کتاب «قراویز تا مرصاد» در همدان رونمایی شد

همزمان با بیست و ششمین سالگرد عملیات مرصاد کتاب «قراویز تا مرصاد» طی مراسمی در همدان رونمایی شد.
کد خبر: ۲۴۲۹۲
تاریخ انتشار: ۰۶ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۳:۴۳ - 28July 2014

کتاب «قراویز تا مرصاد» در همدان رونمایی شد

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس از همدان، مراسم گرامیداشت عملیات مرصاد با حضور مسئولان استانی، خانوادههای معظم و معزز شهدای این عملیات، پیشکسوتان، رزمندگان دوران دفاع مقدس و جمعی از علاقهمندان در سالن همایشهای باغ موزه دفاع مقدس استان همدان برگزار شد.

سرپرست اداره کل حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس استان همدان در این مراسم با اشاره به پذیرش قطعنامه 598 توسط ایران در تیرماه سال 1367 خاطر نشان کرد: فضای اندوهباری در جبهههای نبرد با شنیدن بخشهایی از پیام حضرت امام مبنی بر نوشیدن جام زهر و معامله آبرو با خدا حاکم شد و در این میان، اشتباه تاریخی و استراتژیک دشمن در حملات جدید علیه ایران، زمینهای شد تا رزمندگان اسلام با غرور و خشم انقلابی خود شیرینی پیروزی در نبرد را در کام ملت بزرگ ایران زنده نگاه دارند.

سرهنگ پاسدار خلیل الهی تبار در ادامه افزود: منافقین کور دل در مردادماه سال 67 با این خیال که میتوانند ظرف مدت 48 ساعت از مرزهای غرب کشور به قلب ایران اسلامی نفوذ کنند با نیروهای خود که بخشی از آنان را زنان تشکیل میدادند وارد عمل شدند، اما این عملیات که منافقان آن را "فروغ جاویدان" نامگذاری کردند با مقابله رزمندگان اسلام به مدت سه روز به طول انجامید و نتیجهی آن پیروزی رزمندگان ایران اسلامی و شکست سنگین منافقان بود.

وی اظهار داشت: منافقین در این عملیات پیش بینی کرده بودند که تا ساعت 4 صبح خود را به همدان برسانند اما در این زمان دلاورمردان استان همدان در همان ساعت در تنگه چهارزبر همچون سدی مانع حرکت و پیشروی این دشمنان ایران اسلامی شدند و با آنان به مقابله برخواستند که در نتیجه دلیرمردان لشکر 32 انصارالحسین(ع) همدان موفق شدند منافقین را در تنگهی مرصاد به هلاکت برسانند.

الهی تبار گفت: بیش از 10هزار نفر در قالب 30 گردان از استان همدان برای مقابله با منافقان در عملیات مرصاد آماده حضور در منطقه چهارزبر بودند که تنها 4 گردان از این تعداد به منطقه عملیاتی اعزام شدند و این در حالی بود که 13 گردان رزمی از لشکر انصارالحسین(ع) در مناطق غرب و جنوب کشور نیز مستقر بودند.

سرپرست اداره کل حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس همدان با اشاره به اینکه در عملیات مرصاد 123 نفر از دلاورمردان لشکر 32 انصارالحسین(ع) به شهادت رسیدند، تصریح کرد: امروز ما از این شهدای گرانقدر با عنوان «شهدای پیروزی ایران در دوران هشت سال دفاع مقدس» یاد میکنیم.

وی اضافه کرد: دست تقدیر الهی بر این قرار گرفت که حسن ختام هشت سال دفاع مقدس با ضربهی مهلک رزمندگان استان همدان و پیروزی در نبرد با جبههی نفاق رقم زده شود و این نیز برگی بر افتخارات دارالمجاهدین همدان افزود.

الهی تبار در پایان یادآور شد: ملت بزرگ ایران فرجام جنگ را نه با پذیرفتن قطع نامه بلکه در میادین رزم رقم زد و پیروز هشت سال نبرد شد.

لازم به ذکر است در این مراسم هم چنین از کتاب «قراویز تا مرصاد» که بیانگر نقش رزمندگان استان همدان در عملیات غرور آفرین مرصاد میباشد رونمایی شد.

هم چنین در پایان این مراسم از جمعی از خانوادههای معظم شهدای این عملیات غرور آفرین تجلیل به عمل آمد.

خاطر نشان میشود کتاب «قراویز تا مرصاد» را امیر شالبافیان در632 صفحه نوشته و بنیاد حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس آن را به چاپ رسانیده است.

نظر شما
پربیننده ها