فرمانده حفاظت سپاه در گفت‌وگو با دفاع پرس عنوان کرد

خنثی‌سازی ۱۵ مورد اقدام به هواپیماربایی توسط سپاه

فرمانده حفاظت سپاه گفت: سپاه از زمانی که در فرودگاه‌های کشور مستقر شده تاکنون تعداد ۱۵ مورد عملیات ربایش هواپیما را خنثی کرده و عوامل آنها را نیز پس از دستگیری تحویل مراجع قضایی داده است البته چند اقدام برای ربایش هواپیما نیز به صورت موردی صورت گرفته که با آن‌ها هم بلافاصله برخورد شد.
کد خبر: ۲۵۷۱۳
تاریخ انتشار: ۲۹ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۶:۴۴ - 20August 2014

خنثی‌سازی ۱۵ مورد اقدام به هواپیماربایی توسط سپاه

سردار "علیاصغر گرجیزاده" فرمانده حفاظت سپاه در گفتوگو با خبرنگار گروه دفاعی امنیتی دفاع پرس، در خصوص مأموریت سپاه فرودگاههای کشور گفت: از زمانی که مشکلات جدی درارتباط با هواپیماربایی طی سالهای ۶۳-۶۲ روی داد، مإموریت حفظ امنیت صنعت هوایی کشور و ایمن کردن این صنعت از خطرات تروریستهای بینالمللی، به سپاه فرودگاههای کشور واگذار شد؛ زیرا تروریستها بهدنبال آن بودند تا این صنعت را از ایمنی دور و وحشت ایجاد کنند.

وی با تأکید بر اینکه ورود سپاه به موضوع امنیت پرواز با حکم حضرت امام(ره) صورت گرفت، افزود: ایران دشمنانی دارد که علاقهمند هستند کل امنیت کشورمان بهویژه صنعت هواپیمایی ما در مخاطره باشد، زیرا وقتی هواپیمایی از فراز کشورهای متعدد عبور میکند، وقوع هر خطری برای هواپیما میتواند امنیت ملی آن کشورها را تهدید کند؛ لذا سپاه با قبول مسئولیت امنیت پرواز، امنیت پایدار را در صنعت هواپیمایی کشور بوجود آورده است.

سردار گرجیزاده با اشاره به اینکه تدابیر بسیاری برای خنثیسازی و مقابله با تهدیدات هواپیماربایی وجود دارد که همه آنها را نمیتوان عنوان کرد، ادامه داد: آنچه مردم میبینند یعنی همین گیتهای بازرسی، اقدامات حداقلی مجموعه امنیت پرواز است که با همکاری پلیس و مدیران فرودگاهها صورت میگیرد؛ بنابر این خیلی از کارها را مردم نمیبینند و اصطلاحاً مجاهدتهای خاموشی است که صلاح نیست شرح آنها را بیان کرد.

وی یادآور شد: خنثیسازی دهها مورد اقدام برای هواپیماربایی و پس زدن حریفان با مشاهده قدرت امنیت پرواز، از جمله نتایج فعالیت سپاه فرودگاههای کشور است.   

فرمانده حفاظت سپاه در ادامه با اشاره به همایش سراسری "ارتقا فرهنگ خدمترسانی در سایه امنیت پایدار" که صبح امروز چهارشنبه برگزار شد، عنوان کرد: در این همایش بحث ما این بود که اگر چه مردم همواره مورد تکریم بودهاند، ولی باید میزان رضایتمندی مردم را همچنان افزایش دهیم. به عبارت دیگر وقتی از بابت بیثباتی کشورهای همسایه مانند عراق نگرانی داریم، نباید نیروهای امنیتی، اقدامات امنیتی را تشدید کنند تا باعث نارضایتی مردم شود.

سردارگرجیزاده  خاطرنشان کرد: باید مطمئن شویم ازدیاد، تکثیر یا تشدید عملیاتهای امنیتی با تکریم مردم متناسب باشد و مردم معطل و اذیت نشوند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار