اجمالی/ یادواره مرحوم «سیدمحمود گلابدره‌یی» نویسنده کتاب لحظه‌های انقلاب

الماسی: گلابدره‌یی ۲۰۰ صفحه از «لحظه‌های انقلاب» را حذف کرد/ قزوه: تلاش کنیم کتاب‌هایش تجدید چاپ شود

جهانگیر الماسی بازیگر و کارگردان سینما و از دوستان قدیمی گلابدره‌یی گفت: من شاهدم که سیدمحمود 200 صفحه از کتاب «لحظه‌های انقلاب» را دور ریخت چون شبهه ایجاد می‌کرد.
کد خبر: ۲۶۵۳۱
تاریخ انتشار: ۰۸ شهريور ۱۳۹۳ - ۲۲:۱۵ - 30August 2014

الماسی: گلابدره‌یی ۲۰۰ صفحه از «لحظه‌های انقلاب» را حذف کرد/ قزوه: تلاش کنیم کتاب‌هایش تجدید چاپ شود

به گزارش خبرنگار حوزه کتاب سرویس فرهنگی دفاع پرس، یادواره «محمود گلابدرهیی» در دومین سال درگذشت این نویسنده عصر امروز با حضور علیرضا قزوه، یوسفعلی میرشکاک، محسن مومنی شریف، ناصر فیض، فرهاد توحیدی، علی خلیلی، جهانگیر الماسی، شهرام شکیبا، محمود عبدالحسینی و محمدعلی گودینی در تماشاخانه مهر حوزه هنری برگزار شد.

علیرضا قزوه، مدیر مرکز آفرینشهای ادبی حوزه هنری در ابتدای این مراسم با اشاره به آشنایی خود با مرحوم گلابدرهیی گفت: او نویسندهای بود که دوست داشت معلمی کند و تجربیات خود را به نسل جدید انتقال دهد.

وی افزود: آن سالهایی که میخواست ده جلد از خاطرات سفر به آمریکا خود را بنویسد ناشر به دلیل وضعیت اقتصادی حوزه نشر سرمایهگذاری نکرد. در نتیجه تنها یک جلد از آن مجموعه با نام «ده سال هوم لسی در آمریکا» نوشته و چاپ شد.

قزوه با اشاره به نگارش 33 کتاب توسط مرحوم گلابدرهیی خاطرنشان کرد: اگر در بازار به دنبال کتابهای گلابدرهیی برویم، نمیتوانیم از او تعداد زیادی کتاب بیابیم و این نشان از مردمی بودن و مظلومیت اوست. انشاالله بتوانیم با یک مساعدت همگانی کتابهای ایشان را تجدید چاپ کنیم.

وی گفت: اگر زندگی بهتری برای او برپا میکردیم امروز در جمع ما بود و برای او برنامه بزرگداشت و نکوداشت برگزار میکردیم.

همچنین در این مراسم یوسفعلی میرشکاک دوست مرحوم گلابدرهیی گفت: او موجودی بی همانند و پدیدهای تکرارناپذیر بود.

وی با بیان اینکه با کتاب «پرکاه» با او آشنا شدم، گفت: او یک نویسنده مردمی بود و به زبان مردم کوچه و بازار گلابدره و شمرون مینوشت و آن را به یک ژانر تبدیل کرد. محود مانند اسپندی روی آتش بود که آرام و قرار نداشت.

جهانگیر الماسی بازیگر و کارگردان سینما و تلویزیون و از دوستان قدیمی گلابدرهیی نیز با اشاره به کتاب «لحظههای انقلاب» گفت: من شاهدم که سیدمحمود 200 صفحه از این کتاب را دور ریخت چون شبهه ایجاد میکرد.

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار