اجمالی/ امیر اسماعیلی در نشست خبری خبر داد

رونمایی رادار پیشرفته آرش 2

فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتم‌الانبیاء(ص) از رونمایی دستاوردهای جدید این قرارگاه از جمله سامانه آرش 2 خبر داد و گفت: این سامانه راداری شگفت‌انگیز توسط متخصصان قرارگاه پدافند هوایی طراحی و تولید شده و در زمینه جنگ الکترونیک، پردازش اهداف و رصد ریزپرنده‌ها قابلیت پاسخگویی سریع‌ را دارد.
کد خبر: ۲۶۶۸۰
تاریخ انتشار: ۱۰ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۰:۲۲ - 01September 2014

رونمایی رادار پیشرفته آرش 2

به گزارش خبرنگار گروه دفاعی امنیتی دفاع پرس، امیر سرتیپ فرزاد اسماعیلی، فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیاء(ص) صبح امروز در نشست خبری که بهمناسبت سالروز تاسیس این قرارگاه برگزار شد، اظهار داشت: شش سال از زمان تفکیک پدافند هوایی از نیروی هوایی ارتش میگذرد و این قرارگاه ماموریت حراست از دستاوردهای نظام و نقاط استراتژیک همچون صدها پالایشگاه، مراکز هستهای و تاسیساتی را بر عهده دارد.

امیر اسماعیلی در ادامه با بیان اینکه تاکنون برای پوشش پدافند کل کشور 3600 نقطه پدافندی داشتهایم، گفت: این تعداد بهزودی به پنج هزار نقطه به لحاظ راداری، موشکی، دیدهبانی و توپخانهای خواهد رسید.

وی افزود: طرح جامع نور ولایت که در سال 90 و 91 طراحی شد جهت چگونگی آمایش سرزمینی و دریافت سلاح های پدافندی انجام گرفت و در تشکیل لایه های پدافندی به مرحله اجرا رسید.

فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتمالانبیاء(ص) ادامه داد: طبق این طرح ساختار سازمانی پدافند هوایی باید از نظر تجهیزات و سامانهها به نقطهای برسد که اهداف مجموعه را در راستای جذب نیروی انسانی متخصص و متعهد تامین کند.

امیر اسماعیلی با اشاره به فرمایش مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه پدافند هوایی در خط مقدم دفاع در کشور قرار دارد، گفت: باید در عرصه پدافند هوایی مساله بومیسازی را بهعنوان سرلوحه کار خود قرار دهیم؛ چراکه اگر تجهیزات پدافندی خود را از کشوری دیگر بگیریم امکان غافلگیری در صحنه نبرد از سوی دشمن وجود دارد.

وی با بیان اینکه نیروی پدافند هوایی نیرویی تجهیزاتمحور است، افزود: در طول یک سال گذشته از چهار سامانه عملیاتی رونمایی شده که رادار برد بلند کیهان با فرکانسهای ترکیبی و قابلیت کشف موشکهای کروز و کشف ریزپرندهها یکی از این سامانهها است.

فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتمالانبیاء(ص) در ادامه بیان کرد: طرح هادی که کنترل فضای صحنه نبرد از فواصل نسبتا دورتر به سامانهای مستقر در منطقه را اجرا میکند که برای انتقال مسایل راداری موشکی و شنود الکترونیکی به مراکز کنترل ارائه میدهد و آنچه که بهواسطه این سامانهها کشف میشود را به سرعت در دسترس مدیریت کنترل جهت پاسخگویی قرار میدهد.

وی با بیان اینکه سامانه موشکی برد بلند تلاش 3 تلفیق موشک بومی ایرانی با سامانه s200است افزود: این سامانه که در مباحث راهبردی کارآمد است و قابلیت شلیک و عملیاتی شدن علیه مواضع دشمن را پس رهگیری و شناسایی داراست.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار