رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه:

ارادت به امامزادگان، ارادت به پیامبر (ص) و اهل بیت (ع) است

رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه با بیان اینکه امامزادگان ذریه پیامبر(ص) و اهل بیت (ع) و به‌عنوان نشانه‌ای الهی محسوب می‌شوند‌، گفت: ارادت به این امامزادگان، ارادت به پیامبر (ص) و اهل بیت (ع) است.
کد خبر: ۲۶۶۹۳
تاریخ انتشار: ۱۰ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۱:۰۹ - 01September 2014

ارادت به امامزادگان، ارادت به پیامبر (ص) و اهل بیت (ع) است

به گزارش گروه اجتماعی دفاع پرس، به نقل از روابط عمومی سازمان اوقاف و امور خیریه، حجت الاسلام علی محمدی،در همایش روز ملی تکریم و بزرگداشت امامزادگان در آستان مقدس امامزاده صالح (ع) تهران ضمن تبریک دهه کرامت و بزرگداشت امامزادگان به عنوان ذریه پیامبر (ص) و ائمه اطهار (ع) اظهارداشت: خداوند را سپاسگزاریم که امروز ایران اسلامی پیوندی عمیق با قرآن و عترت دارد.

 

رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه وجود امامزادگان و بقاع متبرکه را نشانههایی از پیامبر (ص) دانست و افزود: خداوند برای قوم طالوت، تابوت حضرت موسی و هارون (ع) را بعنوان نشانه قرار داد و  در قرآن آمده است که این یادگار آل موسی و آل هارون است که فرشتگان آن را حمل میکنند.

 

حجت الاسلام محمدی با بیان اینکه زمانی که نشانه و یادگار از آل هارون و آل موسی نشانهای از جانب خداوند محسوب میشود، قطعا اگر ایمان داشته باشیم نشانههای حضرت محمد (ص) که ذریه ایشان است نیز نشانههای پروردگار است، تصریح کرد: این ذریه برای مومنان و ارادتمندان نشانههای خداوند هستند زیرا خاندان محمد (ص) از همان خاندان موسی (ع) هستند.

 

نماینده ولی فقیه در سازمان اوقاف و امور خیریه بقعه متبرکه امامزادگان و وجود آنان در شهرهای مختلف را نشانههایی برای مردم دانست و افزود: خداوند در قرآن کریم اذن داده تا محل دفن آنان به عنوان بقعهای متبرکه، مقدس و رفیع انتخاب شوند و محل رفت و آمد مومنان و فرشتگان باشند.

 

وی با اشاره به داستان حضرت موسی (ع) تصریح کرد: براساس آیات قرآن زمانی که این پیامبر ماموریت خود را انجام داد و خانواده خود را درمکانی رفیع قرار میدهد، زمانی که باز میگردد به نزد آنها، علامتی مشاهده میکند که از سوی خداوند خطاب میرسد که بقعهای متبرکه و مکان مقدس در آنجا بنا کند.

 

حجت الاسلام محمدی با بیان اینکه بقعه به مکانی گفته میشود که به لحاظ جایگاه معنوی از عظمت برخوردار باشد، افزود: خداوند حرم پیامبر اکرم (ص)، ائمه اطهار (ع) و فرزندانشان را مقدس و رفیع قرار داده است تا ارادتمندان و مومنان به عنوان یک نشانه الهی در این اماکن حضور یابند،

 

وی تصریح کرد: این اذن خداوند است و برخلاف آنچه وهابیت اعلام میکنند ، ساخت و احترام به این اماکن متبرکه با اذن خداوند است و این اماکن باید از رفعت مکانی و اعتقادی برخوردار باشند.

 

رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه با اشاره به اینکه این بقاع متبرکه محل ذکر و یاد خداوند است، افزود : هرشخصی که در این اماکن حضور مییابد به خداوند توسل میکند و این نعمتی را که خداوند در اختیار ما قرار داده است، باید قدر دان باشیم.

 

وی با بیان اینکه حضور و ورود به این امکان متبرکه دارای آداب و دستوراتی است، گفت: زمانی که وارد بیت پیامبر(ص) میشویم باید اذن بگیریم و این بقاع متبرکه نیز بیت پیامبر و آل ایشان محسوب میشود و طبق کلام الهی باید با اذن خداوند، پیامبر (ص)، ائمه اطهار (ع) و امامزاده مدفون وارد آن شد.

 

حجت الاسلام محمدی با بیان اینکه این امر زائر را آماده میکند برای ذکر خدا و ارتباط قلبی با آن صاحب بقعه، تصریح کرد: بدون رعایت این آداب حق ورود به این اماکن متبرکه را نداریم زیرا این بقاع قطعهای از بهشت هستند و پیامبر (ص) به حضرت علی (ع) فرمودند؛ یاعلی ! خداوند قبر تو و قبر فرزندان و ذریهات را بقعه و قطعهای از بهشت قرار میدهد زیرا بهشت جایگاه اهل بیت (ع) و مومنان است.

 

نماینده ولی فقیه در سازمان اوقاف و امور خیریه با بیان اینکه الحمدالله ملت ایران همواره به این امامزادگان بزرگوار احترام ویژهای دارند ، گفت: دلیل حضور این امامزادگان در ایران اسلامی نیز همین امر است زیرا از زمانهای گذشته ملت ایران به قرآن و اهل بیت اراده ویژهای داشتند و امروز بقعههای این امامزادگان مورد توجه و رجوع ملت ایران است که نشانهای از ارادت ملت به اهل بیت(ع) است.

 

وی اضافه کرد: در تاریخ آمده است، بسیاری از ملت ایران پابه پای امامزادگان در برابر دشمنان ایستادند و درکنار آنان به شهادت رسیدند و زمانی که این امامزادگان وارد هر شهری میشدند با آغوش باز پذیرای آنان بودند.

 

حجت الاسلام محمدی با بیان اینکه امروزه ملت ایران در زمانهای مختلف اعم از ولادتها ، مناسبتها و شهادتها در آستان مقدس امامزادگان حضور مییابند و عرض ارادت به پیشگاه رسول اکرم(ص)، حضرت زهرا (س) و ائمه اطهار (ع) میکنند که باید قدر این نعمت را بدانیم و انس بیشتری با امامزادگان داشته باشیم.

 

رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه یکی از الزامات معنوی مسلمانان را ارتباط با اهل بیت (ع) و قرآن ذکر کرد و گفت: مردم ایران در مواقع اضطرار و نگرانی روی به امامزادگان میآورند و این اماکن مقدس را ملجأ و پناهگاه خود میدانند و علاوه برآن، در خوشحالی و شادی نیز با حضور در این اماکن مقدس ارادت خود را به اهل بیت(ع) ابراز میکنند.

 

وی با بیان اینکه نامگذاری دهه کرامت از میلاد حضرت معصومه (س) تا میلاد امام رضا (ع) و همچنین گرامیداشت و تکریم امامزادگان در این ایام ، نشانه ارادت ملت ایران به اهل بیت(ع) است، افزود: ورود به این اماکن مقدس تنها دارای آداب نیست بلکه رفتار ما نیز باید منطبق با فرهنگ اهل بیت(ع) باشد و مسائلی همچون؛ رعایت حجاب و رعایت حلال و حرام را در زندگی باید داشته باشیم و همانطور که در مسجد نباید حرف از دنیا و مادیات زد ، در این اماکن مقدس نیز باید انس با خداوند و اهل بیت (ع) را داشت.

 

حجت الاسلام محمدی فلسفه زیارت را تنها برای حل مشکل ندانست و گفت: در زیارت این اماکن مقدس باید ذکر و یاد خدا داشت.

 

نماینده ولی فقیه و رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه در پایان بااشاره به پیروزی ملت غزه در جنگ 51 روزه با اسرائیل و اذعان مقامات و جلادان صهیونیست به حمایت ملت ایران از مقاومت فلسطین خاطرنشان کرد: مقام معظم رهبری (مدظله العالی) فرمودند، هرجا ، هرحرکتی توسط هرقومی و ملتی علیه رژیم اشغالگر قدس انجام شود ، ایران اسلامی از آن حمایت خواهد کرد.

 

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار