یادداشت شفاهی سردار آسودی

تهدید دشمن را هیچ گاه دست کم نگیریم!

پنجم مرداد سالروز پیروزی رزمندگان اسلام در عملیات مرصاد است؛ عملیاتی که باعث شد به اصطلاح طومار منافقین در هم پیچیده شود. به همین مناسبت سردار محمد علی آسودی معاون فرهنگی و تبلیغات سپاه یادداشتی شفاهی برای خبرگزاری دفاع مقدس بیان کرد که در ادامه می خوانید.
کد خبر: ۲۴۲۲۱
تاریخ انتشار: ۰۴ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۷:۰۲ - 26July 2014

تهدید دشمن را هیچ گاه دست کم نگیریم!

وقتی قطعنامه 598 از سوی جمهوری اسلامی ایران پذیرفته شد، دشمن بزعم خود این رویداد را نشانه ضعف جمهوری اسلامی ایران دانست. از این رو بود که دو روز بعد از پذیرش قطعنامه در تاریخ 29 تیر1367 ارتش رژیم بعث عراق حملات خود را از جنوب کشور با هدف تصرف خرمشهر آغاز کرد .

بنابر این ارتش عراق همانند روزهای نخست جنگ تحمیلی تا جاده اهواز ـ خرمشهر پیش آمد و هرآن بیم سقوط مجدد این شهر وجود داشت حتی مناطقی مانند طلاییه، کوشک، چزابه، دشت عباس، مهران و صالح آباد مورد تجاوز دوباره ارتش صدام قرار گرفت.

در چنین شرایطی حضرت آیت الله خامنه ای که در آن زمان رئیس جمهور بودند و ریاست شورای عالی دفاع را نیز بر عهده داشتند در خطبه های نماز جمعه تهران از رفتن خود به جنوب برای نبرد با متجاوزین بعثی سخن می گویند و از از سوی دیگر نیز حضرت  امام(ره) در پیامی از همه مردم درخواست می کنند تا جبهه را پرکنند و بدین ترتیب این دو عامل باعث می شود تا سیل جمعیت روانه جبهه های جنوب شوند.

در این میان جبهه میانی از وجود نیروهای موثر خالی شد. لذا منافقین از فرصت بوجود آمده استفاده کردند و سوار بر خودروهای اهدایی صدام حسین و سایر دولت ها حرکت خود را به سمت مرزها و شهرهای میهن مان آغاز کردند و تا اسلام آباد غرب بدون هیچ مقاومتی پیش آمدند و فقط در این شهر مقاومت های پراکنده ای از سوی پاسداران این شهر صورت گرفت.

هرچند در نهایت این پاسداران توسط جنایتکاران مسعود رجوی به شهادت رسیدند، اما همین موضوع باعث می شد تا حرکت رو به جلوی آنها به تأخیر بیفتد.

به هر شکل منافقین که عملیات «فروغ جاویدان» را از ساعت 14 روز اول مرداد آغاز کرده بودند، در حالی به سمت مرزهای کشورمان حرکت کردند که تنها یک هفته قبل از آن نیروها و هواداران خود را از سراسر دنیا فراخوان کرده و با کمترین آموزش نظامی آنها را رهسپار کارزار نبرد با رزمندگان اسلام کرده بودند.

البته آنها در برآوردهای به اصطلاح اطلاعاتی خود به این نتیجه رسیده بودند که چون ایران قطعنامه را پذیرفته پس حتما این پذیرش از روی ضعف بوده و هیچ مقاومتی هم مقابل آنها روی نخواهد داد اما از آن جایی که همیشه لطف خداوند حامی مردم شهید پرور کشورمان بود، منافقین نتوانستند به آنچه پیش بینی کرده بودند دست یابند.

بنابر این تیپ قائم آل محمد(ص) سمنان هنگام عبور از منطقه با اطلاع از آنچه در حال وقوع است، اولین ایستادگی منسجم را مقابل آنها انجام می دهند تا اینکه به تدریج تعداد مدافعان کشورمان افزایش می یابند.

اما پیام عملیات مرصاد این بود که تهدید دشمن را هیچ گاه نباید دست کم گرفت. زیرا در هر لحظه و از هر امکانی برای ضربه زدن به این انقلاب و مردم استفاده می کند. به همین جهت باید مردم شجاع و هوشیار ایران در عرصه های مختلف برای دفاع از انقلاب، نظام و کشور همواره آمادگی لازم را داشته باشند.     

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار