایز نیست. سکوت جایز نیست.
کد خبر: ۲۳۹۵۷
تاریخ انتشار: ۰۱ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۳:۳۰ - 23July 2014

جهان، شاهد نسل کشی ملتی است که پای شرف، خاک و تاریخش ایستاده است

به گزارش خبرگزاری دفاع پرس، دبیرخانه دائمی جشنواره بین المللی فیلم مقاومت همزمان با فرارسیدن روز قدس با صدور بیانیه ای ضمن دعوت از هنرمندان و سینماگران، صنوف و فعالان سینمایی برای حضور گسترده و باشکوه در راهپیمایی روز قدس، اقدامات وحشیانه صهیونیست ها در نسل کشی و کشتار بی رحمانه زنان و کودکان و مردم مظلوم و روزه دار غزه را محکوم کرد.

در این بیانیه آمده است:

امسال درحالی به روز قدس می رسیم که جهان، یک بار دیگر شاهد کشتار و نسل کشی بی محابای ملتی است که پای شرف، خاک، هویت و تاریخش ایستاده است. بار دیگر، شاهدیم که زنان و مردان غزه بی­گناه پرپر می شوند و کودکان و نوجوانان معصوم فلسطین و غزه با نفیر وحشت موشک ها و گلوله باران ها بر خاک می افتند؟

چشمان جهان نظاره گر فجیع ترین و شدیدترین جلوه های وحشی گری، ظلم و تجاوز به زنان ،کودکان و مردمان بی گناهی است که در گستره بی غیرتی مجامع بین المللی و چراغ سبز استکبار صورت می گیرد و در این میان، دردناک تر و وحشتناک تر،  سکوت و بی تفاوتی سازمان های عریض و طویل پرادعا و حراف بین المللی است.

اکنون، کودکان فلسطینی در پشت دیوارهای بلند غزه، منتظر کمک دو میلیارد مسلمان و میلیون ها انسان آزاده جهان هستند. درنگ جایز نیست. سکوت جایز نیست.  می توان گوشه هایی از رنج و مرارتشان را  به جان چشید و همصدا با آزادگان و شرافتمندان جهان اعلام کرد که کشتن انسان و مرگ انسانیت دیگر بس است.

جنایات رژیم صهیونیستی که به پشتوانه آمریکا و حامیان غربی در چند روز اخیر با شدت بیشتری علیه مردم مظلوم غزه در سرزمین های اشغالی صورت می گیرد نه تنها با ادعای حقوق بشر و ترویج اصول دموکراسی که توسط دنیای غرب مطرح می شود سنخیتی ندارد بلکه در تضاد کامل با روح و جوهره این اصول است.

دبیرخانه دائمی جشنواره بین المللی فیلم مقاومت ضمن دعوت از هنرمندان، فیلمسازان و سینماگران آزاده و مستقل برای ثبت و تصویر این جنایات وحشیانه از کلیه هنرمندان و سینماگران کشور دعوت کرد تا به منظور همدردی با رنج کودکان و زنان و مردم بی گناه غزه همصدا با ملت بزرگ ایران اسلامی و ملل آزادیخواه جهان در راهپیمایی روز قدس حضور یابند.

نظر شما
پربیننده ها