در جمع کارکنان نیروی زمینی سپاه مطرح شد:

امینی: با تسلیح کرانه باختری شکست مفتضحانه تری پیش روی رژیم صهیونیستی است

یک کارشناس مسائل سیاسی تصریح کرد: در جنگ آینده به احتمال زیاد با تسلیح کرانه باختری شکست مفتضحانه‌تری پیش روی اسرائیل است.
کد خبر: ۲۵۷۳۸
تاریخ انتشار: ۳۰ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۵:۳۷ - 21August 2014

امینی: با تسلیح کرانه باختری شکست مفتضحانه تری پیش روی رژیم صهیونیستی است

به گزارش خبرنگار حوزه دفاعی دفاع پرس، امینی کارشناس ارشد مسائل سیاسی در جمع مسئولین و کارکنان نیروی زمینی سپاه حضور یافت و پیرامون جبهه مقاومت و حوادث غزه تحلیل هایی را ارائه کرد.

وی با اشاره به اینکه رژیم کودک کش صهیونیستی در سه حوزه اطلاعات، امنیت و جنگ زمینی به بن بست رسیده است، تصریح کرد: اسرائیل با وجود در اختیار داشتن دستگاههای پیشرفته اطلاعاتی نتوانست حملات موشکی نیروهای مقاومت که در محاصره بودند را متوقف و فعالیت های آنها را رصد کند.

این کارشناس مسائل سیاسی ادامه داد: البته اسرائیل در جنگهای 8 روزه، 22 روزه و 33 روزه حزب الله هم از این جهت به شکست مفتحضانه تن داده است.

امینی حمله زمینی به غزه با بهانه خلع سلاح مقاومت را تاکتیک اسرائیل برای خروج از بن بست اطلاعاتی دانست و تاکید کرد: خلع سلاح مقاومت، اشغال صددرصدی غزه و تحویل دادن نیروهای مقاومت به محمود عباس راهکارهایی بود که اسرائیلی ها برای خروج از بنبست شکست در محور اطلاعاتی برگزیدند؛ اما جنگ زمینی هم نتوانست از افتضاح شکست اسرائیل در غزه بکاهد.

وی سومین شکست اسرائیل را در بُعد امنیتی خواند و ابراز داشت: اسرائیل یک حجم بزرگ تبلیغاتی به پا کرد که گنبدهای آهنینی را ساخته و به واسطه آن مقاومت هیچ گونه ناامنی را نمیتواند برای یهودیان مستقر در تل آویو، هیفا و دیگر شهرهای اشغالی فلسطین داشته باشد اما دیدیم که موشکهای راهبردی گران قیمت اسرائیل چطور مغلوب هدف موشکهای نازل حماس قرار گرفتند.


این کارشناس مسائل غرب آسیا با بیان اینکه اسرائیل تنها از نظر هوایی می تواند راه به جایی ببرد، خاطرنشان کرد: کاری که امروز اسرائیلی ها در دستور کارشان قرار دادهاند حمله هوایی است البته نه به نظامیان بلکه کشتار مردم و تخریب منازل و ساختمانهای غزه هدف راکتهای هوایی آنهاست. بنابر آمار واصله 182 مدرسه را بمباران کردهاند و صدها کودک، زن و سالمند را به شهادت رساندهاند.

امینی برآیند حملات ضدانسانی رژیم صهیونیستی را ایجاد انزجار و نفرت جهانی خواند و افزود: خوشبختانه کشورهای اروپایی و شرقی با آتش زدن پرچم اسرائیل و اهتزاز پرچم فلسطین، انزجار و نفرت بیسابقه خود را از رژیم صهیونیستی به نمایش درآوردند و شکست مفتضحانه نتانیاهو و یارانش را اعلام داشتند. به نظرمن این اعلان جهانی نوید تحقق فرمایش معروف حضرت امام(ره) که گفتند: "اسرائیل باید از صحنه روزگار محو شود" را میدهد.

وی انتخابات را راه حل موضوع فلسطین عنوان کرد و گفت: اسرائیلی ها باید بپذیرند که دیگر جز قبول برگزاری انتخابات در فلسطین راهی ندارند. چراکه مقام معظم رهبری هم در جریان حوادث غزه به این نکته اشاره کرده بودند و همچنین ایشان اعلام داشتند که کرانه غربی هم باید مسلح شود که به مرور زمان این اتفاق هم در حال تحقق است.

این کارشناس مسائل سیاسی تصریح کرد: در جنگ آینده به احتمال زیاد با تسلیح کرانه باختری شکست مفتضحانهتری پیش روی اسرائیل است.

امینی افزود: به اعتقاد بنده این 5 شکست پی در پی اسرائیل ماحصل وجود انقلاب اسلامی است. زیرا قبل از پیروزی انقلاب اسلامی اسرائیل 4 پیروزی را در کارنامه خودش دارد.

وی در پایان پیرامون اتفاقات عراق و پیشروی داعش افزود: داعش امروز هدفی جز تفرقه افکنی، تشتت و بههم ریختگی جهان اسلام ندارد. آنها پرورش یافته مکتب آمریکا و استکبارند. شاید برای برخی این سوال پیش آید که چرا آمریکا با داعش در برخی مقاطع وارد حمله می شود؛ باید این گونه پاسخ بدهیم که همواره آمریکایی ها به دنبال ایجاد یک توازن قوا بودهاند و هدفشان اخذ هزینه از دو طرف دعواست. آمریکا می خواهد داعش بماند و بر حکومت عراق بتازد ولیکن با غلبه بر آن مخالف است.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار