در نشست خبری هفتگی

افخم: اقدام فوری و جمعی علیه رژیم صهیونیستی انجام گیرد

سخنگوی دستگاه دیپلماسی کشورمان در کنفرانس خبری امروز خود گفت: عمق جنایات اسرائیل در غزه آنقدر است که صرف محکومیت از سوی برخی کشورها و سازمان‌های منطقه‌ای و بین‌المللی کافی نیست.
کد خبر: ۲۳۹۷۴
تاریخ انتشار: ۰۱ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۲:۴۵ - 23July 2014

افخم:  اقدام فوری و جمعی علیه رژیم صهیونیستی انجام گیرد

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس، مرضیه افخم سخنگوی دستگاه سیاست خارجی کشورمان طی کنفرانس خبری امروز خود اظهار داشت که تحرک جمعی لازم برای مبارزه با تروریسم در عراق شکل نگرفته است.
 
وی ادامه داد: متاسفانه هنوز اقدام جمعی قابل توجهی در مبارزه با تروریسم را در عراق شاهد نبوده ایم، و این کم تحرکی می تواند خطراتی داشته باشد و اگر با این خطر به صورت سیاسی و دوگانه برخورد کنند، در مراحلی مجبورند از موضع گذشته خود برگردند.
 
افخم در پاسخ به سوالی در ارتباط با سفر اخیر هیئت ایرانی به عراق گفت: در همین زمینه و در ادامه تماس ها با کشورها برنامه سفر دبیر شورای امنیت ملی به عراق تنظیم شد و دیدار با مراجع و رهبران و طیف های مختلف در دستور کار قرار گرفت و دیدگاهها تبادل نظر شد. کمکی که ایران می تواند در این مرحله برای عبور عراق از بحران و توقف اقدامات تروریستی به عنوان یک عضو جامعه بین المللی داشته باشد در این دیدارها گفته شد.
 
وی تاکید کرد: گفتگوها را با دیگر کشورها ادامه می دهیم که هم اهداف تروریست ها روشن شود و هم این رویکرد که از تروریسم به عنوان ابزاری برای اعمال فشار سیاسی استفاده شود از بین برود و به یک اقدام جمعی در سطح منطقه دست پیدا کنیم.
 
افخم با تاکید بر حفظ منافع ملی عراق در گرو وحدت این کشور است افزود : امیدواریم این هوشیاری در گروههای عراقی بیش از گذشته باشد و نمایندگان ملت عراق با تشکیل جلسات پارلمان و راهکارهای قانونی گامهایی را برای شکلدهی به ساختار سیاسی عراق بردارند.
 
سخنگوی وزارت امور خارجه همچنین درباره حملات رژیم صهیونیستی علیه مردم غزه، گفت: لازم است بر مسئولیت حقوقی و سیاسی رژیم صهیونیستی در ارتکاب به اعمال جنایتکارانه تاکید کنیم. عمق جنایات اسرائیل در غزه آنقدر است که صرف محکومیت از سوی برخی کشورها و سازمانهای منطقهای و بینالمللی کافی نیست. بایستی یک اقدام فوری، جمعی علیه رژیم صهیونیستی انجام گیرد و این رژیم را به دلیل زیر پا گذاشتن بدیهیترین قوانین بینالمللی و حقوق بشر دوستانه در محاکم بینالمللی بخصوص دادگاه کیفری بینالمللی مورد تعقیب و محاکمه قرار دهند.
 
افخم تصریح کرد: مصرانه از سازمان ملل درخواست میکنیم که به این مسئولیت خود عمل کند. جمهوری اسلامی ایران هم در راستای مواضع اصولی، اسلامی و انقلابی خود بخصوص با ظرفیت ریاست در جنبش غیرمتعهدها و به عنوان عضو فعال سازمان ملل و سازمان همکاریهای اسلامی از همه ظرفیتهای خود برای حمایت از مردم قهرمان فلسطین بخصوص مردم غزه استفاده کرده است.
 
سخنگوی دستگاه دیپلماسی افزود: پس از مسئولیت محوله از سوی جناب آقای روحانی ریاست محترم جمهوری به وزیر امور خارجه شاهد اقدامات و تحرکات فوری دستگاه دیپلماسی بودیم. آقای  ظریف تماسهایی با همتایان خود در کشورهای مختلف داشته است، همچنین روز گذشته در تماس تلفنی با رهبران مقاومت فلسطین، رمضان عبدالله و خالد مشعل، مراتب حمایت ایران از مقاومت مردم قهرمان فلسطین و مواضع اصولی ایران در جهت حمایت از مردم فلسطین را اعلام کردند.
 
سخنگوی وزارت امور خارجه اظهار داشت : همچنین روز گذشته شاهد تحرک مجلس شورای اسلامی و برگزاری اجلاس تروئیکای بینالمجالس اسلامی بودیم که نیاز به تحرک فوری و اقدام عملی برای حمایت از مردم فلسطین در آن تاکید شد. امیدواریم با این تحرکات و اعلام همبستگی و انسجام هر چه بیشتر کشورهای اسلامی و ملتها و کشورهای آزادیخواه جهان شاهد توقف هر چه سریعتر و فوریتر جنایات رژیم صهیونیستی باشیم و به نسلکشی مردم فلسطین خاتمه داده شود.
 
افخم در پاسخ به سوال خبرنگاری درباره وضعیت تعیین سفیر ایران در عربستان گفت: آقای حسین صادقی به عنوان سفیر ایران در عربستان تعیین شده و کارهای اداری انتصاب ایشان در حال انجام شدن است.
 

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار